Όταν η Mitsubishi ετοίμαζε ένα Starion για το Group B.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, με το λανσάρισμα των κανονισμών που όριζαν το διαβόητο “Group B”, ξεκίνησε για πολλούς μία σύντομη χρυσή εποχή στον χώρο του rallying. Σύντομη γιατί το τέλος της ήρθε μερικά χρόνια μόλις αργότερα αλλά χρυσή γιατί οι κανονισμοί άφηναν στους κατασκευαστές πρωτόγνωρες ελευθερίες και αυτοί με την σειρά τους, δημιούργησαν μερικά εξωφρενικά αγωνιστικά. Από το Audi Quattro που ήταν επί της ουσίας ένα τροποποιημένο “Group 4” αυτοκίνητο μέχρι την Lancia 037 και την S4 λίγο αργότερα και από το Peugeot 205 T16 μέχρι το Ford RS200 ή ακόμα και τα λιγότερο επιτυχημένα Citroen BX 4TC ή το Rover Metro 6R4, το Group B έσφιζε από χαρακτήρα και πανίσχυρα αυτοκίνητα που κατέκτησαν πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον του κόσμου.

Μία εταιρία που έχασε το πρώτο τρένο για το Group B ήταν η Mitsubishi αλλά γίνονταν βήματα στο παρασκήνιο ώστε να μπει στον… χορό λίγο αργότερα. Συγκεκριμένα, πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας εσωτερική αλληλογραφία που δείχνει ότι η Mitsubishi σχεδίαζε ενεργά την είσοδο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, στο Group B φυσικά, με την παραγωγή 200 αυτοκινήτων σύμφωνα με τους homologation κανονισμούς. Το αυτοκίνητο το οποίο ετοίμαζε, δεν ήταν άλλο από το Starion που προετοιμαζόταν από την φημισμένη Ralliart, με τον Andrew Cowan να έχει αναλάβει τα ηνία του project και τον Alan Wilkinson, που είχε συμμετοχή στην εξέλιξη του Audi Quattro, να βοηθά.

Το Starion θα εξοπλιζόταν με έναν δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα ο οποίος θα αναβαθμιζόταν στα 2.140 κ.εκ. για τα 20 “evolution” αυτοκίνητα που θα επέτρεπαν την συμμετοχή του σύμφωνα με τους κανονισμούς του Group B. Οι εκτιμήσεις της εποχής, τοποθετούσαν την ιπποδύναμη του κινητήρα στα 350 άλογα τα οποία θα περνούσαν στο οδόστρωμα χάρη σε ένα σύστημα τετρακίνησης ενώ η Ralliart σκόπευε να χρησιμοποιήσει εκτενώς εξωτικά υλικά για τον περιορισμό του βάρους στα 1.000 κιλά. Επιπλέον, οι μηχανικοί προχώρησαν σε μία δραστική μείωση του εμπρός προβόλου του Starion ώστε να βελτιώσουν την κατανομή του βάρους ενώ άλλαξε και ο σχεδιασμός της μάσκας με δύο διπλά φωτιστικά σώματα να αντικαθιστούν τα κλασικά pop-up ώστε να γίνει και πιο εύκολο το service του αυτοκινήτου ανάμεσα από τις ειδικές διαδρομές.

Η εξέλιξη του Starion 4WD όμως καθυστερούσε και ενώ το ντεμπούτο του ήταν προγραμματισμένο για το 1984, η εξασφάλιση του homologation δεν θα συνέβαινε πριν το 1986 και η ακύρωση του Group B την άνοιξη εκείνου του έτους τίναξε στον αέρα τα σχέδια της Mitsubishi. Βέβαια, η δουλειά που έγινε πάνω στο Starion από την Mitsubishi και ιδιαίτερα από την Ralliart δεν πήγε χαμένη. Από τα μαθήματα επωφελήθηκε το Galant VR-4 που αποτέλεσε το επόμενο κεφάλαιο στις περιπέτειες της ιαπωνικής μάρκας στον κόσμο των motorsports και έφερε τις πρώτες νίκες στο WRC για την Mitsubishi.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.