Η Mercedes προβλέπει… μεταμόρφωση των SUVs.

Τα επόμενα χρόνια ένας από τους βασικούς παράγοντες που θα επηρεάζει την εξέλιξη και την επιλογή αυτοκινήτου θα είναι αναμφίβολα η παρεχόμενη αυτονομία. Για το θέμα της επιλογής είναι απλό, αφού η αυτονομία θα πάρει την θέση της κατανάλωσης καυσίμου. Η μεγιστοποίηση της αυτονομίας όμως ξεκινά από πολύ νωρίτερα και είναι πιο πολύπλοκη από την τοποθέτηση της μεγαλύτερης δυνατής μπαταρίας. Ήδη οι κατασκευαστές βλέπουν το αυτοκίνητο ως σύνολο και παραδέχονται ότι από κάποιο σημείο και μετά, η τοποθέτηση μεγαλύτερης μπαταρίας δεν παρέχει τα προσδοκώμενα οφέλη στον τομέα της εμβέλειας.

Αυτό αποδεικνύεται και από την ολοκαίνουρια Mercedes-Benz Vision EQXX που καταφέρνει να “σπάει” το φράγμα των 1.000 χιλιομέτρων με μία μπαταρία που δεν υπερβαίνει τις 100 kWh. Την ίδια ώρα, η EQS παρέχει εμβέλεια 770 χιλιομέτρων παρότι εξοπλίζεται με μπαταρία 107.8 kWh! Εκτός από το χαμηλότερο βάρος, η Vision EQXX έχει στο πλευρό της και την αεροδυναμική για να πετύχει τον στόχο των 1.000+ χιλιομέτρων καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0.18 σε σύγκριση με το 0.20 της EQS. Μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά σύμφωνα με την γερμανική εταιρία μία μείωση ακόμα και της τάξης του 0.01 στο Cd μπορεί να προσθέσει έως και 2.5% στην αυτονομία! Είναι αδύνατον να κάνεις ένα SUV αεροδυναμικό όμως – τουλάχιστον σε αυτόν τον βαθμό. Ο Chief Technology Officer της Mercedes, Markus Schafer, δηλώνει:

Είναι γεγονός ότι ο μεγαλύτερός παράγοντας στην επίτευξη της αποδοτικότητας είναι η αεροδυναμική επί τον παράγοντα του μεγέθους του οχήματος.

Ο Schafer συνέχισε λέγοντας ότι τα SUVs του μέλλοντος ενδεχομένως να είναι χαμηλότερα και να έχουν διαφορετικό σχήμα για την βελτιστοποίηση της ροής του αέρα και κατά συνέπεια, μείωση των αντιστάσεων. Δεν αποκλείεται δε, να δούμε στο μέλλον SUVs με διαφορετικού μήκους μετατρόχια εμπρός και πίσω καθώς κάποια σχήματα είναι πιο αεροδυναμικά από άλλα. Σε κάθε περίπτωση οι κατασκευαστές θα κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να συνεχίσουν να προσφέρουν SUVs ακόμα κι αν αυτά δεν είναι στην μορφή που τα γνωρίσαμε όλα αυτά τα χρόνια.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.