Mercedes: Απέχουμε χρόνια από την εξίσωση του κόστους ηλεκτρικών-Μ.Ε.Κ.

Η βιομηχανία του αυτοκινήτου έχει εξαναγκαστεί σε μία τεράστια μεταμόρφωση τα τελευταία χρόνια. Οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει γιγαντιαία ποσά στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους και οι καταναλωτές περιμένουν εναγωνίως πότε η τεχνολογία θα γίνει επαρκώς προσιτή και πρακτική ώστε να την εμπιστευτούν. Κάποιες εταιρίες υπολογίζουν πως η πολυπόθητη εξίσωση του κόστους ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο/πετρελαιοκίνητο θα λάβει χώρα κάποια στιγμή προς τα μέσα της δεκαετίας αλλά η Mercedes δεν δείχνει τόσο αισιόδοξη.

Για να φτάσουμε σε μία τιμή [για την μπαταρία] της τάξης των $50 ανά κιλοβατώρα, που θα οδηγούσε σε συγκρίσιμο κόστος με βάση μία Μ.Ε.Κ., χρειαζόμαστε πολλά χρόνια ακόμα.

Δήλωσε ο Chief Technology Officer της Mercedes-Benz, Markus Schafer. Συμπλήρωσε δε ότι η πολυπόθητη εξίσωση του κόστους δεν είναι καν εφικτή με την υπάρχουσα, εμπορικά διαθέσιμη τεχνολογία μπαταριών. Ναι μεν η αύξηση στην ζήτηση όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έφερε την δημιουργία οικονομιών κλίμακας, προόδους στις διαδικασίες παραγωγής και περαιτέρω μειώσεις μέσα από συνεργασίες αλλά το πρόβλημα αυτή τη στιγμή και για το προσεχές μέλλον είναι ο ρυθμός με τον οποίο αντλούνται από την γη οι πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την κατασκευή μπαταριών και ειδικά, το λίθιο. Αυτός είναι ο λόγος που ο Schafer θεωρεί ως προαπαιτούμενο για την δραστική μείωση του κόστους των EVs μία σημαντική τεχνολογική επανάσταση στον τομέα των μπαταριών. Τεχνολογίες εξελίσσονται διαρκώς στα εργαστήρια ολόκληρου του κόσμου αλλά ο δρόμος από το εργαστήριο έως την μαζική παραγωγή είναι μακρύς και δύσκολος και γι’ αυτό ο Schafer αποφεύγει να κάνει προβλέψεις – δεν θα ήταν καν βάσιμες.

Αν λοιπόν οι υπολογισμοί της Mercedes αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα, το θέμα είναι πόσο θα αντέξουν οι κυβερνήσεις να επιδοτούν την στροφή στον εξηλεκτρισμό και πώς θα αντιδράσει η αγορά αν οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων διακοπούν. Τροφή για σκέψη την ώρα που οι κυβερνήσεις έχουν αποφασίσει την απαγόρευση των “κακών” M.E.K. μέχρι τα τέλη της δεκαετίας και οι εταιρίες ακολουθούν στρεφόμενες στην ηλεκτροκίνηση.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.