Lotus Eletre! Το πρώτο στάδιο της μεταμόρφωσης.

Με την Eletre ξεκινά η… επανίδρυση της Lotus ως μία αμιγώς ηλεκτρική μάρκα οχημάτων επιδόσεων η οποία δεν προσφέρει αποκλειστικά sports cars αλλά μία ευρεία γκάμα μοντέλων με κοινούς παρονομαστές την τεχνολογία και την ταχύτητα. Η Eletre, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής για την εμβληματική αγγλική φίρμα και το πρώτο SUV της, αποτελεί ένα άριστο δείγμα της νέας τάξης πραγμάτων για την Lotus αναδεικνύοντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα ορίζουν την ιδιοσυγκρασία της από εδώ και στο εξής.

Ήδη από την πρώτη ματιά γίνεται εμφανές το γεγονός ότι το ηλεκτρικό SUV της Lotus δημιουργήθηκε κατά κύριο λόγο με βάση τις απαιτήσεις και τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού της Β. Αμερικής και της Κίνας με το μήκος της Eletre να αγγίζει τα 5.1 μέτρα, το πλάτος της τα 2.13 μέτρα και το ύψος τα 1.63 μέτρα που σημαίνει πως είναι μεγαλύτερη από μοντέλα όπως η BMW X6 και η Porsche Cayenne. Το νέο μοντέλο της Lotus έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με την Lamborghini Urus και βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια, αλουμινένια αρχιτεκτονική που αποτελεί προϊόν εξέλιξης της Lotus και θα την δούμε να χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα στο μέλλον χάρη στην ευελιξία που παρέχει τόσο όσον αφορά στις διαστάσεις, όσο και στον τύπο του αυτοκινήτου που μπορεί να υποστηρίξει.

Η Lotus πάντως δεν έδωσε στη δημοσιότητα τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της Eletre. Αναφέρει πως όταν λανσαριστεί στην αγορά θα είναι διαθέσιμη σε 3 διαφορετικές εκδόσεις και κάθε μία από αυτές θα προσφέρει μπαταρία τουλάχιστον 100 kWh και ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης τουλάχιστον 600 ίππων με στόχο το 0-100 να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3.0 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα να είναι μεγαλύτερη των 260 km/h και η μέγιστη αυτονομία να φτάνει τα 560 χιλιόμετρα, με μία πλήρη φόρτιση να είναι εφικτή σε μόλις 18 λεπτά με ταχυφορτιστή 350 kW. Η αγγλική μάρκα δεν είναι καθόλου φειδωλή με την τεχνολογία που εξοπλίζει την Eletre πάντως, δηλώνοντας πως στοιχεία όπως η αερανάρτηση, η ενεργή αεροδυναμική και το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ύψος θα είναι standard ενώ τα ενεργά αμορτισέρ, ένα σύστημα τετραδιεύθυνσης και το torque vectoring θα είναι προαιρετικά.

Όσο για το design; Τα σκίτσα που είχαν διαρρεύσει πριν από λίγο καιρό αποκάλυπταν τον σχεδιασμό της Lotus Eletre, οπότε δεν έχουμε να αντιμετωπίσουμε κάποια έκπληξη αλλά σε κάθε περίπτωση η προσθήκη… χρώματος είναι ευπρόσδεκτη. Αυτό που αξίζει να σημειώσουμε είναι πως ο σχεδιασμός της Eletre έγινε στο Lotus Technology Creative Centre στο Coventry της Αγγλίας ενώ τα sports cars της μάρκας θα παίρνουν μορφή στο Hethel που σημαίνει ότι η Lotus διαχωρίζει το παραδοσιακό από το νέο ακόμα και στον τόπο “γέννησης” τους. Αυτό που δεν είχαμε δει μέχρι σήμερα είναι το εσωτερικό με το λιτό αλλά μοντέρνο design. Η Eletre δεν διαθέτει κλασικό πίνακα οργάνων αλλά μία λεπτή λωρίδα με ύψος μικρότερο των 30 χιλιοστών όπου προβάλλονται βασικές πληροφορίες για το όχημα και το ταξίδι με όλα τα υπόλοιπα να επικοινωνούνται στους επιβάτες μέσω της οθόνης 15.1 ιντσών του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ standard είναι και το σύστημα head-up diplay επαυξημένης πραγματικότητας! Όσον αφορά στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, το SUV της Lotus εξοπλίζεται με 4 αισθητήρες LiDAR τελευταίας γενιάς οι οποίοι καλύπτουν μέχρι και το Επίπεδο 4 όπου αυτό είναι εφικτό ενώ σε περιοχές όπου είναι νόμιμο, οι πλαϊνοί καθρέφτες έχουν αντικατασταθεί από κάμερες. Από το πακέτο τεχνολογίας δεν θα μπορούσε να λείπει η συμβατότητα με 5G, μία εξειδικευμένη εφαρμογή για smartphones, οι over-the-air αναβαθμίσεις και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κάποιος σε ένα premium, sport, ηλεκτρικό SUV. Αυτό είναι το πρώτο μεγάλο βήμα της Lotus προς το μέλλον λοιπόν και αν μας λείπουν κάποιες βασικές πληροφορίες, αυτές θα αποκαλυφθούν πιο κοντά στο λανσάρισμα της Eletre στην αγορά κάποια στιγμή εντός του 2023.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.