Βενζίνη ή ηλεκτρισμός; Τι είναι πιο… πράσινο;

Η Volvo αυτή τη στιγμή προσφέρει βενζινοκίνητα, plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αλλά αυτό δεν θα ισχύει για πολλά χρόνια ακόμα. Το περιβαλλοντικό προφίλ που έχει υιοθετήσει, σημαίνει πως μέχρι το 2030 θα είναι ένας αμιγώς ηλεκτρικός κατασκευαστής αλλά μέχρι τότε, η σουηδική εταιρία βρίσκεται στην ιδανική θέση για απευθείας συγκρίσεις ανάμεσα στις εκπομπές ρύπων ενός βενζινοκίνητου, PHEV και ηλεκτρικού μοντέλου για ολόκληρη την ζωή του. Ενός μοντέλου το οποίο είναι διαθέσιμο και στις τρεις εκδόσεις και αυτές κατασκευάζονται στην ίδια αρχιτεκτονική, στο ίδιο εργοστάσιο.

Η εύκολη απάντηση στην ερώτηση ποια έκδοση εκπέμπει τους περισσότερους ρύπους, λαμβάνοντας υπόψιν τις πρώτες ύλες, την παραγωγή, την χρήση του για 200.000 χιλιόμετρα και την απόσυρση στο τέλος της ζωής του είναι μία: η ηλεκτρική. Η έρευνα της Volvo όμως έφερε στο φως μία σχεδόν σοκαριστική είδηση: Μέχρι την φάση της χρήσης, το C40 Recharge έχει επιβαρύνει το περιβάλλον με 70% περισσότερες εκπομπές ρύπων σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο XC40! Μόνο και μόνο οι μπαταρίες, τα υλικά που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή τους και τα επιμέρους εξαρτήματα που ενσωματώνουν, αντιστοιχούν στο 30% των συνολικών εκπομπών ρύπων κατά την κατασκευή ενός C40 ή XC40 Recharge!

Αυτό σημαίνει πως το ολοκαίνουριο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μόλις πάρκαρες στον χώρο στάθμευσης σου “κουβαλάει” 70% περισσότερους ρύπους συγκριτικά με ένα συμβατικό, οι οποίοι θα πρέπει να αντισταθμιστούν από την χρήση του και εδώ έγκειται το επιχείρημα της Volvo. Χρειαζόμαστε περισσότερη “πράσινη” ενέργεια! Το σημείο στο οποίο εξισορροπούνται οι ρύποι του ηλεκτρικού C40 Recharge και του βενζινοκίνητου XC40 εξαρτάται από την προέλευση της ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία φορτίζει το πρώτο. Με την τρέχουσα ισορροπία συμβατικής και ανανεώσιμης ενέργειας στον κόσμο, η εξισορρόπηση των ρύπων έρχεται έπειτα από σχεδόν 110.000 χιλιόμετρα οδήγησης. Από εκεί και πέρα υπάρχει όφελος όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων για την πλευρά του ηλεκτρικού C40 Recharge. Με ισορροπία στην EU28 (Ευρώπη συν Ην. Βασίλειο) η εξισορρόπηση έρχεται μετά από 77.000 χιλιόμετρα ενώ με ηλεκτρική ενέργεια η οποία προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές, αυτό συμβαίνει στα 49.000 χιλιόμετρα!

Στο ίδιο συμπέρασμα περίπου είχε καταλήξει και η Mazda, γι’ αυτό επέλεξε να εξοπλίσει το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 με… “μικρή” μπαταρία. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της μπαταρίας στο αυτοκίνητο, μειώνει το κόστος και το βάρος ενώ η μικρότερη αυτονομία που αναπόφευκτα θα προσφέρει, θα περάσει απαρατήρητη στην πλειοψηφία των περιπτώσεων. Για τις υπόλοιπες, η γκάμα θα εμπλουτιστεί με μία range-extender έκδοση που χάρη στην γεννήτρια με την οποία θα έρχεται, θα αυξάνει σημαντικά την ωφέλιμη εμβέλεια. Με πιο απλά λόγια, η πρόταση “τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον” δεν ισχύει γενικά. Ισχύει υπό περιπτώσεις, με αστερίσκους και εξαιρέσεις τουλάχιστον στην φάση που βρίσκεται ο κόσμος τόσο όσον αφορά στην τεχνολογία όσο και στο μείγμα της ηλεκτρικής ενέργειας. Φυσικά, υπάρχει και ο αντίλογος με ειδικούς να ισχυρίζονται πως το σημείο στο οποίο η διαφορά στους ρύπους ενός ηλεκτρικού και ενός συμβατικού αυτοκινήτου εκμηδενίζεται μετά από μόλις 25.000 χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση, η βαρύτητα και η σημασία του μηνύματος που θέλει να περάσει η Volvo δεν μειώνεται: δεν υφίσταται μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων χωρίς ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ή τουλάχιστον, ένα καλύτερο μείγμα στην παραγωγή της ενέργειας.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.