Mercedes GLA 250e. Με διττό χαρακτήρα

Την τελευταία περίοδο, καλώς η κακώς είναι μία πολύ μεγάλη συζήτηση, ζούμε στον αστερισμό του εξηλεκτρισμού. Το σύνολο των αυτοκινητοβιομηχανιών πραγματικά τρέχει για να καταφέρει να ανταποκριθεί στις, πολλές φορές άκρως υπερβολικές, απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για μείωση των ρύπων. Σε αυτόν τον μαραθώνιο, με χαρακτηριστικά σπριντ ωστόσο, κάποιες εταιρίες έδειξαν αφενός το βάθος της τεχνογνωσίας που διαθέτουν, αφετέρου τις δυνατότητες και τα αντανακλαστικά αντίδρασης σε δύσκολες και πολύ μα πάρα πολύ πιεστικές καταστάσεις.

Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων είναι η Mercedes καθώς από τη μία πλευρά δημιουργεί και παρουσιάζει με, καταιγιστικό θα λέγαμε, ρυθμό τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτροκινήτων μοντέλων της, με το βλέμμα στο, κοντινό, μέλλον, ενώ από την άλλη αντιμετωπίζοντας το παρόν, δίνει στο σύνολο της γκάμας της και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Και μία τέτοια έκδοση, είναι και το αυτοκίνητο της συγκεκριμένης δοκιμής, το οποίο εκτός του ότι είναι plug-in υβριδικό, ανήκει και στη πλέον δυναμική κατηγορία της αγοράς αυτή τη στιγμή, που δεν είναι άλλη από αυτή των SUV. Ο λόγος για την GLA 250e που θα αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Χωρίς αισθητικές αλλαγές

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο εξωτερικά η plug-in υβριδική έκδοση της GLA δεν ξεχωρίζει από τις άλλες εκδόσεις, παρά μόνο από την ύπαρξη της θύρας φόρτισης και φυσικά από το λογότυπο “EQ POWER”, που δηλώνει τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα της. Από εκεί και πέρα οι διαστάσεις παραμένουν ίδιες με τις άλλες εκδόσεις, με το μήκος να βρίσκεται στα 4,410 μέτρα, το μεταξόνιο στα 2,729 μέτρα, το πλάτος κέρδισε στα 1,834 μέτρα και το ύψος στα 1,611 μέτρα.

Οι απαλές σχεδιαστικές γραμμές, η συμπαγής αίσθηση στη σχεδίαση, αλλά και οι απαραίτητες σπορτίφ πινελιές, όπως τα δύο «νεύρα» καθώς και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, δημιουργούν ένα πολύ καλαίσθητο και άμεσα αναγνωρίσιμο σύνολο. Ένα σύνολο το οποίο στην έκδοση AMG Line του αυτοκινήτου της δοκιμης μας, αποκτά ακόμη πιο σπορ και δυναμική εμφάνιση, που η αλήθεια είναι, του ταιριάζει και μάλιστα πολύ. Ένα σύνολο το οποίο, διαθέτει και έναν πολύ καλό αεροδυναμικό συντελεστή, 0.28, απόδειξη της πόσο προσεγμένης και μελετημένης δουλειάς έχει γίνει στον τομέα της σχεδίασης.

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, καθώς και εδώ οι διαφορές είναι πολύ μικρές και εστιασμένες αφενός στην οθόνη του πίνακα οργάνων όπου εκτός των άλλων ενδείξεων υπάρχει και αυτή της φορτίσης της μπαταρίας, καθώς και στα οδηγικά προφίλ. Με εξαίρεση το πορτµπαγκάζ που µίκρυνε, όπως και το ρεζερβουάρ που πλέον έχει χωρητικότητα 35 λίτρων, οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για ένα αυτοκίνητο που έχει οικογενειακό προσανατολισµό. Πρακτικότητα, εργονοµία και ποιότητα παραµένουν βεβαίως στο υψηλό επίπεδο που συναντούµε και στις υπόλοιπες εκδόσεις της νέας GLA .

Οµοίως και ο εξοπλισµός άνεσης και ασφαλείας που είναι αρκετά πλούσιος. Βέβαια, για τη δηµιουργία της premium ατµόσφαιρας, µε τις µεγάλες οθόνες του infotainment MBUX και το µοναδικό φωτισµό της καµπίνας θα χρειαστεί και σε αυτή τη Mercedes-Benz να καταφύγεις στον κατάλογο µε τον εξτρά εξοπλισµό ανεβάζοντας την τιµή. Στα θετικά του αυτοκινήτου και το γεγονός πως οι  πόρτες ανοίγουν πολύ και οδηγός και επιβάτες θα καθίσουν σε καθίσματα, τα οποία αναδεικνύουν την άνεση.

Στην εξηλεκτρισμένη ουσία

Η plug-in υβριδική έκδοση της GLA διαθέτει τον γνωστό turbo κινητήρα βενζίνης των 1.3 λίτρων ο οποίος εδώ αποδίδει 160 ίππους καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα 101 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 218 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 450 Nm και να μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η αυτονομία κινούμενοι αποκλειστικά με ρεύμα σύμφωνα με την Mercedes είναι 65 χιλιομέτρα, εμείς καταφέραμε να κάνουμε περίπου 50.  Σε απλή πρίζα η μπαταρία των 15.6 KWh φορτίζει σε περίπου επτά ώρες, ενώ σε wallbox για 7,6 kW χρειάζονται περίπου 25 λεπτά για να φορτίσει στο 80%.

Η κίνηση με ηλεκτρική ενέργεια λειτουργεί χωρίς εκπομπές, ρύπων ενώ η ρύθμιση εξοικονόμησης μπαταρίας σάς επιτρέπει να χειρίζεστε τον κινητήρα καύσης για να εξοικονομείτε την υπόλοιπη ενέργεια της μπαταρίας όταν την χρειάζεστε. Ακόμη υπάρχουν και οι τρεις υβριδικές λειτουργίες – Comfort, Sport και Eco – ενώ για τους γνώστες και λάτρεις της παραμετροποίησης υπάρχει και λειτουργία Individual. Παρά τα επιπλέον 300 κιλά, σε σχέση με την GLA 200, οι επιδόσεις της είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, καθώς τα 0-100χλμ./ώρα έρχονται σε 7.1’’ ενώ η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.

Εξίσου ευχάριστα όμως είναι και τα νέα από τον τομέα της κατανάλωσης. Με τη μπαταρία φορτισμένη στο ταξίδι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη και μέχρι να αποφορτιστεί η κατανάλωση δεν ανέβηκε πάνω από τα 5.3 λτ./100 χλμ. Όταν το ρεύμα εξαντλήθηκε το νούμερο αυτό ανέβηκε στα 7.3 λτ./100 χλμ που και πάλι είναι ένα πολύ καλό νούμερο. Τα αντίστοιχα νούμερα για αστική μετακίνηση είναι 4.8 και 6.5 αντίστοιχα.

Εξίσου ευχάριστη στο δρόμο

Kαι ερχόμαστε στο ζητούμενο κάθε δοκιμής, που δεν είναι άλλο από τον τρόπο που το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται στο δρόμο. Η πρώτη αίσθηση είναι πως δεν υπάρχει διαφορά σε σχέση με την GLA 200 που είχαμε δοκιμάσει. Στην εθνική οδό ταξιδεύει με περισσή άνεση και ησυχία, ενώ στις αστικές μετακινήσεις και εξαιτίας των πολύ άσχημων ελληνικών δρόμων, ίσως το πακέτο AMG να μην είναι ότι καλύτερο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως οι αναρτήσεις δεν φιλτράρουν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες, ή ότι το αυτοκίνητο κουράζει. Στην ουσία της plug-in υβριδικής έκδοσης κπραι με επιλεγμένο το πρόγραμμα κίνησης «Eco», κινείστε αμιγως ηλεκτρικά με ήσυχη και χαλαρή διάθεση, ιδανική για αστικές διαδρομές.

Η αλλαγή στο σύστημα «Sport» εκτός από την πιο άμεση αντίδραση στην δύναμη, έχει και περισσότερο βάρος στο τιμόνι. Από την άλλη πλευρά το πρόγραμμα «Normal» την κίνηση φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας και όπου χρειάζεται συνεργάζεται και ο θερμικός. Η συνδυασμένη δύναμη του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού κινητήρα είναι ομαλή και κάνει τα ταξίδια παιχνίδι (ησυχίας και ηρεμίας) το κιβώτιο είναι προγραμματισμένο να κρατά χαμηλά την κατανάλωση και έτσι δεν πιέζει κανένα από τα δύο μοτέρ.

Η Mercedes με την plug-in υβριδική GLA απέδειξε για ακόμη μία φορά το βάθος της τεχνογνωσίας που διαθέτει, καθώς κατάφερε να κερδίσει σε κατανάλωση και ρύπους, χωρίς να στερήσει χώρους ή οδηγική απόλαυση. Tα 44880 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει είναι μία αποδεκτή τιμή για ένα πραγματικά premium μοντέλο με αυτά τα χαρακτηριστικά.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.