Ferrari Daytona SP3. Παρελθόν και μέλλον γίνονται ένα.

Η πιο πρόσφατη προσθήκη της Ferrari στην υπερ-ειδική σειρά μοντέλων “Icona” είναι η Daytona SP3 που ακολουθεί στα χνάρια των Monza SP1 και SP2 και τιμά μία από τις σημαντικότερες και πιο φημισμένες νίκες στην ιστορία της εταιρίας: το θρυλικό 1-2-3 που είχε καταφέρει η Ferrari στις 24 ώρες της Daytona το 1967 με τις 330 P3/4 Spyder, 330 P4 Coupe και 412 P.

Η Ferrari Daytona SP3 είναι το πρώτο μοντέλο της ιταλικής μάρκας που έρχεται με έναν ατμοσφαιρικό V12 τοποθετημένο στο κέντρο του αμαξώματος μετά την επική LaFerrari. Με τον 12-κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 6.5 λίτρων να παράγει 840 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 700 Nm ροπής στις 7.250 σ.α.λ. δε, γίνεται το ισχυρότερο μη-εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Ferrari. Αυτά τα νούμερα είναι εφικτά χάρη σε μικρές αναβαθμίσεις στον κινητήρα, όπως η τροποποιημένη εισαγωγή και εξαγωγή, οι ελαφριές μπιέλες από τιτάνιο και ο ελαφρύτερος στροφαλοφόρος άξονα που επιτρέπουν στην καρδιά του κτήνους να στροφάρει μέχρι τις 9.500 σ.α.λ. και συνδυαζόμενη με ένα 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο να επιταχύνει την Daytona SP3 στα 100 km/h σε μόλις 2.85 δευτερόλεπτα και να μην σταματά μέχρι την τελική ταχύτητα των 340 km/h!

Οι αναφορές στα αγωνιστικά της δεκαετίας του ’60 δεν σταματούν στον πανίσχυρο V12 όμως. Από εκείνη την εποχή είναι επηρεασμένο και το design της τελευταίας Icona που εκτός από την ιδιαίτερη αισθητική, φροντίζει ώστε η Daytona SP3 να είναι το πιο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μοντέλο της εταιρίας και μάλιστα χωρίς την χρήση στοιχείων ενεργής αεροδυναμικής. Σε κάθε περίπτωση, η SP3 είναι μία άκρως εντυπωσιακή δημιουργία με χαρακτηριστικά-φόρους τιμής όπως το χαμηλό παρμπρίζ που εκτείνεται μέχρι τα πλάγια θυμίζοντας την εμβληματική P3/4, τα “bumperettes” της 330 P4, τα πλαϊνά της 512 S αλλά και το πλέον εκκεντρικό πίσω μέρος με τα πολλαπλά στοιχεία που ενσωματώνουν όχι μόνο τα LED φανάρια λίγο κάτω από την αεροτομή αλλά και την κεντρικά τοποθετημένη διπλή απόληξη της εξάτμισης και τον διαχύτη ακριβώς από κάτω της. Με τον ίδιο τρόπο δε, οι σχεδιαστές της Ferrari κατάφεραν να αναμίξουν το παρελθόν και το μέλλον και στην καμπίνα της Daytona SP3: τα καθίσματα για παράδειγμα είναι χαμηλότερα απ’ ότι στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας, σταθερά τοποθετημένα στο chassis και με μεγαλύτερη κλίση με την όποια ρύθμιση να προέρχεται από τα πεντάλ που μετακινούνται για να έρθουν στα μέτρα του οδηγού αλλά μπροστά από αυτόν βρίσκεται μία οθόνη 16 ιντσών με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το τιμόνι που παρέχει πρόσβαση στο 80% των λειτουργιών χωρίς την ανάγκη να πάρει ο οδηγός τα χέρια από πάνω του.

Φυσικά, ένα τέτοιο μοντέλο δεν θα μπορούσε παρά να περάσει στην παραγωγή σε εξαιρετικά περιορισμένους αριθμούς. Η Ferrari ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει μόλις 599 Daytona SP3 με την κάθε μία από αυτές να κοστίζει €2.0 εκατομμύρια και προτεραιότητα έχουν οι ιδιοκτήτες των SP1 και SP2. Οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για τα τέλη του 2022.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.