Ηλεκτρικός σκεπτικισμός

Αυτή η ιστορία με τα ηλεκτρικά και τα…άλλα (υβριδικά, μικρουβριδικά, plug-in, υδρογόνου κ.λ.π.) όχι μόνο δεν φαίνεται να έχει μία συνέχεια ή καλύτερα μία ροή, αλλά καθυστερεί για πολλούς λόγους εκ των οποίων άλλοι είναι επι πραγματικού (τιμές, φόρτιση, αυτονομία) και άλλοι αφορούν το θυμικό και γενικά έναν σκεπτικισμό που δείχνει έντονος και μάλιστα σε παγκόσμια κλίμακα.

Η έρευνα

Αυτό καταδεικνύεται από μεγάλη παγκόσμια έρευνα της Deloitte 2022, η οποία εξετάζει τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την ηλεκτροκίνηση και άλλα τεχνολογικά  βήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η έρευνα έγινε μέσω ερωτηματολογίου ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και το δείγμα περιελάμβανε 881 από Κίνα, 1150 από Γερμανία, 895 από Ινδία, 608 από Ιαπωνία, 843 από Κορέα, 5.070 από Ν.Α.Ασία και 918 από Η.Π.Α. Σύμφωνα λοιπόν με αυτήν περισσότερα από τα δύο τρίτα (69%) των Αμερικανών δήλωσαν ότι το επόμενο όχημά τους δεν θα έχει κανένα είδος ηλεκτροκίνησης, ενώ μόνο το 5% «είδε» το επόμενο όχημά τους να είναι ένα EV, ενώ σε σύγκριση, το 17% είπε ότι θα μπορούσε να είναι ένα υβριδικό το επόμενο αυτοκίνητό του.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών που ερωτήθηκαν στη Νοτιοανατολική Ασία, την Κίνα και την Ινδία είπαν επίσης ότι το επόμενο όχημά τους δεν θα είχε ηλεκτροκίνηση, όπως και το 49% των Γερμανών ερωτηθέντων. Μόλις το 39% των Ιαπώνων ερωτηθέντων και το 37% των Νοτιοκορεατών ερωτηθέντων συμφώνησαν με την ηλεκτροκίνηση, ενώ οι υπόλοιποι αναμένουν ότι το επόμενο όχημά τους θα είναι ένα υβριδικό ή plug-in υβριδικό. Η έλλειψη ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ των καταναλωτών των Ηνωμένων Πολιτειών οφείλεται σε ανησυχίες τόσο για το κόστος όσο και κυρίως με την αυτονομία τονίζοντας ότι θα έπρεπε ήδη ένα ηλεκτρικό να δίνει τουλάχιστον 500 μίλια αυτονομία,  κάτι που μόλις πρόσφατα πέτυχε το Lucid Air, σε μια έκδοση που ξεκινά όμως  από 140.000 δολλάρια!.Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες στις ΗΠΑ (53%) δήλωσαν επίσης ότι δεν θέλουν να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ένα ηλεκτρικό έναντι ενός συμβατικού.

Αντιθέσεις

Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας είναι εντελώς αντίθετο και βρίσκεται σε πλήρη ασυμφωνία με αυτό της έρευνας που διενήργησε το Consumer Report 2020, όπου σύμφωνα με αυτήν επτά στους 10 Αμερικανούς είδαν ένα EV στο μέλλον τους, αν και μόνο το 4% δήλωσε ότι σχεδίαζε ενεργά να αγοράσει ένα EV ως επόμενο αυτοκίνητο. Οσο για την αυτονομία οι περισσότεροι σε αυτήν την έρευνα απήντησαν ότι τα 300 μίλια θα ήταν μία ικανοποιητική τιμή αν και πάλι περίμεναν καλύτερα αποτελέσματα από την τεχνολογία.

Σαν δική μου σκέψη

Ορισμένες μάρκες σχεδιάζουν να είναι (ως επί το πλείστον ή πλήρως) ηλεκτρικές έως το 2030. Ωστόσο, δεδομένων αυτών των αποτελεσμάτων της μελέτης, μήπως το «συντηρητικό» σχέδιο της Toyota που επιμένει υβριδικά ανακοινώνοντας ότι το 85% των νέων οχημάτων της μάρκας στις ΗΠΑ θα εξακολουθεί να «έχει εξατμίσεις» έως το 2030 λέγοντας επίσης «μην βιάζεστε και κρατήστε τα άλογά σας» είναι  πιο κοντά στην μελλοντική προοπτική; Λέμε τώρα…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.