Δεν είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης όπου μία αυτοκινητοβιομηχανία αποφασίζει την έκδοση κάποιων μοντέλων της να την κάνει εντελώς ξεχωριστή και αυτόνομη μάρκα. Στη προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τη Seat και τη Cupra. Μέχρι πρίν από λίγα χρόνια ως Cupra γνωρίζαμε τις γρήγορες εκδόσεις κάποιων μοντέλων της Seat, όπως του Ibiza και του Leon. Οι Ισπανοί ωστόσο αποφάσισαν πως αυτό δεν τους ήταν αρκετό και προχώρησαν στη πλήρη αυτονόμηση της Cupra ως ανεξάρτητης και αυθύπαρκτης εταιρίας. Βεβαίως μία τέτοια κίνηση ελοχεύει και πολλούς κινδύνους με τον σημαντικότερο να είναι το κόψιμο του ομφάλιου λώρου με τη μητρική κατάσταση και ο πλήρης απογαλακτισμός.

Και μπορεί να πρώτα δείγματα, Leon Cupra για παράδειγμα, να έδειχνα πως κάτι τέτοιο θα ήταν και δύσκολο και χρονοβόρο, η έλευση όμως του Formentor άλλαξε άρδην τα δεδομένα. Δεδομένα τα οποία ενισχύθηκαν και με τη παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Born, ωστόσο θα μείνουμε στο Formentor που αποτελεί και το αντικείμενο της δοκιμής μας. Ένα μοντέλο το οποίο επί της ουσίας είναι το πρώτο γνήσιο δημιούργημα της Cupra και το οποίο είναι επιφορτισμένο με το βαρύ και δύσκολο έργο της απόδειξης των δυνατοτήτων που έχει η νέα εταιρία. Και η αλήθεια είναι πως μετά από 1000 και πλέον χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, βγάλαμε πολλά και σημαντικά συμπεράσματα. Το πιο βασικό από αυτά είναι πως η Cupra ήρθε για να μείνει.

Ξεχωρίζει αισθητικά χωρίς να προκαλεί

Το Formentor είναι το πρώτο όχημα που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη Cupra. Oι σχεδιαστές του προσπάθησαν να συνδυάσουν τα χαρακτηριστικά ενός παντός εδάφους SUV, με τη σπορ ουσία ενός hatchback, σε ένα coupé αμάξωμα, δίνοντας παράλληλα στο αυτοκίνητο μία δική του αποκλειστική φιλοσοφία η οποία θα το διαφοροποιούσε αισθητά από κάθε άλλη δημιουργία του γκρουπ. Kαι η αλήθεια είναι πως το κατάφεραν και μάλιστα σε πολύ μεγάλο βαθμό, καθώς με το που αντικρίζεις το Formentor αφενός αναρωτιέσαι τί είναι αυτό, κακά τα ψέματα δεν έχουμε μάθει ακόμη τη Cupra στη χώρα μας, αφετέρου θέλεις να το περιεργαστείς, να το δείς πιο κοντά, περισσότερο αναλυτικά.

Με μήκος 4,45 μέτρα, πλάτος 1,839 μέτρα και ύψος 1,511 το Formentor δείχνει επιβλητικό με το παραφουσκωμένο καπό, με την κάθετη μεγάλη μάσκα εμπρός, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, αλλά και πίσω με τη φωτεινή λωρίδα-γέφυρα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα και τραβάει το βλέμμα των περαστικών ακόμη και σταματημένο κατά το κλείδωμα. Είναι γεμάτο χαρακτήρα, σχεδιασμένο να τονίσει τις ποικίλες ιδιότητες του και αποπνέει συναίσθημα. Το μόνο που θα αλλάζαμε είναι το λευκό χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, το οποίο δεν αναδεικνύει τις έντονες και αισθησιακές γραμμές του.

Χώροι και ποιότητα

Kαι στο εσωτερικό είναι εμφανής η προσπάθεια των δημιουργών του να προσφέρουν κάτι το διαφορετικό και τα κατάφεραν, απλώς όχι τόσο όσο στην εξωτερική του εμφάνιση. Για παράδειγμα υπάρχουν κάποιες πολύ έξυπνες λεπτομέρειες όπως οι  χάλκινες πινελιές στους αεραγωγούς, οι ραφές του ταμπλό και ο διακριτικός γραμμικός χρωματισμός LED κατά τη διάρκεια της νύχτας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25’’ σου επιτρέπει να παίξεις με τις θεματικές επιλογές και τις πληροφορίες και να τον προσαρμόσεις στις εκάστοτε ανάγκες σου και διαθέσεις σου. Σε ότι έχει να κάνει με τη μεγάλη οθόνης αφής των 12’’ έχει αρκετά γρήγορη απόκριση και πολύ καλά γραφικά, ωστόσο η χρήση του συνόλου των λειτουργιών θέλει χρόνο σε κάθε κατάσταση, κάτι που θα μπορούσε να διορθωθεί, αν κάποιες πολύ συχνές λειτουργίες, γινόταν εκτός οθόνης μέσω διακοπτών.

Εκεί που έχει γίνει πολύ προσεκτική δουλειά είναι στην επιλογή των υλικών για το εσωτερικό, καθώς επίσης και στη κατασκευή, όπου η ποιότητα είναι εμφανής, δίνοντας έτσι έναν πιο premium τόνο στο αυτοκίνητο. Άλλωστε αυτό είναι κάτι που το επιζητά η Cupra, καθώς δεν έκρυψε ποτέ ότι σκοπός είναι να δημιουργήσει αυτοκίνητα με μία πιο premium αλλά και σπορτίφ αίσθηση. Πολύ καλά τα πήγε επίσης και στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες, μικροαντικείμενα αλλά και αποσκευές. Πιο συγκεκριμένα στην καμπίνα των επιβατών φιλοξενήθηκαν πέντε ενήλικα άτομα, όχι για μεγάλη απόσταση, χωρίς παράπονα για τον διαθέσιμο χώρο. Άκρως ικανοποιητικός είναι και ο χώρος του πορτ μπαγκαζ των 450 λίτρων.  Σε όλα τα παραπάνω βεβαίως συμβάλλει τα μέγιστα και το μεταξόνιο των 2,680 μέτρων.

Γνώριμο μέγεθος ο κινητήρας

Ο λόγος για τον γνωστό πλέον κινητήρα 1.5 TSi με τους 150 ίππους ο οποίος μάλιστα διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων και οποίος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων, το οποίο μεταδίδει τη κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Τα 250 Nm της ροπής του, είναι διαθέσιμα από τις 1500 μόλις στροφές. Tα 8.9’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 204 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας σε καμία περίπτωση δεν είναι το ζητούμενο ή το μέτρο της κρίσης για ένα αυτοκίνητο όπως το Formentor. Αντίθετα τα 7.5 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης με αρκετά σβέλτο, έως γρήγορο, ρυθμό είναι ένα πολύ ικανοποιητικό νούμερο και ένα από τα ζητούμενα καθώς παραμένει σε λογικά επίπεδα ακόμη και αν πιεστεί.

Άνετο με σπορ απόχρωση

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κάναμε με το αυτοκίνητο πάνω από 1000 χιλιόμετρα σε εθνική οδό, αστικές μετακινήσεις, και λίγο επαρχιακό δρόμο με στροφές. Η αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι πρόκειται για ένα ήρεμο και ξεκούραστο αυτοκίνητο. Ο κινητήρας του σε προδιαθέτει για ανήσυχη οδήγηση και τα καταφέρνει πολύ καλά στη σβέλτη μετακίνηση χωρίς μάλιστα να έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικό επίπεδο με αποτέλεσμα το ταξίδι στην εθνική οδό να είναι άνετο και ήρεμο, ακόμη και όταν οι ταχύτητες είναι αρκετά πιο πάνω από το επιτρεπτό.

Εντός πόλης οι διαστάσεις του το καθιστούν ευκολοδήγητο, ενώ η ψηλή θέση οδήγηση και η πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις συμβάλλουν τα μέγιστα στις αστικές μετακινήσεις. Σε δρόμο με στροφές, σχεδόν ποτέ δεν θα φτάσετε στα όρια της πρόσφυσης, καθώς αναρτήσεις, πλαίσιο και τροχοί, είναι σε θέση να διαχειριστούν πολύ μα πάρα πολύ μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Φυσικά υπάρχουν και οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport) μέσω των οποίων ο οδηγός επιλέγει το ιδανικό ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες του.

Τέλος για εκτός δρόμου συνθήκες, οι ασφάλτινοι τροχοί με το σχετικά χαμηλό προφίλ και η μετάδοση της κίνησης στους εμπρός μόνο τροχούς, προφανώς και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για αναζητήσεις νέων διαδρομών. Σε κάθε περίπτωση πάντως η πρώτη, αμιγώς δική της, πρόταση της Cupra, το Formentor, είναι ένα αυτοκίνητο που σαφώς και αξίζει της προσοχής σας, καθώς είναι σε θέση να προσφέρει αυτή τη διαφορετική αίσθηση που όλοι θέλουμε, τόσο σε επίπεδο εμφάνισης, όσο κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την οδήγησή του.

Όσο για τα 30490 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους, είναι προφανώς ένα σεβαστό ποσό, ωστόσο πλέον είναι άκρως λογικό, για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.