Toyota GR Yaris H2. Υδρογονοκίνητοι πειραματισμοί.

Οι περισσότεροι στην βιομηχανία αυτοκινήτου έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι επιδόσεις και η σπορ αίσθηση δεν απειλούνται από την στροφή στον εξηλεκτρισμό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη αποδείξει την ταχύτητα τους και σιγά-σιγά, προσπαθούν να επιδείξουν τα σπορ χαρακτηριστικά τους. Η Toyota έχει μία διαφορετική ιδέα για να σώσει τα σπορ μοντέλα: Υδρογόνο. Όχι με τη μορφή που χρησιμοποιείται στο Mirai όμως, για την δημιουργία ηλεκτρικής ενέργειας η οποία αποθηκεύεται σε μπαταρίες που τροφοδοτούν με την σειρά τους τον ηλεκτροκινητήρα. Όχι. Υδρογόνο ως καύσιμο για τον ίδιο τον κινητήρα.

Η ιδέα έχει ήδη εξελιχθεί στο σημείο που δοκιμάζεται στο πρωτάθλημα Super Taikyu της Ιαπωνίας με μία κατάλληλα τροποποιημένη Corolla. Το σύστημα έχει ολοκληρώσει με επιτυχία αγώνες παρέχοντας υψηλές επιδόσεις με σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί είναι… απλός: το συμπιεσμένο υδρογόνο απλά παίρνει τη θέση της βενζίνης ως καύσιμο. Φυσικά υπάρχουν οι απαραίτητες μετατροπές στο σύστημα τροφοδοσίας και πιο συγκεκριμένα, στην παροχή του υδρογόνου και τον ψεκασμό του καυσίμου αλλά με δεδομένο ότι το υδρογόνο αναφλέγεται ταχύτερα από την βενζίνη, ο τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.6 λίτρων που κινεί την αγωνιστική Toyota Corolla αποδίδει εξίσου καλά, αν όχι καλύτερα από τον βενζινοκίνητο, δίδυμο αδερφό του εκπέμποντας απειροελάχιστους ρύπους που προέρχονται από την καύση μικροποσοτήτων λιπαντικού!

Ο κινητήρας λοιπόν είναι πρακτικά ίδιος με το σύνολο που κινεί το GR Yaris. Το μπλοκ είναι ενισχυμένο για να αντέξει την πιο… βίαιη καύση του υδρογόνου και το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου είναι διαφορετικό, οπότε γιατί να μην τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο από το οποίο προήλθε. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το GR Yaris H2 που όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της Toyota Ευρώπης, Matt Harrison, “καταφέρνει σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων χωρίς εξηλεκτρισμό” και διατηρώντας τα χαρακτηριστικά που αγαπούν οι λάτρεις της αυτοκίνησης: την ταχύτητα και τον θόρυβο! Προς το παρόν, η ιαπωνική εταιρία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά για το GR Yaris H2 αλλά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία στην τελική καθώς το μοντέλο είναι απλά ένα demo. Μία επίδειξη τεχνολογίας και δυνατοτήτων που μας επιτρέπει μία κλεφτή ματιά στο μυαλό της Toyota και ως τέτοιο, είναι εξαιρετικά συναρπαστικό.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.