Mercedes-Benz Vision EQXX. Το επόμενο βήμα στην εξέλιξη!

Έπειτα από 3 μήνες teasing έφτασε επιτέλους η ώρα να δούμε την Vision EQXX – το ηλεκτρικό πρωτότυπο της Mercedes-Benz που θέτει νέα standards όσον αφορά στην αποδοτικότητα και το καταφέρνει αυτό χωρίς παράλογες θυσίες και ανεδαφικές υποχωρήσεις. Το καταφέρνει εστιάζοντας όχι μόνο στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου αλλά βελτιώνοντας τη λειτουργία κάθε υπομέρους ώστε το σύνολο να είναι σε θέση να προσφέρει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα ενώ παράλληλα παρέχει περισσότερα από 200 άλογα και αρκετούς χώρους για να φιλοξενήσει 4 ανθρώπους σε ένα αμάξωμα “τουλάχιστον μία κατηγορία μικρότερο” από την EQE που παρουσιάστηκε πρόσφατα.

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία δε, η Vision EQXX δεν είναι απλά μία σχεδιαστική σπουδή αλλά ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο που πληροί τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και στην θεωρία, θα μπορούσε να περάσει στην παραγωγή όπως είναι “πολύ σύντομα”. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του όμως, αφού δημιουργήθηκε για να μας δείξει τι είναι εφικτό με την επόμενη γενιά της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης.

Σχεδιαστικά, το πρωτότυπο της Mercedes είναι εντυπωσιακό και δεν κρύβει το γεγονός ότι το σχήμα του ορίστηκε σε μεγάλο βαθμό από την αεροδυναμική. Το εμπρός μέρος φιλοξενεί τα νέου σχεδιασμού LED φώτα που ενώνονται με μία λεπτή LED μπάρα, τη νέα γρίλια που δεν μοιράζεται πολλά κοινά με την τρέχουσα γενιά των μοντέλων παραγωγής της Mercedes και πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων που έχουν ως σκοπό την κατεύθυνση του αέρα στα μονοπάτια που θέλουν οι αεροδυναμιστές για την επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού συντελεστή οπισθέλκουσας. Έτσι, σε συνδυασμό με το χαμηλό αμάξωμα, τους μικρούς καθρέφτες, τις “aero” ζάντες ελαφρού κράματος με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης της Bridgestone και το χαρακτηριστικό πίσω μέρος το Cd της Vision EQXX δεν υπερβαίνει το 0.18!

Με αυτόν τον τρόπο γίνεται ευκολότερο το έργο του νέου ηλεκτροκινητήρα που σύμφωνα με την γερμανική μάρκα παράγει 204 ίππους και εξελίχθηκε, όπως και ολόκληρο το κινητήριο σύνολο της Vision EQXX σε συνεργασία με το τμήμα High Performance Powertrains της Mercedes-AMG, που κατασκευάζει τους υβριδικούς V6 για το μονοθέσιο F1 της μάρκας. Από το καινοτόμο σύστημα διαχείρισης θερμότητας μέχρι τα ηλεκτρονικά συστήματα που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά της Mercedes-AMG One και υπόσχονται δραστική μείωση στις απώλειες. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ενέργεια από μία μπαταρία  της CATL η οποία έχει χωρητικότητα μικρότερη των 100 kWh και είναι περίπου 50% μικρότερη σε μέγεθος και 35% ελαφρύτερη από την συστάδα των 107,8 kWh της EQS ενώ λειτουργεί στα 900V και εξοπλίζεται με τεχνολογία ενεργής ισορρόπησης χάρη στην οποία η ενέργεια αντλείται ομοιόμορφα από κάθε κυψέλη για την μεγιστοποίηση της ζωής της μπαταρίας και της αποδοτικότητας της. Χάρη σε όλα αυτά, το βάρος της Vision EQXX δεν υπερβαίνει τα 1.750 κιλά διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο το έργο του ηλεκτροκινητήρα που αν αληθεύουν τα νούμερα της Mercedes-Benz καταναλώνει το αντίστοιχο του 1 λίτρου ανά 100 χιλιόμετρα αν μιλούσαμε για έναν θερμικό κινητήρα!

Όσον αφορά στην καμπίνα δε, η Vision EQXX μπορεί όπως είπαμε να φιλοξενήσει έως και 4 άτομα. Η εταιρία κάνει εκτενή χρήση βιώσιμων υλικών όπως το vegan δέρμα από μανιτάρια ή από ίνες κάκτου, τα χαλιά που κατασκευάζονται από μπαμπού και το ύφασμα από ίνες Biosteel που θυμίζουν μετάξι ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στην εντυπωσιακή οθόνη των 47.5 ιντσών (120.6 εκατοστών) που καλύπτει ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό, έχει ανάλυση 8K και στην λειτουργία πλοήγησης μπορεί να δείξει μία πόλη με τρισδιάστατα γραφικά από πολύ ψηλά έως και 10 μέτρα από το έδαφος! Αυτή είναι λοιπόν η Mercedes-Benz Vision EQXX που μπορείς να φανταστείς ως μία ηλεκτρική C-Class γιατί αυτό είναι το μέγεθος της περίπου, αλλά δεν θα περάσει αυτούσια στην παραγωγή. Πολλά στοιχεία της θα το κάνουν όμως και μάλιστα πολύ σύντομα, οπότε περιμένουμε σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία τα επόμενα χρόνια από την γερμανική εταιρία.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.