Οι τιμές των ανταλλακτικών αυξήθηκαν δραματικά τα τελευταία χρόνια!

Τα αυτοκίνητα έχουν γίνει ακριβότερα σε σύγκριση με αρκετά χρόνια πριν αλλά αυτό δεν αποτελεί είδηση αν αναλογιστεί κανείς την τεχνολογία με την οποία εξοπλίζονται. Το κακό είναι ότι και τα μέρη από τα οποία απαρτίζονται έχουν γίνει σημαντικά ακριβότερα όπως δείχνει μία έρευνα που έγινε από την γερμανική Gesamtverbands der deutschen Versicherungwirtschaft (GDV). Σύμφωνα με την ένωση ασφαλιστικών εταιριών Γερμανίας το κόστος των ανταλλακτικών έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 44% σε σύγκριση με το 2013 επηρεάζοντας αρνητικά το κόστος χρήσης ενός νέου αυτοκινήτου και ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό είναι μία κατάσταση που περιγράφεται από την GDV ως “quasi-monopoly”.

Οι κατασκευαστές έχουν μάθει να προστατεύουν την πνευματική ιδιοκτησία τους και αυτή η πρακτική έχει επεκταθεί και στην εξωτερική εμφάνιση των μοντέλων τους με αποτέλεσμα ένας μικρός αριθμός μεγάλων προμηθευτών να καθορίζει τις τιμές στην αγορά. Εφόσον δεν υπάρχει ανταγωνισμός, το κόστος των ανταλλακτικών για το αγοραστικό κοινό αυξάνεται και σε αυτό δεν βοηθά ούτε το γεγονός ότι τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ακριβότερα εξ ορισμού (βλ. αλουμίνιο), ούτε ότι συγκεκριμένα ανταλλακτικά διαθέτουν συγκεκριμένες τεχνολογίες (βλ. φανάρια). Η GDV αναφέρει χαρακτηριστικά ότι το κόστος για την επιδιόρθωση ενός αυτοκινήτου κατά μέσο όρο αγγίζει σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιριών που την απαρτίζουν τα €3.100 που σημαίνει ότι είναι κατά €700 υψηλότερο σε σχέση με το 2013. Η διαφορά είναι αρκετά μεγάλη ώστε να τραβήξει την προσοχή της ένωσης και δεν δείχνει σημάδια σταθεροποίησης με κάποια ανταλλακτικά να κοστίζουν πολύ περισσότερα χρήματα από άλλα: η πόρτα του χώρου αποσκευών για παράδειγμα έγινε 60% ακριβότερη αυτή την περίοδο ενώ η τιμή των πίσω φαναριών αυξήθηκε κατά 67%!

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.