Mercedes-AMG SL 43. Διαθέσιμη και στη χώρα μας η έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα

Μετά τις δύο εκδόσεις με κινητήρες V8, η Mercedes-AMG παρουσιάζει και στη χώρα μας την SL 43 ένα ακόμα τεχνολογικά πρωτοποριακό μοντέλο του νέου, εμβληματικού roadster. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας εν σειρά τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με κυβισμό δύο λίτρων που παρέχει αντίστοιχη δύναμη πρόωσης. Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που χρησιμοποιείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων σε αυτοκίνητο παραγωγής. Πρόκειται για τεχνολογία δανεισμένη από τη Formula 1. Το σύστημα της SL 43 έχει προκύψει αυτό που αναπτύχθηκε και χρησιμοποιείται με επιτυχία από την ομάδα Mercedes-AMG Petronas F1 εδώ και πολλά χρόνια στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Αυτή η νέα μορφή υπερπλήρωσης εγγυάται ιδιαίτερα άμεση απόκριση στο γκάζι σε όλο το εύρος στροφών, προσφέροντας ακόμη πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης και αυξάνοντας συγχρόνως και την αποδοτικότητα. Ο στροβιλοσυμπιεστής λειτουργεί μέσω του ηλεκτρικού συστήματος 48 Volt, το οποίο τροφοδοτεί επίσης την κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG). Αυτό έχει αποτέλεσμα, η Mercedes-AMG SL 43 να αποδίδει 381 ίππους και μέγιστη ροπή 480 Nm συν την πρόσθετη ισχύ των 14 ίππων που παρέχει στιγμιαία η κινούμενη με ιμάντα μίζα-δυναμό (RSG) σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, το νέο βασικό μοντέλο της οικογένειας SL διακρίνεται για τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό, ενώ τα πολυάριθμα προαιρετικά στοιχεία προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων εξατομίκευσης ενισχύοντας την άνεση και την ασφάλεια.

Στα 70 έτη της ιστορίας της, η SL μεταμορφώθηκε από καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο σε ανοιχτό, πολυτελές sportscar – και αυτός είναι ένας από τους λόγους που έχει αναδειχθεί σε θρύλο. Σήμερα, η νέα Mercedes-AMG SL θέτει άλλο ένα ορόσημο στην ιστορία του μοντέλου. Συνδυάζει τον αγωνιστικό χαρακτήρα της αρχικής SL με τη μοναδική πολυτέλεια και την τεχνολογική υπεροχή που χαρακτηρίζουν τα σύγχρονα μοντέλα Mercedes-AMG. Η SL 43, ως το νέο βασικό μοντέλο της σειράς παραγωγής, αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής παγκοσμίως, στο οποίο τοποθετείται ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τη Formula 1 και βάζει τέλος στον συμβιβασμό ανάμεσα σε έναν μικρό υπερσυμπιεστή ταχείας απόκρισης που επιτυγχάνει συγκριτικά χαμηλή μέγιστη ισχύ και έναν μεγάλο υπερσυμπιεστή με υψηλή μέγιστη ισχύ αλλά αργή απόκριση.

Με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό του κινητήρα, το νέο βασικό μοντέλο του roadster 2+2 θέσεων απευθύνεται κυρίως σε όσους είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Με τον συνδυασμό ενός σχετικά ελαφρού τετρακύλινδρου κινητήρα στον μπροστινό άξονα και της κίνησης στου πίσω τροχούς, η SL 43 επιδεικνύει μια σαφώς μοναδική οδική συμπεριφορά. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας, γνωστός ως M139, ο οποίος εδώ και χρόνια τοποθετείται εγκάρσια στα κόμπακτ μοντέλα Mercedes‑AMG χωρίς ηλεκτρικό στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων, στην SL 43 τοποθετείται κατά μήκος. Στο βασικό μοντέλο της SL, που διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς, συνδυάζεται για πρώτη φορά με το κιβώτιο ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission). Ένας υγρός συμπλέκτης εκκίνησης αντικαθιστά τον μετατροπέα ροπής. Μειώνει το βάρος και, λόγω της χαμηλότερης αδράνειας, βελτιστοποιεί την απόκριση στις εντολές του οδηγού με το πεντάλ επιτάχυνσης, ιδιαίτερα κατά την επιτάχυνση και τη μεταβολή φορτίου.

Το προσεκτικά βαθμονομημένο λογισμικό εγγυάται εξαιρετικά σύντομους χρόνους αλλαγής και γρήγορα, πολλαπλά κατεβάσματα ταχυτήτων, εφόσον χρειάζεται. Επιπλέον, η ενδιάμεση λειτουργία γκαζιού στα προγράμματα οδήγησης «Sport» και «Sport+» προσφέρει έντονες συγκινήσεις κατά την οδήγηση με αλλαγή ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης η λειτουργία RACE START, η οποία εξασφαλίζει βέλτιστη επιτάχυνση από στάση. Οι οδηγικές επιδόσεις είναι εκπληκτικές: από στάση, η SL 43 επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα, και η τελική ταχύτητα είναι 275 km/h. Εκτός από τις επιδόσεις που προσφέρει, το βασικό μοντέλο της σειράς διακρίνεται και από συγκριτικά χαμηλά στοιχεία κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων. Η εξωτερική σχεδίαση της SL 43 διαφέρει σε επιμέρους λεπτομέρειες από τα δύο οκτακύλινδρα μοντέλα. Για παράδειγμα, έχει διαφοροποιημένες μπροστινές και πίσω ποδιές, καθώς και στρογγυλό αντί για ορθογώνιο διπλό πλαίσιο συγκράτησης απολήξεων. Χαρακτηριστικές λεπτομέρειες της σχεδίασης του αμαξώματος είναι το μακρύ μεταξόνιο, οι κοντοί πρόβολοι, το μακρύ καπό κινητήρα, η μετατοπισμένη προς τα πίσω καμπίνα επιβατών με έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και το δυναμικό πίσω τμήμα.

Όλα μαζί συνθέτουν τις χαρακτηριστικές αναλογίες της SL και χαρίζουν στο roadster την επιβλητική, δυναμική του εμφάνιση – μαζί με τους διογκωμένους θόλους των τροχών και τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου που βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το εξωτερικό περίβλημα. Η SL 43 διατίθεται με ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών στον βασικό εξοπλισμό. Επιπλέον, διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός η ίδια γκάμα με τα οκτακύλινδρα μοντέλα: αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες αλουμινίου με διάμετρο 20 ή 21 ιντσών, που μειώνουν την αντίσταση του αέρα λόγω μειωμένων στροβιλισμών. Ιδιαίτερα μελετημένες είναι οι ζάντες 20 ιντσών με πλαστικούς αεροδυναμικούς δακτυλίους που εξοικονομούν επιπλέον βάρος. Το εσωτερικό της Mercedes-AMG SL 43 διαθέτει επίσης έναν συναρπαστικό συνδυασμό αναλογικής γεωμετρίας και ψηφιακού κόσμου – γνωστό ως «υπεραναλογικό» κόκπιτ. Παράδειγμα αποτελεί το πλήρως ψηφιακό όργανο πολλαπλών ενδείξεων, το οποίο είναι ενσωματωμένο σε ένα τρισδιάστατο σκίαστρο. Το σύστημα infotainment MBUX, το οποίο περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, προσφέρει διάφορα ειδικά στυλ ενδείξεων και διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας.

Το συμμετρικό ταμπλό οργάνων έχει σχεδιαστεί σαν δυναμική φτερούγα και διαρθρώνεται σε επάνω και κάτω τμήμα. Αποκορύφωμα αποτελούν τα τέσσερα γαλβανισμένα ακροφύσια σε σχήμα στροβίλου. Οι επιφάνειές τους συγχωνεύονται στο ταμπλό οργάνων και μοιάζουν με επιβλητικά power dome. Το κάτω τμήμα του ταμπλό οργάνων εκτείνεται ομαλά από την κεντρική κονσόλα, συνενώνοντας αρμονικά τα δύο στοιχεία. Παρά τη συμμετρία, ο σχεδιασμός του κόκπιτ είναι σαφώς προσανατολισμένος στον οδηγό: Η οθόνη LCD 12,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης του ταμπλό οργάνων δεν έχει σχεδιαστεί να είναι ανεξάρτητη, αλλά ενσωματωμένη σε ένα σκίαστρο υψηλής τεχνολογίας που αποτρέπει τις αντανακλάσεις από το ηλιακό φως. Για να αποφεύγονται οι ενοχλητικές αντανακλάσεις φωτός που προκαλούνται από τον ήλιο όταν είναι ανοιχτή η κουκούλα, η κλίση της οθόνης αφής στην κεντρική κονσόλα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί ηλεκτρικά από 12 μοίρες έως 32 μοίρες.

To νέο αυτό μοντέλο είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία και στη χώρα μας με τη τιμή της να βρίσκεται στα 169.250 Ευρώ.

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.