Η Ε.Ε. βάζει στο στόχαστρο τα plug-in υβριδικά.

Η plug-in υβριδική τεχνολογία εξελίχθηκε αρχικά ως μία “γέφυρα” ανάμεσα στα συμβατικά μοντέλα χωρίς καμία μορφή εξηλεκτρισμού και τα αμιγώς ηλεκτρικά. Λανσαρίστηκε στην αγορά για να εξομαλύνει την μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης παρέχοντας μία πιο προσιτή οικονομικά και πιο εύχρηστη εναλλακτική αλλά τώρα έχει γίνει “αγκάθι” για τους νομοθέτες οι οποίοι συνειδητοποιούν πως η χρήση τους διαφέρει πολύ από αυτήν που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος ως ενδεδειγμένη.

Γιατί η αρχική υπόθεση είναι πως τα plug-in υβριδικά θα ξεκινούσαν την διαδρομή (όσο μικρή ή μεγάλη κι αν ήταν αυτή) με πλήρως φορτισμένη μπαταρία με αποτέλεσμα να εκμεταλλεύονται πλήρως τις δυνατότητες κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων τους. Οι έρευνες και τα στατιστικά από την χρήση των PHEV όμως δείχνουν ότι αυτό δεν ισχύει σε ένα ανησυχητικά υψηλό ποσοστό, οπότε μία αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζονται από τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων θεωρείται πλέον επιβεβλημένη. Μία αλλαγή που θα έχει ως αποτέλεσμα την δραματική αύξηση των εκπομπών ρύπων που ανακοινώνονται από τους κατασκευαστές, με ένα παράδειγμα να αναφέρει πως ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 της τάξης των 50 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο σήμερα, θα έχει 125 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο το 2027 με ότι αυτό συνεπάγεται για το κόστος αγοράς και χρήσης.

Στο αρνητικό κλίμα όπως έχει διαμορφωθεί τον τελευταίο καιρό για τα PHEV συμβάλλουν ενεργά και οργανισμοί όπως το “Transport and Environment” που έχουν επιρροή και πιστεύουν ότι τα plug-in υβριδικά αποτελούν πρόβλημα καθώς καθυστερούν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Προς το παρόν, οι κατασκευαστές διαπραγματεύονται με τους νομοθέτες για την αντιμετώπιση των PHEV στο μέλλον καθώς αν η Ε.Ε. αποφασίσει να στοχοποιήσει την συγκεκριμένη τεχνολογία με έναν πιο ρεαλιστικό υπολογισμό των εκπομπών ρύπων της, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να προσαρμόσουν τα μεσοπρόθεσμα πλάνα τους αφού βασίζονταν σε αυτήν για την μείωση των εκπομπών ρύπων του στόλου τους μέχρι την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης. Οι συζητήσεις όμως δεν έχουν ολοκληρωθεί και θα πρέπει να περιμένουμε κάποιους μήνες ακόμα για να δούμε τι σχεδιάζουν οι νομοθέτες για τους EU6e και EU7 κανονισμούς.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.