Η μάχη των αέριων καυσίμων και το όφελος του υποψήφιου αγοραστή

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι επιλέγουν οχήματα που αντί για βενζίνη ή πετρέλαιο καταναλώνουν φυσικό αέριο (CNG) ή υγραέριο (LPG). Αυτή η στροφή οφείλεται σε 2 + 1 παράγοντες και συνδέονται άμεσα με το οικονομικό τοπίο και την οικολογική συνείδηση που τα τελευταία χρόνια κάνει όλο και πιο συχνά την εμφάνισή της όταν είναι να προχωρήσουμε σε κάποια αγορά, είτε πρόκειται για μια ηλεκτρική συσκευή είτε για ένα αυτοκίνητο. Ο πρώτος και βασικός παράγοντας είναι ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός οχημάτων που είναι διαθέσιμα με αυτούς τους τύπους καυσίμου. Προσοχή, δεν αναφερόμαστε σε καινούργια οχήματα όπου η ελληνική αντιπροσωπεία τοποθέτησε κιτ μετατροπής καυσίμου, για το οποίο βέβαια ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση, αλλά για οχήματα τα οποία βγήκαν από το εργοστάσιο σχεδιασμένα να καταναλώνουν αέρια καύσιμα. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα κίνησης με βενζίνη με βασικό σκοπό την αύξηση της αυτονομίας που σε κάποιες περιπτώσεις ξεπερνά τα 900 χιλιόμετρα.

Εν έτη 2022 στην Ελλάδα υπάρχουν 14 διαθέσιμα οχήματα, απίστευτα μεγάλος αριθμός, σχεδόν όλων των κατηγοριών, από super mini έως suv, τα οποία χρησιμοποιούν CNG ή LPG και προέρχονται από 3 μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς όπως οι όμιλοι Stellantis, Volkswagen και Renault. Ρίχνοντας μια γρήγορη ματια θα βλέπαμε να φιγουράρουν μοντέλα που η εμπορική τους επιτυχία ως βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα είναι παγκόσμια.

DaciaDusterLPG
DaciaSanderoLPG
FiatPandaCNG
RenaultCapturLPG
RenaultClioLPG
SeatAronaCNG
SeatIbizaCNG
SeatLeonCNG
SkodaKamiqCNG
SkodaOctaviaCNG
SkodaScalaCNG
VolkswagenGolfCNG
VolkswagenPoloCNG
VolkswagenUpCNG

Η οικονομία στη μετακίνηση είναι ο δεύτερος παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στην επιλογή των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Στα τέλη Φεβρουαρίου η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων είναι €1,87 ανά λίτρο, την ίδια στιγμή που το πετρέλαιο κίνησης είναι στο €1,58 ανά λίτρο, το LPG βρίσκεται στο 1,06€ ανά λίτρο και το CNG στα 1.27€ / κιλό. Πάμε να δούμε πρακτικά τι σημαίνουν όλα αυτά συγκρίνοντας το κόστος μετακίνησης σε 2 αγαπημένα μοντέλα στην Ελλάδα, με γνώμονα την οικονομία και όχι τις αυξημένες επιδόσεις:

Volkswagen Golf φυσικού αερίου

Βενζίνη 1,1 TSI 110 ps – 5,4λ/100 χλμ = €10,098 / 100 χλμ

Πετρέλαιο 2,0 TDI 150 ps – 4,5λ/100 χλμ = €7,11 / 100 χλμ

CNG 1.5 TGI 130 ps DSG – 4,1κ/100 χλμ = €5,207 / 100 χλμ

Dacia Duster υγραερίου

Βενζίνη 1.0 ΤCe 90 ps – 6,1λ/100 χλμ = €11,407 / 100 χλμ

Πετρέλαιο 1.5 BlueDCI 115 ps – 4.4λ/100 χλμ = €6.952 / 100 χλμ

LPG 1.0 ΤCe 100 ps – 8.1λ/100 χλμ = €8.586 / 100 χλμ

Συμπερασματικά το CNG αναδεικνύεται ως το οικονομικότερο καύσιμο ανά 100 χιλιόμετρα, με πετρέλαιο και υγραέριο να ακολουθούν ενώ η μετακίνηση με βενζίνη είναι ακόμη πιο ακριβή. Ο τελευταίος παράγοντας που έπαιξε εξίσου σημαντικό ρόλο είναι η αύξηση των πρατηρίων που προσφέρουν αέρια καύσιμα. Πριν από 10 χρόνια ελάχιστα πρατήρια προσέφεραν LPG και κανένα CNG ενώ σήμερα υπάρχουν πολλά. Πλέον μπορείς να ταξιδέψεις χωρίς να αγχώνεσαι αφού για Θεσσαλονίκη – Αθήνα υπάρχουν πρατήρια σε πόλεις όπως η Λάρισα, ο Βόλος και η Λαμία. Σε αυτή την προσέγγιση δεν κάνουμε αναφορά στο κόστος αγοράς ή συντήρησης αλλά καθαρά στο κόστος μετακίνησης και για τον υπολογισμό χρησιμοποιήσαμε το πρωτόκολλο κατανάλωσης WLTP όπως δίνεται από τις εταιρείες.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.