Δεν έχει σημασία αν ακούγεται σαν κλισέ. Μία νέα εποχή ξεκινά στην Audi και το Concept C που πραγματοποίησε την πρεμιέρα του σε μία ειδική εκδήλωση στο Μιλάνο είναι απόδειξη ότι η Audi αλλάζει. Προσαρμόζεται. Κάνει ένα τολμηρό βήμα προς μία λιτή και διαχρονική αισθητική που θα λειτουργήσει ως στοιχείο διαφοροποίησης της σε εποχές που ο ανταγωνισμός είναι σκληρότερος και πολυπληθέστερος από ποτέ. Δεν είναι τυχαία η επιλογή του Μιλάνο, μίας πόλης που φημίζεται ιστορικά για το design και τις προσωπικότητες της. Το Concept C λοιπόν, δεν είναι μονάχα προάγγελος ενός μοντέλου που θα περάσει στην παραγωγή, σχεδόν απαράλλαχτο με εξαίρεση την προσθήκη χειρολαβών και αισθητήρων, το 2027 αλλά δήλωση πρόθεσης για την αισθητική όλων των μελλοντικών μοντέλων της Audi τα ερχόμενα χρόνια.

Η νέα εποχή χαρακτηρίζεται από το μότο “Strive for Clarity”. Ένα μότο που συνοψίζει την ταυτότητα της μάρκας και περιλαμβάνει σε προεξέχουσα θέση στοιχεία όπως το χαρακτηριστικό design, η ασυμβίβαστη ποιότητα και η φινέτσα. Το Audi Concept C είναι το πρώτο μανιφέστο της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας και έρχεται σε μία περίοδο που η γερμανική μάρκα δεν διαθέτει κάποιο sports car για πρώτη φορά τα τελευταία 25 χρόνια περίπου. Τόσο το TT που αποτελούσε σύμβολο για την εταιρία όσο και το R8 έχουν… κρεμάσει τα παπούτσια τους αλλά το Concept C αποτελεί την επιβεβαίωση ότι η Audi θα επιστρέψει στην κατηγορία πολύ σύντομα. Ωστόσο η έκδοση παραγωγής του νέου πρωτότυπου δεν είναι ούτε το επόμενο TT, ούτε το επόμενο R8. Τοποθετείται ακριβώς ανάμεσα τους και μπορείς να είσαι απολύτως βέβαιος ότι το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής δεν θα έχει καμία σχέση με τους έμμεσους προγόνους του ούτε σε μηχανολογικό επίπεδο καθώς αναμένεται να είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

Σχεδιαστικά λοιπόν, το Concept C είναι ένα είδος ιστορικού “best of” με επιρροές από περασμένα coupe και cabriolet, από πρωτότυπα που δεν πέρασαν ποτέ στην παραγωγή και από αγωνιστικά της Auto Union που έχουν γράψει την δική τους ιστορία πριν από πολλές δεκαετίες. Ξεχωρίζει με την απλότητα του, την χαρακτηριστική μάσκα που περιέργως για την εποχή δεν κυριαρχείται από μία τεράστια γρίλια αλλά ταυτόχρονα δεν μπορεί να αποφύγει την μόδα των λεπτών φωτιστικών σωμάτων, διαθέτει μία ηλεκτρικά αναδιπλούμενη σκληρή οροφή ενώ από το πίσω μέρος ξεχωρίζουμε το σχεδόν μονολιθικό design και το γεγονός ότι δεν έχει πίσω τζάμι!

Ανάλογα ρετρο-μοντέρνο και μινιμαλιστικό είναι και το εσωτερικό που επίσης περιέργως δεν “πνίγεται” από οθόνες. Το Concept C έχει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία οθόνη 10.4 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Δυστυχώς παρατηρούμε ελάχιστα φυσικά χειριστήρια ωστόσο αξίζει να αναφέρουμε ότι στο νέο πρωτότυπο της Audi ότι… γυαλίζει είναι μεταλλικό και όχι πλαστικό ενώ (θετική) εντύπωση μας προκαλεί το γεγονός ότι η καμπίνα του στερείται υπερβολών και πληθώρας διακοσμητικών “ξεκουράζοντας” τον οδηγό και τους επιβάτες μειώνοντας δραστικά και ουσιαστικά τα ερεθίσματα! Θα μου επιτρέψεις να πω ότι αποτελεί μία όαση μέσα στην έρημο του λεγόμενου overdesigning!

Tέλος, για τα μηχανικά δεν μπορούμε να πούμε πολλά καθώς δεν γνωρίζουμε την αρχιτεκτονική που χρησιμοποιεί η Audi. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι θα επιτρέπει την χρήση τόσο πισωκίνητων όσο και τετρακίνητων διαμορφώσεων ενώ υποστηρίζει 800V που σημαίνει πως όποια μπαταρία επιλεγεί θα φορτίζει με υψηλότατους ρυθμούς. Αυτά προς το παρόν για το νέο concept της γερμανικής εταιρίας. Τώρα θα ταξιδέψει από το Μιλάνο στο Μόναχο για την IAA Mobility που ανοίγει τις πύλες της για το κοινό σε μερικές ημέρες και από εκεί και πέρα, περιμένουμε να δούμε πώς θα επηρεάσει τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρίας και τη μορφή που θα πάρει η έκδοση παραγωγής που αναμένεται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια!


 
                                               
                                                       
                                                      
