Smart #1. Η Smart μας συστήνεται ξανά!

Πέρασαν πολλά χρόνια από την τελευταία φορά που κληθήκαμε να παρουσιάσουμε ένα εντελώς νέο μοντέλο από την Smart και αυτό ήρθε η ώρα να αλλάξει. Ας μηδενίσουμε το χρονόμετρο λοιπόν, καθώς η εταιρία αποκαλύπτει επίσημα το #1, το πρώτο πραγματικά ολοκαίνουριο ηλεκτρικό crossover της που είναι ταυτόχρονα και το πρώτο μοντέλο που εντάσσεται στην οικογένεια από τότε που η Geely απέκτησε το 50% της μάρκας.

Το Smart #1 είναι η έκδοση παραγωγής του Concept #1 που πραγματοποίησε το ντεμπούτο του τον Σεπτέμβριο του 2021 και το πρώτο πράγμα που οφείλουμε να σημειώσουμε είναι το πόσο κοντά έχει παραμείνει στο πρωτότυπο. Οι αλλαγές που έχουν γίνει είναι σχεδόν αδιάλειπτες  με το ηλεκτρικό crossover της Smart να έχει μήκος 4.27 μέτρα, πλάτος 1.82 μέτρα και ύψος 1.64 μέτρα, με το μεταξόνιο του να αγγίζει τα 2.75 μέτρα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αεροδυναμική, με αποτέλεσμα ο συντελεστής οπισθέλκουσας να έχει περιοριστεί στο 0.29 ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες εξαιτίας των αεροδυναμικών αντιστάσεων αλλά και να μεγιστοποιηθεί η άνεση και η ποιότητα κύλισης. Ένας άλλος τομέας στον οποίο εστίασαν οι μηχανικοί είναι αυτός της ευρυχωρίας, με την Smart να δηλώνει ευθαρσώς πως ενώ το #1 έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με ένα Mini Countryman η καμπίνα προσφέρει παρόμοιους χώρους με μία Mercedes-Benz E-Class! Το ηλεκτρικό crossover δεν υστερεί ούτε στους αποθηκευτικούς χώρους παρέχοντας έναν μικρό, 15 λίτρων στο εμπρός μέρος και ένα “κανονικό” πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα που αγγίζει τα 411 λίτρα.

Σημαντικό ρόλο σε όλα αυτά έχει παίξει φυσικά η SEA (Sustainable Experience Architecture) πλατφόρμα της Geely η οποία δίνει και την δυνατότητα στην Smart να λανσάρει το #1 με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων και 343 Nm ροπής ο οποίος τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου 66 kWh. Αυτή χαρίζει στο Smart #1 των 1.820 κιλών (!) αυτονομία της τάξης των 420-440 χιλιομέτρων (ανάλογα με τον εξοπλισμό), με την φόρτιση από το 10 έως το 80% της μέγιστης χωρητικότητας να διαρκεί περίπου 3.5 ώρες σε έναν φορτιστή 22 kW και μόλις 30 λεπτά σε έναν ταχυφορτιστή 150 kW.

Για τελευταίο αφήσαμε το design που όπως γνωρίζουμε είναι έργο της Mercedes-Benz και μας δείχνει τον δρόμο για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει για τα μελλοντικά της μοντέλα η Smart. Την παράσταση κλέβουν στοιχεία όπως η εντυπωσιακή μάσκα με την μεγάλη, ενεργή γρίλια και τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία λεπτή LED λωρίδα, οι “κρυμμένες” χειρολαβές, η διχρωμία που αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας από την γέννηση της, η “πλευστή” οροφή και οι… έξυπνες αναλογίες. Όσον αφορά στο εσωτερικό, η κεντρική ατραξιόν είναι αναμφίβολα η πλήρως παραμετροποιήσιμη, υψηλής ανάλυσης οθόνη 12.8 ιντσών που συνδυάζεται με έναν σαφώς πιο λιτό ψηφιακό πίνακα οργάνων 9.2 ιντσών αλλά και η έμφαση στην τεχνολογία, την συνδεσιμότητα και την φιλικότητα στην χρήση. Προς το παρόν, η Smart δεν έχει ανακοινώσει ούτε τις τιμές του #1, ούτε πολύ περισσότερο πότε θα λανσαριστεί επίσημα στην αγορά αν και όλα δείχνουν πως αυτό θα συμβεί προς τα τέλη του έτους, με τις πρώτες παραδόσεις να προβλέπονται για τα μέσα του 2023.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.