Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS 7DCT. Συνδυασμός απόλαυσης και άνεσης

Η κατηγορία των SUV και των κροσσόβερ συνεχίζει να αναπτύσσεται με ιδιαίτερα έντονο ρυθμό και ειδικά αυτή των λεγόμενων B SUV στην οποία πλέον έχουν εισέλθει σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές. Η Ford μάλιστα έκανε μία πραγματικά εντυπωσιακή είσοδο στη συγκεκριμένη κατηγορία, καθώς χρησιμοποιώντας ένα γνώριμο όνομα από τα παλιά «Puma» δημιούργησε ένα μοντέλο που πρωταγωνιστεί στη κατηγορία του και μάλιστα σε όλα τα επίπεδα.

Από την ξεχωριστή εμφάνιση και τους εξηλεκτρισμένους κινητήρες, μέχρι την οδική συμπεριφορά η οποία αποτελεί το μέτρο σύγκρισης, όχι μόνο της κατηγορίας στην οποία ανήκει το Puma, αλλά όλων των SUV και κροσσόβερ μοντέλων. Τώρα ήρθε η ώρα να οδηγήσουμε και την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, προκειμένου να διαπιστώσουμε στη πράξη αν οι μηχανικοί της Ford κατάφεραν να συνδυάσουν την απόλαυση με την άνεση.

Χωρίς αισθητικές αλλαγές

Όπως είναι λογικό αισθητικές αλλαγές δεν υπάρχουν στην έκδοση της δοκιμής μας, καθώς το Puma από τη στιγμή που εμφανίστηκε δεν έφερε απλώς έναν νέο αέρα στην εικόνα ολόκληρης της Ford, αλλά επί της ουσίας εγκαινίασε ένα καινούριο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές. Οι εμπνευσμένες από SUV αναλογίες προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.  Τα διογκωμένα τόξα των θόλων των τροχών έρχονται να τονίσουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με το εκφραστικό εμπρός τμήμα να ξεχωρίζει για τους περίτεχνα σχεδιασμένους προβολείς σε σχήμα κανό, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών.

Οι προβολείς ομίχλης LED βρίσκονται ακριβώς από κάτω, ενσωματωμένοι στις εμπρός “αεροκουρτίνες” που απομακρύνουν τη ροή του αέρα από τους εμπρός τροχούς μειώνοντας το στροβιλισμό και βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Τέλος να αναφέρουμε πως το μήκος, το πλάτος και το ύψος του διαμορφώνονται στα 4.186 χλστ., 1.805 χλστ. και 1.550 χλστ. αντίστοιχα.

Αντίστοιχα δεν υπάρχουν διαφορές και στο εσωτερικό του όπου το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι οι κορυφαίες τεχνολογίες άνεσης και πρακτικότητας, μεταξύ των οποίων τα πρωτοεμφανιζόμενα στην κατηγορία εμπρός καθίσματα με λειτουργία οσφυϊκού μασάζ. Το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator, η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα.

Παραμένοντας στον τομέα της διαθέσιμης τεχνολογίας η γνώριμη και πολύ εύχρηστη οθόνη αφής 8″ που ενσωματώνει το SYNC 3 είναι στάνταρ, όπως και ο αυτόματος κλιματισμός και η θήκη ασύρματης φόρτισης στη βάση της κονσόλας, ενώ εντελώς νέος είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″. Η διάταξη των οργάνων δεν αλλάζει ριζικά, αλλάζει όμως το χρώμα του σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail). Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες, αυτοί είναι σε καλό επίπεδο, αρκεί οι δύο πίσω να μην είναι ιδιαίτερα υψηλόσωμοι, καθώς τότε ίσως αισθανθούν πως χρειάζονται λίγο επιπλέον χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους.

Ειδική μνεία αξίζει στο πορτμπαγκάζ καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο στην κατηγορία του, με χωρητικότητα 456 λίτρων. Η καινοτομία που το χαρακτηρίζει είναι ότι το διαμέρισμα που φιλοξενεί τη ρεζέρβα (προαιρετική αλλιώς κιτ επισκευής ελαστικού) έχει τετραγωνισμένο σχήμα. Ο λόγος για το Ford MegaBox, το οποίο προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων. Με πλάτος 764 χλστ., μήκος 753 χλστ. και βάθος 306 χλστ., το MegaBox μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 εκ. Επίσης η συνθετική επένδυση επιτρέπει να βάζετε μέσα στο Ford MegaBox λερωμένα αντικείμενα και στη έπειτα να καθαρίζετε με νερό, καθώς υπάρχει τάπα αποστράγγισης. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που κάνει το πορτμπαγκάζ του νέου Puma να ξεχωρίζει είναι η εύκαμπτη εταζέρα του. Μετακινείται παράλληλα με την πόρτα του πορτμπαγκάζ όταν ανοίγει και κλείνει με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την  απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.

Στην ουσία του θέματος

Και ερχόμαστε στην ουσία του αυτοκινήτου της δοκιμής που είναι ο γνωστός και δοκιμασμένος χιλιάρις  EcoBoost ο οποίος με την προσάρτηση ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V έγινε hybrid. Eπί της ουσίας πρόκειται για μια μίζα/γεννήτρια που ανακτά ενέργεια και η οποία αποθηκεύεται σε μια μπαταρία Li-Ion 10 Ah έτσι ώστε στη συνέχεια την εκμεταλλεύεται για να διευκολύνει το έργο του βενζινοκινητήρα. Στην έκδοση της δοκιμής μας αποδίδει 125 ίππους, υπάρχει και έκδοση με 155, και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.

Στη πράξη όλα τα παραπάνω σημαίνουν πως πίσω από τιμόνι του νέου Puma το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως το  turbo lag πραγματικά δεν υπάρχει έστω και στο ελάχιστο, καθώς η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότατη, ενώ σε καμία περίπτωση δεν νιώθεις  ότι  «κρεμάει» ακόμα και αν κινείσαι με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, εξαιτίας του ηλεκτροκινήτήρα φυσικά. Ανάλογα με τις διαθέσεις σας μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα οδηγικά προφίλ Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail. Εκεί όμως που το νέο μοντέλο της Ford δεν έχει αντίπαλο είναι η οδική του συμπεριφορά και ο τρόπος με τον οποίο στρίβει. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας είναι το βασικό συστατικό παρά το γεγονός ότι μιλάμε για ένα crossover μοντέλο.

Το αυτόματο κιβώτιο DCT αφενός αυξάνει θεαματικά την άνεση και την ευκολία οδήγησης σε αστικό περιβάλλον, αφετέρου βρίσκεται στο ίδιο υψηλό επίπεδο με το υπόλοιπο σύνολο, όταν θελήσετε να οδηγήσετε γρήγορα και απολαυστικά.  Η προσεκτική ηχομόνωση της καμπίνας, οποία αφήνει σχεδόν το σύνολο των θορύβων έξω από αυτή, ενώ το σύστημα διεύθυνσης  είναι άμεσο και ακριβές. Και βεβαίως στο θέμα της ανάρτησης διαπιστώνεις πως για ακόμη μία φορά οι μηχανικοί της Ford έκαναν το θαύμα τους. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και όταν το παρακάνεις και ξεχάσεις πως οδηγείς ένα κροσσόβερ, θα διαπιστώσεις πως τα περιθώρια πρόσφυσης, είναι πολύ, μα πολύ πιο πάνω από τη φιλοσοφία της κατηγορίας και φυσικά από τη λογική σου.

Στο θέμα της κατανάλωσης και αφού διανύσαμε περίπου 1500 χιλιόμετρα σε όλες τις πιθανές συνθήκες και χωρίς να είμαστε φειδωλοί στο γκάζι, αυτή βρέθηκε στα 7.7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή η οποία μπορεί να πέσει αν είστε λίγο πιο συνετοί στο θέμα της απόλαυσης της οδήγησης. Τέλος τα 26220 Ευρώ που κοστίζει η έκδοση ST Line με τους 125 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, είναι μία λογική τιμή, με τα νέα πάντα, αυξημένα δυστυχώς, δεδομένα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στις τιμές του συνόλου των αυτοκινήτων.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.