Η τεχνολογία της πετρελαιοκίνησης μπορεί να περιθωριοποιήθηκε αρχικά με το σκάνδαλο dieselgate και στη συνέχεια με την άνοδο του εξηλεκτρισμού αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι για πολλά χρόνια, έστω και στο παρελθόν, κυριαρχούσε στην Ευρώπη με πωλήσεις οι οποίες αντιπροσώπευαν ένα ποσοστό άνω του 50% επί του συνόλου των νέων αυτοκινήτων! Τώρα οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων έχουν μειωθεί στο 8.3% στην Ευρώπη και όλα δείχνουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία σύντομα θα αποτελεί παρελθόν όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε τα προτερήματα της, το κυριότερο εκ των οποίων είναι η δυνατότητα των πετρελαιοκίνητων να διανύουν μεγάλες αποστάσεις.

Για να μας θυμίσει τι… χάνουμε η Skoda επιστράτευσε ένα Superb και τον πρωταθλητή του European Rally Championship για το 2025, Miko Marczyk με τον συνδυασμό του πετρελαιοκίνητου σεντάν και του ικανότατου οδηγού να καταφέρνει να διανύσει 2.831 χιλιόμετρα χωρίς να σταματήσει για ανεφοδιασμό. Να σημειώσουμε ότι η ναυαρχίδα της Skoda ήταν σε πλήρως εργοστασιακή μορφή χωρίς κανενός είδους παρέμβαση με μοναδική εξαίρεση τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης και τα ελατήρια που… δανείστηκε από την Sportline έκδοση και μειώνουν την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χιλιοστά με όποιο όφελος μπορεί να έχει αυτή η παρέμβαση στην αεροδυναμική του Superb. Κατά τα άλλα, ο Marczyk γέμισε το ρεζερβουάρ των 66 λίτρων και ξεκίνησε από το Lodz της Πολωνίας ένα ταξίδι που θα τον πήγαινε στη Γερμανία και εν τέλει, την Γαλλία και πιο συγκεκριμένα το Παρίσι. Στον γυρισμό ο Marczyk πέρασε από την Ολλανδία, το Βέλγιο και την Γερμανία και πάλι επιδεικνύοντας εξαιρετική αυτοσυγκράτηση σε ολόκληρο το ταξίδι καθώς σημείωσε μέση ωριαία ταχύτητα της τάξης των 80 km/h περίπου!

Τα νούμερα του Skoda Superb ήταν άκρως εντυπωσιακά με την μέση κατανάλωση να μην υπερβαίνει τα 2.61 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που (λογικά) ήταν πολύ καλύτερη από την εργοστασιακή των 4.8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Διασχίζοντας την Γαλλία, το Superb κατάφερε να μην καταναλώσει περισσότερα από 2.2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα επωφελούμενο από τον ευνοϊκό άνεμο ο οποίος βοήθησε το έργο του οδηγού και του αυτοκινήτου για περίπου 200 χιλιόμετρα! Να σημειώσουμε επίσης ότι το Skoda Superb ήταν μία μπροστιοκίνητη έκδοση με τον 2.0 TDI των 150 ίππων και 360 Nm ροπής να συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και φυσικά, χρησιμοποιήθηκε το “Eco” mode καθ’ όλη την διάρκεια της διαδρομής. Η μοναδική βοήθεια που είχε ο Marczyk ήταν ένα όχημα υποστήριξης που προπορευόταν και παρείχε ενημέρωση στον πρωταθλητή του ERC ώστε αυτός να μπορεί να γνωρίζει τι να περιμένει ελαχιστοποιώντας την χρήση του φρένου και βελτιστοποιώντας την χρήση του δεξιού πεντάλ!
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι ο Miko Marczyk δεν επαναπαύεται στις δάφνες του και θέλει να πιέσει το Skoda Superb ακόμα περισσότερο – γιατί όχι και πάνω από τις 3.000 χιλιόμετρα; Ο ταλαντούχος οδηγός αγώνων πιστεύει ότι μία τέτοια επίδοση είναι εφικτή δεδομένου ότι αυτή η διαδρομή του περιλάμβανε αρκετά χιλιόμετρα σε ανηφόρες ενώ θεωρεί ότι η χρήση premium πετρελαίου μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου!



