Ο CEO της Toyota προειδοποιεί και πάλι!

Ο επικεφαλής της Toyota, Akio Toyoda, είναι από εκείνα τα στελέχη που δεν διστάζουν να εκφράσουν την γνώμη τους ακόμα και αν αυτή θεωρείται… αιρετική με βάση τις συνθήκες που επικρατούν στην βιομηχανία. Δεδομένου ότι δεν είναι μονάχα ο CEO ενός κολοσσού, αλλά και πρόεδρος της Japan Automobile Manufacturers Association (JAMA) η γνώμη του Toyoda-san έχει ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία και εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς για μία ακόμα φορά, προειδοποιεί τους νομοθέτες για τις δυνητικές επιπτώσεις των αποφάσεων τους όσον αφορά στην στροφή προς την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης. Η Ιαπωνία ακολουθεί το ευρωπαϊκό μοντέλο που επιβάλει την δραστική μείωση των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2030 και την επίτευξη “carbon neutrality” μέχρι το 2050 με την κατάργηση των Μ.Ε.Κ. αλλά ο Toyoda-san προτείνει μία ευρύτερη προσέγγιση στο θέμα.

Στην προσπάθεια μας για την επίτευξη carbon neutrality ο εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα, όχι η μηχανή εσωτερικής καύσης. Για να μειώσουμε τις εκπομπές είναι απαραίτητο να έχουμε πρακτικές και βιώσιμες πρωτοβουλίες που ταιριάζουν στις διαφορετικές συνθήκες που υπάρχουν σε διάφορες χώρες και περιοχές.

Ακούγεται αυτονόητο αλλά δεν προβλέπεται στα φιλόδοξα πλάνα που καταστρώνουν οι πολιτικοί σε ολόκληρο τον κόσμο. Δεν προκαλεί έκπληξη δε, ότι ο Toyoda-san πιστεύει πως τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά αποτελούν μέρος της λύσης σε πολλές περιοχές του κόσμου και όχι μέρος του προβλήματος, ιδίως με την εξέλιξη της τεχνολογίας τόσο όσον αφορά στους κινητήρες, όσο και στα συστήματα εξηλεκτρισμού τους.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα γίνει αργά ή γρήγορα. Με βάση τις προσπάθειες που καταβάλλουν οι κατασκευαστές, τα ποσά που επενδύονται στην έρευνα και την εξέλιξη και την βελτίωση των υποδομών, οι πιθανότητες είναι με το μέρος της. Το πρόβλημα του Toyoda-san είναι πως δεν μπορείς να εκβιάσεις την αλλαγή – αυτή πρέπει να έρθει οργανικά ώστε να μην υπάρξουν ανεπιθύμητες συνέπειες όπως για παράδειγμα η απώλεια θέσεων εργασίας: σύμφωνα με προβλέψεις της JAMA για παράδειγμα, τα εργοστάσια στην Ιαπωνία θα κατασκευάζουν περίπου 8 εκατομμύρια αυτοκίνητα με Μ.Ε.Κ. ετησίως μέχρι το 2030. Οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα που αν απαγορευτεί η τεχνολογία θα πρέπει να κατασκευάζονται αλλού και αυτό θα κοστίσει περί τις 5.5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.