Mercedes GLA 200 4Matic. Η σωστή επιλογή

Έχοντας οδηγήσει τους τελευταίους μήνες τόσο τη GLA 200 όσο και την plug-in υβριδική έκδοση  GLA 250e του νέου SUV της Mercedes, το μόνο που μου έλειπε σε κάθε περίπτωση, ήταν η τετρακίνηση. Αυτό διότι είχα ανέκαθεν την άποψη πως ένα SUV, όπως είναι πλέον ξεκάθαρα η νέα γενιά της GLA, καθιστά απολύτως σαφή την ταυτότητά του και τον λόγο ύπαρξης, όταν συνοδεύεται και από τετρακίνηση. Τετρακίνηση η οποία δεν θα μας βοηθήσει στο να αναζητήσουμε νέες εκτός δρόμου διαδρομές και να κινηθούμε σε απάτητα μονοπάτια. Τετρακίνηση η οποία θα αυξήσει τη πρόσφυση στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμου, που θα μας δώσει τη δυνατότητα να βρεθουμε σε μία πιο απομονωμένη παραλία και που σε συνδυασμό με τα κατάλληλα ελαστικά θα μας μετακινήσει με άνεση και ασφάλεια σε ένα χιονισμένο οδόστρωμα.

Και κυρίως τετρακίνηση η οποία, έστω και ψυχολογικά αν θέλετε, θα είναι εκεί ίσως τις περισσότερες φορές στην άκρη του μυαλού μας και όχι καθημερινή μας πρακτική, ώστε να μας βοηθήσει όταν θα τη χρειαστούμε. Όταν θα βρεθούμε σε μία δύσκολη κατάσταση, είτε εντός είτε εκτός δρόμου, και η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς, καταφέρει να μας βγάλει ή ακόμη ακόμη και να μας σώσει από τη δυσχερή αυτή θέση. Και επειδή δεν είναι λίγες οι φορές εκείνες, που είτε εξαιτίας των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζουν οι ελληνικοί δρόμοι, είτε εξαιτίας των επιλογών μας είναι πολύ πιθανό να βρεθούμε σε μία τέτοια κατάσταση, θεωρούμε πως η τετρακίνητη GLA, είναι η σωστή επιλογή.

Χωρίς αισθητικές αλλαγές

Αν ψάχνετε για αισθητικές διαφορές στη τετρακίνητη έκδοση της GLA, χάνετε τον χρόνο σας άνευ λόγου και αιτίας. Το μοναδικό χαρακτηριστικό που δηλώνει τη διαφορετικότητα αυτής της GLA είναι το λογότυπο 4Matic στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό της δεν θα βρείτε σχεδιαστικές διαφορές είτε με την GLA 200 είτε πολύ περισσότερο με την GLA 250e που δοκιμάσαμε πρόσφατα και η οποία είχε επίσης το πακέτο AMG Line, το οποίο είναι η αλήθεια πως προσθέτει πόντους στην εμφάνιση, καθώς αυξάνει κατακόρυφα τον δυναμισμό της. Χωρίς αλλαγές είναι επίσης και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της GLA 200 4Matic, ενώ και οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, είναι άκρως ικανοποιητικοί και σε αυτήν την έκδοση.

Στην ουσία του αυτοκινήτου

Kαι ερχόμαστε στην ουσία του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Καταρχήν να θυμίσουμε πως η GLA 200 κινείται από έναν turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων ο οποίος αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Σε αντίθεση με την GLA 200 η οποια συνδυάζεται με το επτάρι 7G-DCT αυτόματο κιβώτιο, οι μηχανικοί της Mercedes για την τετρακίνητη GLA 200 επέλεξαν τη λύση του 8G-DCT δηλαδή του αυτόματου κιβωτίου με μία επιπλέον σχέση.

Αυτό αφενός προσφέρει μία πιο «πυκνή» κλιμάκωση των σχέσεων, χαρακτηριστικό το οποίο είναι αναγκαίο στην εκτός δρόμου κίνηση, αφετέρου η όγδοη σχέση, μειώνει τη κατανάλωση σε συνθήκες ταξιδιού, «ισοσκελίζοντας» έτσι το αυξημένο βάρος εξαιτίας της τετρακίνησης. Η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων οκτώ σχέσεων είναι πιο ομαλή κατά τις αλλαγές σε σχέση με το 7G-DCT, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις ανάλογα με τη διάθεσή του.

Bεβαίως όταν μιλάμε για ένα τετρακίνητο όχημα, η απόσταση από το έδαφος παίζει πάντα πολύ σημαντικό ρόλο και στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν προδιαθέτει για σκληρές εκτός δρόμου καταστάσεις καθώς βρίσκεται στα μόλις 14.3 εκατοστά. Σε ότι έχει να κάνει με τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, αυτές βρίσκονται στα 18,3, 14,4 και 22,1 μοίρες, αντίστοιχα. Περνώντας στην τετρακίνηση 4MATIC, αυτή βελτιώνει σημαντικά  την πρόσφυση και την οδηγική ευστάθεια, μεταφέροντας αυτόματα τη ροπή από 100% μπροστά έως και 50-50 εμπρός-πίσω. Παρέχει πλεονέκτημα στη βροχή και σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, ενώ με το ανάλογο ελαστικό μπορεί να κάνει θαύματα, κυρίως στο χιόνι και τον πάγο.

Στο σύστημα Dynamic Select,  ή στα οδηγικά προφίλ του αυτοκινήτου που επιτρέπουν την παραμετροποίηση του τρόπου απόδοσης της ροπής στους τροχούς, την αμεσότητα λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου και την αίσθηση του τιμονιού, έχει προστεθεί ακόμα πρόγραμμα, το Off Road, ενώ φυσικά εξακολουθούν να υπάρχουν τα Eco, Comfort, Sport και Individual. Mε ενεργοποιημένη την επιλογή Off-Road, προσαρμόζεται αντίστοιχα η λειτουργία στο σύστημα ABS, στην οθόνη του ταμπλό εμφανίζονται χρήσιμες πληροφορίες για την περίσταση, κλισιόμετρο, γωνία στροφής των εμπρός τροχών και ενεργοποιείται το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation) το οποίο διατηρεί σταθερή την ταχύτητα κατάβασης σε έδαφος με έντονη κλίση.

Aκόμη πιο απολαυστική σε κάθε είδους κατάσταση

H οδήγηση της τετρακίνητης GLA σου προσφέρει εκείνη την αίσθηση της σιγουριάς πως ακόμη και αν βρεθείς σε μία δύσκολη κατάσταση, δεν θα έχεις πρόβλημα. Και μία τέτοια κατάσταση είναι για παράδειγμα μία πολύ έντονη κακοκαιρία με δυνατή βροχόπτωση που αντιμετωπίσαμε τόσο κινούμενοι μέσα στην Αθήνα, όσο και ταξιδεύοντας από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη. Η επιπλέον πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση, αποδείχτηκε σε πολλά σημεία εξαιρετικός αρωγός για την προσφερόμενη ασφάλεια. Από εκεί και πέρα παραμένει ένα εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο σε αστικές συνθήκες, ενώ είναι και ένας πραγματικά άνετος ταξιδευτής.

Με την ανάρτηση και το συνολικό στήσιμο να είναι λίγο πιο σκληρά από αυτό που θα περίμενε κάνεις, εξαιτίας και του πακέτου AMG, η τετρακίνητη έκδοση της GLA θα σας πάει παντού με άνεση, ασφάλεια και στυλ. Θα σας προσφέρει και απόλαυση όταν βρεθείτε σε ένα κλειστό ορεινό δρόμο και θελήσετε να την οδηγήσετε λίγο πιο σβέλτα, θα σας πάει σε οποιοδήποτε χιονισμένο προορισμό θελήσετε, με το κατάλληλο ελαστικό φυσικά, ενώ και εκτός δρόμου δεν θα αρνηθεί να σας υπακούσει, αρκεί οι εντολές να είναι στο πλαίσιο της λογικής και της φιλοσοφίας της.

Τα 8.5 λίτρα της κατανάλωσης είναι ένα λογικό νούμερο, που είδαμε εμείς κατά τη διάρκεια των περίπου δύο χιλιάδων χιλιομέτρων της δοκιμής μας. Ένα νούμερο που δύσκολα θα πέσει, εύκολα θα ανέβει αν ξεχαστείτε και παρασυρθείτε σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης. Τέλος τα 41750 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η Mercedes GLA 200 4Matic, προφανώς και δεν είναι λίγα, δεν θα πρέπει όμως να ξεχνάμε και τι ακριβώς αγοράζουμε.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.