Fiat Tipo Cross 1.0T 100PS. Στο πνεύμα της εποχής και με το παραπάνω

Σε μία εποχή όπου τα SUV και τα κροσσόβερ κυριαρχούν σε όλες τις κατηγορίες, είναι δεδομένο πως όσο περισσότερο αυξάνεις την εκπροσώπησή σου ως αυτοκινητοβιομηχανία, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι πιθανότητες να κερδίσεις μερίδιο από την αγορά. Και προφανώς η Fiat αυτό το γνωρίζει πολύ καλύτερα από εμάς, οπότε αποφάσισε εκτός από τα Panda και 500x να δημιουργήσει και την Cross έκδοση του Tipo. Άλλωστε η απόφαση της Ιταλικής εταιρίας αφενός να αναβιώσει το όνομα Tipo αφετέρου να αποκτήσει εκ νέου εκπρόσωπο στη συγκεκριμένη κατηγορία, αποδείχθηκε πολύ καλή.

Τα 670 χιλιάδες και πλέον, Tipo που έχουν πουληθεί κατά τη διάρκεια των σχεδόν πέντε ετών της ζωής του, αποδεικνύουν και πως η Fiat εξακολουθεί να γνωρίζει πάρα πολύ καλά πως να κατασκευάζει value for money αυτοκίνητα αλλά και πως το αγοραστικό κοινό τα έχει ανάγκη. Και σε αυτή ακριβώς τη φιλοσοφία κινείται και η κροσσόβερ έκδοση του Ιταλικού μοντέλου, προσφέροντας ακόμη περισσότερα πράγματα σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδοχές του, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Παρεμβάσεις με μεγάλη αισθητική επιρροή

Η έκδοση Cross είναι βασισμένη στη hatchback εκδοχή του Tipo, ωστόσο µοιάζει και είναι πιο αναβαθµισµένη και βεβαίως πιο εντυπωσιακή και περιπετειώδης, ως οφείλει άλλωστε. Αυτό συμβαίνει χάρη στα πλαστικά προστατευτικά περιµετρικά του αµαξώµατος, τις ποδιές σε απόχρωση αλουµινίου, τις µπάρες οροφής και τα νέα σχέδια στις ζάντες. Τα παραπάνω σε συνδυασµό µε την αυξηµένη κατά τέσσερα εκατοστά απόσταση από το έδαφος χαρίζουν στο Tipo Cross την εμφάνιση ενός γνήσιου crossover. Άλλωστε αυτό είναι και το χαρακτηριστικό εκεινό που τα τελευταία χρόνια εκτιµάται ιδιαίτερα από το αγοραστικό κοινό που λατρεύει τα SUV.

Και βεβαίως θα πρέπει να σημειώσουμε πως  πέρα από την εµφάνιση το αυξηµένο ύψος έχει και ουσιαστικά οφέλη, καθώς από τη μία διευκολύνει την πρόσβαση στην καµπίνα, ενώ από την άλλη επιτρέπει και τη κίνηση χωρίς άγχος σε ήπιες εκτός δρόµου διαδροµές. Αρκεί βεβαίως να έχουμε πάντα στο μυαλό μας πως οδηγούμε ένα δικίνητο κροσσόβερ μοντέλο και όχι ένα σκληροπυρηνικό τετρακίνητο εκτός δρόμου αυτοκίνητο. Παρολ’αυτά είναι σε θέση να καλύψει πλήρως τόσο τις αισθητικές απαιτήσεις, όσο και τις εκτός δρόμου ανησυχίες της πλειονότητας των υποψήφιων αγοραστών αυτής της κατηγορίας.

Άνετο και σύγχρονο εσωτερικά

Περνώντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι μικρότερες σε σχέση με την εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου, καθώς εξακολουθεί να υπάρχει η γνώριμη άνεση, η προσεγμένη εργονομία και η υψηλή πρακτικότητα, που έχουμε δει και στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων επτά ιντσών, ο οποίος διαμορφώνεται αναλόγως με τις πληροφορίες που θέλει ο οδηγός να έχει πάντα σε πρώτο πλάνο.

Στην κεντρική κονσόλα του «δικού» μας Tipo Cross βρίσκεται η οθόνη αφής των 10.25  ιντσών, η οποία υποστηρίζει το Uconnect 5. Η Fiat συνδύασε μαλακά και σκληρά πλαστικά στην καμπίνα του Tipo Cross, που σε κάθε περίπτωση η συναρμογή αυτών των υλικών αφήνει μόνο θετικά σχόλια

Στόχος είναι τα υλικά να αντέξουν στον χρόνο και φυσικά δεν λείπει το μοντέρνο design με τα γκρι περιγράμματα στους κεντρικούς αεραγωγούς και το ιδιαίτερο γραφικό μοτίβο των αναπαυτικών καθισμάτων. Η ευρυχωρία είναι δεδομένη για τέσσερα άτομα ενώ και ένα πέμπτο θα βολευτεί με ικανοποιητική άνεση.

Ο χώρος αποσκευών είναι στα 440 λίτρα, τιμή πολύ υψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το Fiat Tipo Cross διατίθεται και με μια πληρέστατη γκάμα προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης η οποία περιλαμβάνει εκτός των άλλων λειτουργία αυτόνομου φρεναρίσματος και ενεργό σύστημα διατήρησης της ταχύτητας, για ακόμα πιο ασφαλείς μετακινήσεις στην πόλη, αλλά και τα ταξίδια.

Με 100 άλογα

Το Fiat Tipo Cross της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον τρικύλινδρο τούρµπο χιλιάρη κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 100 ίππους και 190 Nm ροπής. Από τα πρώτα χιλιόµετρα γίνεται εμφανής η ραφιναρισµένη και γραµµική λειτουργία του, κυρίως στο χαµηλοµεσαίο φάσµα.

Παρόλο που οι επιδόσεις δεν εντυπωσιάζουν, ο κινητήρας κινεί µε αξιοπρέπεια το Tipo, θα θέλαμε ωστόσο το κάτι παραπάνω. Το πεντάρι κιβώτιο έχει µικρές διαδροµές και σαφές κούµπωµα, και εδώ όμως μία έκτη σχέση θα ήταν ευπρόσδεκτη. Η µέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας  που ήταν 7,5 λτ./100 χλμ. Τιμή λογική για το βάρος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ικανοποιεί παντού

Σε ότι έχει να κάνει με την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, το Tipo Cross ικανοποιεί σε κάθε κατάσταση τον οδηγό του. Είτε κινείται στην εθνική οδό, όπου το επίπεδο άνεσης και ησυχίας στο εσωτερικό είναι αυτό που περιμένεις, είτε σε ένα κλειστό επαρχιακό δρόμο, όπου διαπιστώνεις ότι η αύξηση της απόστασης από το έδαφος δεν έχει επηρεάσει την οδική του συμπεριφορά. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω, οι αναπηδήσεις στις πάμπολλες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Από όλες τις εκδόσεις του Tipo, η Cross είναι χωρίς αμφιβολία η πλέον ενδιαφέρουσα. Αυτό διότι η σχεδιαστική του ανανέωση και αναβάθμιση, συνοδεύεται από νεανικό χαρακτήρα, αλλά και εκτός δρόμου ικανότητες, αφού εύκολα μπορεί να πατήσει σε μέτριο χωματόδρομο. Την ίδια ώρα, η πρακτικότητα και η άνεση στο εσωτερικό του εμπλουτίστηκε με σύγχρονες τεχνολογίες, στοιχείο που του επιτρέπει να είναι ακόμα πιο ανταγωνιστικό. Και μάλιστα, χωρίς να διαταράσσει τη σχέση τιμής-αξίας, παραμένοντας προσιτό και πολύ καλά εξοπλισμένο, καθώς οι τιμές του ξεκινούν από τα 17100 Ευρώ.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.