BMW: Φτάσαμε στο ταβάνι του βάρους των αυτοκινήτων.

Με την συζήτηση στα πηγαδάκια της βιομηχανίας αυτοκινήτου να περιστρέφεται διαρκώς γύρω από έννοιες όπως η απόδοση, η βιωσιμότητα, η φιλικότητα στο περιβάλλον και η ορθή και λελογισμένη χρήση των διαθέσιμων πόρων, είναι άξιο απορίας το πώς εντάσσονται σε αυτήν την κουβέντα Γολιάθ όπως για παράδειγμα η νέα BMW i7. Πόσο… βιώσιμο είναι ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 2.640 κιλά πριν καθίσει οποιοσδήποτε στην υπερπολυτελή καμπίνα του; Η i7 είναι αυτή τη στιγμή το βαρύτερο αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει ποτέ με τα σήματα της BMW αλλά μην θεωρήσεις πως είναι το μοναδικό με βάρος αυτής της τάξης μεγέθους καθώς και η Mercedes EQS είναι λίγες δεκάδες κιλά ελαφρύτερη!

Ευτυχώς, ο project manager της BMW 7 Series οικογένειας, Christoph Fagschlunger, πιστεύει ότι έχουμε αγγίξει το ταβάνι όσον αφορά στο βάρος των αυτοκινήτων ή τουλάχιστον, είμαστε πάρα πολύ κοντά σε αυτό. Από εδώ και πέρα, τα αυτοκίνητα θα γίνονται ελαφρύτερα και υπάρχουν λόγοι γι’ αυτό. Καταρχάς, ο Γερμανός θεωρεί ότι το μέγεθος και ο όγκος των σύγχρονων αυτοκινήτων δεν θα αυξηθούν περαιτέρω στο μέλλον καθώς αρχίζουν να τίθενται ζητήματα πρακτικότητας – ακόμα και ένα sedan πολυτελείας πρέπει να μπορεί να κινηθεί στην πόλη παίρνοντας πιθανώς κάποιες… δύσκολες στροφές. Έπειτα, η τεχνολογία θα βοηθήσει στην δίαιτα που αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, οφείλουν να κάνουν τα αυτοκίνητα.

Ναι, η πολυτέλεια και η άνεση αυξάνουν το βάρος, με τον Fagschlunger να δίνει το παράδειγμα ενός καθίσματος που είναι πλέον περίπου 40 κιλά βαρύτερο σε σύγκριση με 20 χρόνια πριν, αλλά η τεχνολογία γίνεται ολοένα και πιο “έξυπνη” ακόμα και σε τομείς όπως η ποιότητα κύλισης.

Μπορείς να μειώσεις τον θόρυβο με μονωτικά σε ολόκληρο το αυτοκίνητο ή να έχεις ένα σύστημα ενεργού noise cancellation.

Δηλώνει ο επικεφαλής του προγράμματος της BMW 7 Series για μία μονάχα σύγχρονη τεχνολογία που μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στο βάρος ενός αυτοκινήτου – πολυτελείας ή μη. Το ίδιο ισχύει και σε άλλους τομείς και η βελτιστοποίηση σε συνδυασμό με τον… εκδημοκρατισμό αυτών των συστημάτων θα αρχίσει να κάνει αισθητή την παρουσία τους. Στην συζήτηση δεν μπαίνει καν το βάρος των αμιγώς ηλεκτρικών κινητήριων συνόλων και οι πρόοδοι στην τεχνολογία των μπαταριών που εκ των πραγμάτων θα μειώσουν δραστικά την μάζα των αυτοκινήτων. Εν τω μεταξύ πάντως, περιμένουμε από την επερχόμενη ναυαρχίδα της BMW, την θηριώδη XM, να σπάσει την ζυγαριά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.