Ford Dagenham. Γενέθλια παραγωγής 90 χρόνων

Τα ρολόγια δείχνουν 13:16 και το ημερολόγιο 1 Οκτωβρίου 1931 όταν από την γραμμή παραγωγής κατεβαίνει ένα ελαφρύ φορτηγό Ford AA, από το νεότερο εργοστάσιο μέχρι τότε της εταιρίας στο Ντάγκενχαμ. Πρόεδρος τότε ο Εντσελ Φόρντ, γιός του ιδρυτή Χένρι Φόρντ ο οποίος ήδη από το 1920 είχε εκδηλώσει την πρόθεση για την κατασκευή ενός εργοστασίου που θα αντικαθιστούσε το εργοστάσιο Ford Trafford Park. Ο σημαντικότερος ίσως λόγος ήταν ο ίδιος που ισχύει μέχρι σήμερα και συνεχίζει να καθορίζει, εν πολλοίς, τις αποφάσεις για μία επένδυση και ο λόγος αυτός ήταν οι μεταφορές από και προς το εργοστάσιο, δηλαδή η θάλασσα άρα και μεγάλο λιμάνι. Από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι και σήμερα τα λιμάνια έχουν κύριο λόγο στις όποιες εξελίξεις και στην συγκεκριμένη περίπτωση οι φορτηγίδες ενός μικρού ποταμού κοντά στο προηγούμενο εργοστάσιο, δεν μπορούσαν να μεταφέρουν μεγάλα φορτία καθώς τα μέταλλά και άλλα υλικά έφταναν από την Ισπανία και με δεδομένη την αυξημένη παραγωγή έπρεπε να δημιουργηθεί ένα νέο εργοστάσιο και επιλέχθηκε η συγκεκριμένη περιοχή, που αγοράστηκε το 1924 με τιμή 170.000 λίρες περίπου. Όλα καλά λοιπόν;. Όχι ακριβώς διότι η περιοχή ήταν σχεδόν ένα τεράστιο έλος, που ανέβαζε πολύ το κόστος κατασκευής. Πράγματι οι εργασίες αρχίζουν τον Μάιο του 1929 και τελειώνουν μετά από 28 μήνες αφού χρειάστηκε να τοποθετηθούν 22.000 μεγάλες κολώνες από ενισχυμένο σκυρόδεμα κάτω από τον πηλό του ελώδους εδάφους για να υποστηρίξουν την όλη κατασκευή ενός εργοστασίου το οποίο ήθελε ο Φόρντ να διαθέτει χυτήρια μετάλλων και κυρίως χάλυβα όπως να είναι και ενεργειακά ανεξάρτητο.

Η παραγωγή του

Ο μεγάλος αντίπαλος τότε της Ford στην Αγγλία ήταν η Morris αλλά και η Leyland αργότερα αλλά το νέο εργοστάσιο γρήγορα τις ξεπέρασε και έφθασε  να περάσει στην πρώτη θέση παραγωγής. Φυσικά υπήρχαν συνεχείς αλλαγές τόσο στην εξέλιξη και την τεχνολογία όσο και στις επεκτάσεις του εργοστάσιου και ειδικά την δεκαετία του 1950 όταν μία ανάπλαση που στοίχισε 75 εκατομμύρια λίρες και ολοκληρώθηκε το 1959 αύξησε την επιφάνεια του εδάφους κατά 50% και διπλασίασε την παραγωγική ικανότητα. Την εποχή που σχεδιάστηκε το εργοστάσιο, οι δυτικές κυβερνήσεις ανταποκρίνονταν όλο και περισσότερο στην οικονομική ύφεση με προστατευτικές πολιτικές και αυτό ακριβώς εκμεταλλεύτηκε ο Χένρι Φόρντ με την δημιουργία σχετικά αυτόνομων επιχειρήσεων κατασκευής αυτοκινήτων σε κύριες αγορές του εξωτερικού. Δεν άργησε λοιπόν να βρεθεί μπροστά από άλλες  ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής, όπως η Morris στην Αγγλία, η Opel στη Γερμανία ή η Citroen στη Γαλλία. Αξίζει αναφοράς ότι ήδη από το 1937 η παραγωγή έφθανε στα 37.000 οχήματα ετησίως ενώ στην διάρκεια του Β Π.Π. παρήγαγε πολυάριθμους κινητήρες «ειδικού σκοπού» όπως και αγροτικά οχήματα που ήταν επίσης ένα σημαντικό στοιχείο και σημειώστε πως κάποια μεγάλη περίοδο το Ford son αντιπροσώπευε το 95% της παραγωγής τρακτέρ στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Στο εργοστάσιο αυτό κατασκευάστηκαν μερικά από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Ford όπως το Anglia, το Escort, η Cortina, το Zephyre αλλά και το Fiesta. Σήμερα το Dagenham συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Ford, κατασκευάζοντας πετρελαιοκινητήρες προηγμένης τεχνολογίας που τροφοδοτούν πολλά επιβατικά και εμπορικά οχήματα της Ford και μάλιστα τον προηγούμενο Μάρτιο διαπιστεύτηκε ως η «πηγή» των τελευταίας τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρων προηγμένης τεχνολογίας για την επόμενη γενιά σειράς Ford Transit Custom, από τις αρχές του 2023 όπως και το επόμενης γενιάς Volkswagen 1 τόνου εμπορικό όχημα με τον ίδιο κινητήρα στο πλαίσιο της μεγάλης συμφωνίας FORD-VW για κοινή παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων. Επίσης η Ford ανακοίνωσε επίσης νωρίτερα φέτος ότι το Ford Dagenham θα προμηθεύσει τον πετρελαιοκινητήρα για ένα νέο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που θα κατασκευαστεί στις εγκαταστάσεις της Ford Craiova στη Ρουμανία από το 2023.

Εκτός από την κατασκευή κινητήρων ντίζελ, το Ford Dagenham φιλοξενεί επίσης τη Ford Transport Operations, η οποία είναι υπεύθυνη για την εφοδιαστική μεταφοράς εξαρτημάτων και οχημάτων της Ford σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και για πολλές άλλες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας πληροφοριών.

Σαν επίλογος

Εννέα δεκαετίες αργότερα – με σχεδόν 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα, φορτηγά και τρακτέρ που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια 71 ετών παραγωγής οχημάτων, τα οποία, αν τοποθετηθούν δίπλα-δίπλα, θα εκτείνονταν πάνω από 400.000 χιλιόμετρα ή 10 φορές τον γύρο της γής(!), και σχεδόν 50 εκατομμύρια κινητήρες που έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα το  Dagenham συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ευρωπαϊκές δραστηριότητες της Ford, κατασκευάζοντας πετρελαιοκινητήρες προηγμένης τεχνολογίας που τροφοδοτούν πολλά επιβατικά και εμπορικά οχήματα της  Ford όπως το Venari Ambulance που προορίζεται να παραχθεί σε μια νέα εγκατάσταση στο Ford Dagenham από το 2022, χρησιμοποιώντας μια υπάρχουσα, μη παραγωγική τοποθεσία που θα ανανεωθεί για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις κατασκευής του. Αναμένεται ότι η νέα επιχείρηση θα δημιουργήσει περίπου 100 νέες θέσεις εργασίας μόλις ξεκινήσει η παραγωγή το 2022.

Η Ford και η MS-RT, ο συνεργάτης μετατροπής εμπορικών οχημάτων Ford Pro και η εταιρεία σχεδιασμού αυτοκινήτων που δημιουργεί εξειδικευμένα οχήματα Ford που ξεχωρίζουν στο δρόμο, ανακοίνωσαν επίσης ότι η MS-RT πρόκειται να δημιουργήσει μια νέα μονάδα μετατροπής οχημάτων αξίας 4 εκατομμυρίων λιρών. στο Ford Dagenham. Η νέα εγκατάσταση προορίζεται για την παροχή εργασίας σε περισσότερους από 50 νέους υπαλλήλους όταν ξεκινήσει να λειτουργεί το 2022, αυξάνοντας σε περισσότερες από 120 νέες θέσεις εργασίας όταν λειτουργήσει πλήρως, βοηθώντας στην αναγέννηση μιας από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου και είναι απαραίτητη λόγω αυξανόμενη ζήτηση πελατών για μετατροπές οχημάτων. Τέλος, Περίπου το 85 τοις εκατό των κινητήρων και όλων των κιβωτίων ταχυτήτων που κατασκευάζονται στο Ηνωμένο Βασίλειο εξάγονται σε περισσότερες από 15 χώρες σε έξι ηπείρους. Η συνολική αξία των εξαγωγών της Ford είναι περίπου 2,5 δισεκατομμύρια λίρες ετησίως.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.