Τα διηλεκτρικά υγρά δεν είναι κάτι νέο ή καινοτόμο καθώς χρησιμοποιούνται εδώ και δεκαετίες σε πληθώρα εφαρμογών όπου το ζητούμενο είναι η αξιόπιστη διαχείριση υψηλών θερμικών φορτίων. Με πιο απλά λόγια αν υπάρχει κάτι που πρέπει να παραμένει σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασίες για την βέλτιστη λειτουργία του, η ψύξη του εμβάπτιση σε κάποιου είδους διηλεκτρικό υγρό είναι μία μέθοδος γνωστή και δοκιμασμένη και τώρα η Shell Lubricants, το παρακλάδι της γνωστής Shell που ασχολείται με λιπαντικά, σε συνεργασία με την RML Group, μία κορυφαία εταιρία καινοτομίας της Αγγλίας, εξέλιξαν ένα τέτοιο υγρό που δίνει την δυνατότητα να “ξεκλειδώσουμε” σημαντικές μειώσεις στους χρόνους φόρτισης χωρίς συμβιβασμούς όσον αφορά στην ασφάλεια της μπαταρίας, την θερμική σταθερότητα της ή την διάρκεια ζωής της.
Οι δύο εταιρίες δημιούργησαν μία μπαταρία 34 kWh η οποία χάρη στο Shell EV-Plus Thermal Fluid με την “Shell Gas-to-Liquid” τεχνολογία της εταιρίας μπορεί να φορτίσει από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε λιγότερο από 10 λεπτά. Το θερμικό υγρό μειώνει δραστικά τα θερμικά φορτία και κατά συνέπεια επιτρέπει πολύ υψηλότερους ρυθμούς φόρτισης ενώ σύμφωνα με την εταιρία, αν η τεχνολογία της εφαρμοστεί σε ένα προσεκτικά σχεδιασμένο ελαφρύ και αεροδυναμικό αυτοκίνητο το οποίο θα μπορεί να διανύσει 10 χιλιόμετρα ανά kWh, είναι εφικτός ένας ρυθμός φόρτισης της τάξης των 24 χιλιομέτρων ανά λεπτό! Το πρόβλημα είναι ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που να επιτυγχάνει αυτού του είδους την οικονομία ενέργειας αλλά δεν είναι αυτό το νόημα αφού η τεχνολογία που έχει εξελίξει η Shell μπορεί να εφαρμοστεί σε ένα αυτοκίνητο ανεξάρτητα από την κατανάλωση ενέργειας του – στην χειρότερη των περιπτώσεων δεν θα αποκομίσει το μέγιστο των πλεονεκτημάτων της.
Ο τρόπος με τον οποίο δουλεύουν τα Shell EV-Plus Thermal Fluids είναι “γεμίζοντας” όλα τα κενά μέσα σε μία μπαταρία και μεγιστοποιώντας την άμεση επαφή ανάμεσα στο υγρό και την κάθε κυψέλη της μπαταρίας. Με αυτό τον τρόπο διευκολύνουν και βελτιστοποιούν την μεταφορά θερμότητας και κατά συνέπεια, την διαχείριση των υψηλότατων θερμικών φορτίων που προκύπτουν κατά την ταχεία φόρτιση μίας μπαταρίας. Έτσι εξασφαλίζουν τον έλεγχο των θερμοκρασιών σε ολόκληρη την μπαταρία και σε κάθε κυψέλη μεμονωμένα χαρίζοντας αξιοζήλευτη συνέπεια χωρίς την παραμικρή υποχώρηση στους τομείς της ασφάλειας, της υγείας και της μακροζωίας της μπαταρίας ενώ παραμένει μία “κομψή” όπως την χαρακτηρίζει η Shell, λύση χαμηλού κόστους και χαμηλής πολυπλοκότητας. Δεν έχουμε λόγο να αμφιβάλλουμε για τους ισχυρισμούς της εταιρίας και σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα λύση η οποία αποδεικνύει πάνω απ’ όλα ότι υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια βελτίωσης αλλά και ότι εταιρίες όπως η Shell ήδη “τρέχουν” προγράμματα για την επόμενη ημέρα βλέποντας ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος.