Τα αυτοκίνητα που καταφέρνουν να διανύσουν περισσότερα από μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στη ζωή τους είναι λίγα αλλά αναλογικά με τον συνολικό όγκο των αυτοκινήτων που έχουν κυκλοφορήσει τις τελευταίες 3-4 δεκαετίες, όχι και τόσο σπάνια. Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η Mercedes 240D του κου Σαχινίδη που ξεκουράζεται στο μουσείο της γερμανικής εταιρίας με το οδόμετρο της να έχει σταματήσει στα 4.6 εκατομμύρια χιλιόμετρα ενώ το Volvo P1800 του Αμερικανού Irv Gordon λέγεται ότι έχει διανύσει περισσότερα από 5.2 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Πόσες φορές έχεις ακούσει όμως για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με… επταψήφιο αριθμό διανυθέντων χιλιομέτρων;
Αυτό είναι το Tesla Model S P85 του Hansjorg von Gemmingen-Hornberg. Ένα Tesla Model S με σχεδόν 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα στο οδόμετρο και ταυτόχρονα, ένα Tesla Model S που δεν είχε εύκολη ζωή καθώς χρειάστηκε αρκετές φορές την φροντίδα των ειδικών. Παρόλα αυτά, “έζησε” και μαζί με τον ιδιοκτήτη του, έχουν να διηγούνται πολλές ιστορίες. Καταρχάς, να πούμε ότι ο Gemmingen-Hornberg δεν ήταν ο πρώτος παρτενέρ του κοσμογυρισμένου Model S. Το αγόρασε μεταχειρισμένο το 2014 με 30.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Σε αυτό το σημείο, να σημειώσουμε ότι το Tesla Model S κυκλοφόρησε στις Η.Π.Α. στα μέσα του 2012, οπότε το παράδειγμα που έχει στα χέρια του ο Gemmingen-Hornberg είναι ένα από τα πρώτα που είδαν το φως της παραγωγής με ότι αυτό συνεπάγεται – ένα νέο μοντέλο από μία νέα εταιρία με νέα τεχνολογία. Θα μπορούσε να είναι μία συνταγή για καταστροφή αλλά στην προκειμένη περίπτωση, όχι και τόσο.
Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης δηλώνει ότι δεν ταλαιπωρεί το αυτοκίνητο (σπάνια οδηγεί μεγάλες αποστάσεις συνεχόμενα), δεν τρέχει, δεν κάνει κατάχρηση των Superchargers παρότι ως ένα από τα πρώτα Model S το αυτοκίνητο έχει δωρεάν φόρτιση εφ όρου ζωής και φορτίζει την μπαταρία σύμφωνα με τις υποδείξεις των ειδικών (από το 15 έως το 70-80% της μέγιστης χωρητικότητας της). Δηλώνει επίσης ότι έχει ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο σχεδόν – από την Αφρική μέχρι την Σουηδία και από την Αυστρία μέχρι την Κίνα, αν και σε μερικές περιπτώσεις το Model S ταξίδεψε φορτωμένο μέχρι τον προορισμό του. Ακόμα κι έτσι, τα περισσότερα από 1.9 εκατομμύρια χιλιόμετρα που έχει συγκεντρώσει είναι ένας εξωφρενικός αριθμός: ακόμα και να απέκτησε το Tesla Model S την πρωτοχρονιά του 2014, θα έπρεπε να διανύει κατά μέσο όρο 525 χιλιόμετρα κάθε μέρα μέχρι σήμερα για να φτάσει αυτό το νούμερο! Και αυτό χωρίς να συνυπολογίζουμε τις ημέρες που το αυτοκίνητο πέρασε στο συνεργείο τουλάχιστον.
Ημέρες που υποθέτουμε ότι ήταν αρκετές αυτά τα 9 χρόνια καθώς το Tesla Model S του Gemmingen-Hornberg έχει αλλάξει τουλάχιστον 13 ηλεκτροκινητήρες και είναι στην 4η μπαταρία του! Θα μου πεις, λίγα είναι; Όχι, σίγουρα όχι. Αλλά δεδομένου ότι μιλάμε για ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά που κυκλοφόρησαν και ότι ακόμα και με μερικές υποχωρήσεις όσον αφορά στον εκφυλισμό της μπαταρίας και στην μείωση της εμβέλειας, η διάρκεια και αντοχή των μπαταριών που χρησιμοποιήθηκαν (αυτή που βρισκόταν εξ αρχής στο αυτοκίνητο, δύο μεταχειρισμένες/επισκευασμένες και η τελευταία καινούρια) είναι αξιοσημείωτες θα έλεγα. Όσον αφορά στους ηλεκτροκινητήρες, τα πρώτα Model S αντιμετώπιζαν προβλήματα με τους ηλεκτροκινητήρες τους οπότε ο ιδιοκτήτης προσπαθεί να βρει μία λύση και φαίνεται ότι την έχει βρει μέσω ενός ειδικού από την Κροατία. Σαν να μην έφτανε το Model S με τα 1.9 εκατομμύρια χιλιόμετρα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Gemmingen-Hornberg έχει στην κατοχή του και ένα από τα πρώτα Roadster με περισσότερα από 700.000 χιλιόμετρα στην πλάτη του ενώ δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ο Γερμανός είναι επίσης ένας από τους πρώτους επενδυτές της αμερικανικής εταιρίας οπότε δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι έχει λύσει το βιοποριστικό του πρόβλημα!