Πρωτότυπη μπαταρία εξασφαλίζει εμβέλεια 1.210 χλμ σε Tesla Model S.

Δύο παράγοντες μπορούν να μειώσουν το φαινόμενο του range anxiety που αυτή τη στιγμή αποτελεί τροχοπέδη για την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης από το αγοραστικό κοινό: η διεύρυνση του δικτύου φόρτισης και οι μπαταρίες νέας τεχνολογίας που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη εμβέλεια. Η Our Next Energy (ONE) είναι μία πολύ νέα εταιρία στον χώρο που ισχυρίζεται πως έχει μία λύση σε αυτό το πρόβλημα και μάλιστα προχώρησε σε μία επίδειξη για να πείσει αυτούς που ενδεχομένως να αμφισβητήσουν τις δηλώσεις της.

Για την επίδειξη, η ONE τοποθέτησε σε ένα Tesla Model S την δική της μπαταρία χωρίς να προβεί σε καμία άλλη μετατροπή που ενδεχομένως να βελτίωνε την απόδοση του αυτοκινήτου. Η μπαταρία του Model S είχε χωρητικότητα 103.9 kWh και στον ίδιο ακριβώς χώρο που καταλάμβανε αυτή, η ONE τοποθέτησε μία μπαταρία 207.3 kWh! Δεδομένου ότι δεν καταλαμβάνει περισσότερο χώρο λοιπόν, συμπεραίνουμε πως η μπαταρία της ONE έχει σημαντικά μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα ενώ και η κατανάλωση του οχήματος σε χιλιόμετρα ανά kWh είναι περίπου ίδια.

Αυτό το αυτοκίνητο πήρε η ONE στα μέσα του Δεκεμβρίου στο Michigan, όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ευνοούν την εμβέλεια των ηλεκτρικών οχημάτων και διένυσε σε δημόσιους δρόμους 1.210,29 χιλιόμετρα με μέση ωριαία ταχύτητα τα 88,5 km/h μέχρι να εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας! Αργότερα, η εταιρία έβαλε το Model S σε ένα δυναμόμετρο και με σταθερή ταχύτητα 88,5 km/h αλλά χωρίς τις δυσκολίες της κίνησης σε δημόσιους δρόμους κατάφερε να διανύσει 1.419,14 χιλιόμετρα μέχρι να εξαντληθεί το φορτίο της μπαταρίας. Στόχος της αμερικανικής εταιρίας δεν ήταν να μας δείξει κάποια καινοτόμα τεχνολογία αλλά να μας δείξει ότι οι μπαταρίες με μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα είναι εφικτές ακόμα και σήμερα. Από εκεί και πέρα, η ONE εξελίσσει την δική της μπαταρία με όνομα “Gemini”, η οποία ελπίζει πως θα περάσει στην παραγωγή μετά το 2023.

Αυτή συνδυάζει δύο διαφορετικές τεχνολογίες ώστε να παρέχει ένα προϊόν με χαμηλό κόστος χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση ή την παρεχόμενη εμβέλεια. Για την Gemini η ONE χρησιμοποιεί LFP (lithium iron-phosphate) κυψέλες που έχουν γνωστά μειονεκτήματα (σε κρύα κλίματα και αναφορικά με την ενεργειακή πυκνότητα τους) αλλά χαμηλό κόστος με “range extender” κυψέλες. Οι LFP καλύπτουν το 99% του κύκλου φορτίου του αυτοκινήτου, μειώνοντας την επιβάρυνση και την επιδείνωση του συνόλου της μπαταρίας ενώ οι range extender αναλαμβάνουν το υπόλοιπο 1%, όπου υπάρχει ανάγκη για υψηλότερη ισχύ. Η ONE έχει καταθέσει αίτηση για 14 πατέντες στην Gemini μπαταρία της και εστιάζει σε “ασφαλείς” και “βιώσιμες” λύσεις για την χημεία των μπαταριών της.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.