Κατασκευαστές προς θεσμούς – Μην “σπρώχνετε” τον κόσμο στα ηλεκτρικά!

Κατασκευαστές προς θεσμούς – Μην “σπρώχνετε” τον κόσμο στα ηλεκτρικά!

Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (γνωστή και ως ACEA) έχει εκφράσει πολλές φορές στο παρελθόν, απώτερο αλλά και πιο πρόσφατο, την αντίρρηση της στην εμμονή της Ευρώπης στην όσο το δυνατόν ταχύτερη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Όπου με τον όρο Ευρώπη εννοούμε φυσικά τους θεσμούς και κυρίως την Κομισιόν και όπου η εν λόγω εμμονή παίρνει συνήθως την μορφή νομοθετικών ή ρυθμιστικών πλαισίων που σύμφωνα με την ACEA η συμμόρφωση με αυτά ή η επίτευξη των στόχων που ορίζουν είναι πρακτικά και ρεαλιστικά ανέφικτη. Μία τέτοια περίπτωση είναι οι στόχοι που αφορούν στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το 2030 και το 2035 τόσο για τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα όσο και για τα ελαφριά επαγγελματικά. Στόχοι που η ACEA θεωρεί ότι δεδομένου του τρέχοντος ρυθμού επέκτασης της αγοράς των ηλεκτρικών είναι αδύνατον να επιτευχθούν. Όπως δηλώνει η Ένωση, οι κατασκευαστές παραμένουν προσηλωμένοι στον στόχο της κλιματικής ουδετερότητας που έχει οριστεί για το 2050 και βλέπουν τον εξηλεκτρισμό ως τον βασικό μοχλό για την πλήρη απανθρακοποίηση των μεταφορών αλλά η πραγματικότητα είναι δυστυχώς, εξαιρετικά πολύπλοκη.

Το οικοσύστημα υποδομών υποστήριξης της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων της υποδομές φόρτισης και τα κίνητρα αλλά και η ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών δεν μπορούν να ακολουθήσουν τον ρυθμό που ορίζει ο στόχος των μηδενικών εκπομπών ρύπων παρότι η γκάμα των διαθέσιμων ηλεκτρικών μοντέλων αυξάνεται διαρκώς και τελευταία περιλαμβάνει και πιο προσιτές προστάσεις. Σύμφωνα με την ACEA η στοχοπροσήλωση στον εκμηδενισμό των εκπομπών ρύπων υποβαθμίζει και θέτει σε κίνδυνο τόσο την ανταγωνιστικότητα όσο και την αυτονομία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας καθώς αυτή τη στιγμή η Ευρώπη μόλις ξεκινά να χτίζει το δικό της δίκτυο παραγωγής και διαχείρισης μπαταριών και η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά σημαίνει ότι οι κατασκευαστές δεν μπορούν να πουλήσουν μαζικά. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων η Ευρώπη πρέπει να σταματήσει να πιέζει τους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά χωρίς να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες αφού αυτό ενδεχομένως να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα: ο κόσμος θα κρατήσει τα αυτοκίνητα που ήδη έχει και ο στόχος των οχημάτων στην Ευρώπη θα είναι παλαιότερος και πιο ρυπογόνος! Υπάρχουν λύσεις όμως και η ACEA καλεί για μία πιο ρεαλιστική προσέγγιση με τρεις ενέργειες:

Πρώτον να μεγαλώσει το δίκτυο φόρτισης, να ενισχυθεί το δίκτυο ηλεκτροδότησης και να δημιουργηθούν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις ώστε να καθιερωθούν ισχυρά κίνητρα για την αγορά αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και να υπάρχει καλύτερη vehicle-to-grid ενσωμάτωση!

Δεύτερον, πρέπει να συνδεθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα με δύο ακόμα διαστάσεις: την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα ώστε να εξασφαλιστεί με προσέγγιση “τριών οδών”. Διαφορετικές πολιτικές για διαφορετικές κατηγορίες.

Τρίτον, η ουδετερότητα τεχνολογίας σημαίνει υποστήριξη όλων των βιώσιμων επιλογών για τα κινητήρια σύνολα όπως για παράδειγμα τα plug-in υβριδικά, οι range-extenders και το υδρογόνο που μπορούν όλα να μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων στις μεταφορές!

Οι εκπομπές που απομένουν και προέρχονται από μία μικρή μερίδα μη-εξηλεκτρισμένων οχημάτων μπορούν να αντισταθμιστούν με διάφορους τρόπους όπως η ανανέωση του στόλου, η αυξημένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών ή άλλων πρώτων υλών με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα για την παραγωγή τους ή την χρήση πιο φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων. Το θέμα είναι αν οι θεσμοί της Ευρώπης είναι έτοιμοι να αναγνωρίσουν το λάθος ή έστω να προσαρμόσουν τις απαιτήσεις που έχουν από την βιομηχανία αυτοκινήτου με βάση την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο και κατά συνέπεια, στην αγορά.

Prev Post Αυτό το… αναβαθμισμένο Honda S2000 μας θυμίζει γιατί το αγαπάμε!
Next Post Ford Ranger Plug-In Hybrid- Φέρνει την επανάσταση στη ρυμούλκηση με το προηγμένο σύστημα Trailer Backup Assist
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook