Hyundai N. Οδηγώντας μία άκρως απολαυστική γκάμα γρήγορων μοντέλων

Aν πριν από μερικά, λίγα μόλις χρόνια, λέγαμε σε κάποιον ότι θα έρθει μία μέρα που θα βρεθούμε σε μία πίστα, ο Θεός να την κάνει πίστα αυτή των Μεγάρων, οδηγώντας και απολαμβάνοντας μοντέλα επιδόσεων από την Hyundai, θα μας θεωρούσε τουλάχιστον άσχετους στη καλύτερη ή τρελούς στη χειρότερη περίπτωση. Ακόμη και τρία χρόνια πρίν, όταν είχαμε βρεθεί και πάλι στον ίδιο χώρο, οδηγώντας τότε το πρώτο i30 N, η αλήθεια είναι πως δεν είχαμε υποψιαστεί το τι ακριβώς είχε στο μυαλό της και στα σχέδια της η Κορεάτικη εταιρία, για τη συνέχεια. Και βεβαίως η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα στο κοντινό μέλλον, όπως θα διαβάσετε παρακάτω.

Και να λοιπόν που βρεθήκαμε και πάλι στη πίστα των Μεγάρων προκειμένου να οδηγήσουμε όχι ένα, αλλά τρία παρακαλώ, ναι καλά διαβάσετε τρία μοντέλα της σειράς N Performance της Hyundai. To ολοκαίνουριο i20 N, το ανανεωμένο i30 Ν το οποίο οδηγήσαμε στην έκδοση hatchback αλλά διατίθεται και ως fastback καθώς και το Kona N. Και ναι η Hyundai τόλμησε και αυτή, δεν είναι πολλές οι αυτοκινητοβιομηχανίες εκείνες που προχώρησαν σε κάτι ανάλογο, να χρησιμοποιήσουν ως βάση ένα SUV μοντέλο τους, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα γρήγορο και άκρως απολαυστικό, όπως αποδείχθηκε στη πράξη, αυτοκίνητο επιδόσεων. Πάμε όμως να δούμε ξεχωριστά το κάθε ένα από τα μοντέλα N της Hyundai.

Hyundai Kona N

Kαταρχάς να διευκρινήσουμε πως θα αναφερθούμε στα αυτοκίνητα με τη σειρά που τα οδηγήσαμε στη πίστα των μεγάρων, διότι και αυτό παίζει το ρόλο του. Και το πρώτο αυτοκίνητο, στο μπάκετ του οποίου βρεθήκαμε κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας Παρουσίασης της γκάμας N από την Ελληνική αντιπροσωπεία της Hyundai, ήταν το Kona N. Αρχικά είχαμε φροντίσει να περιεργαστούμε στην εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Μία εικόνα που χαρακτηρίζεται από μία έντονη μεν, σε καμία περίπτωση υπερφίαλη και υπερβολική σπορ και δυναμική εμφάνιση δε, με τις μεγάλες εισαγωγές του αέρα και την ιδιαίτερη εμφάνιση του επάνω μέρους της γρίλιας που του δίνουν την αναγκαία «αγριάδα».

Τα φουσκωμένα φτερά, οι ειδικής σχεδίασης ζάντες των 19 ιντσών με τα ελαστικά της Pirelli που είναι κατασκευασμένα για κατά παραγγελία του τμήματος N για το Kona, οι κόκκινες δαγκάνες των μεγαλύτερων φρένων, η διπλή αεροτομή, ο μεγάλος διαχύτης και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης συμπληρώνουν εξωτερικά το, χαμηλωμένο αμάξωμα, που συνεχίζει ωστόσο να έχει 17 εκατοστά απόσταση από το έδαφος. Aλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, όπως για παράδειγμα στα καθίσματα και στο layout του ψηφιακού πίνακα οργάνων, προκειμένου ο οδηγός να αντιλαμβάνεται και εκ των έσω τη διαφορετικότητα αυτού του Kona.

Kαι φυσικά το πόσο διαφορετικό είναι, αποτυπώνεται στο δρόμο, ή στη πίστα, όπου το οδηγήσαμε εμείς. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας με τους 280 ίππους και τα 392 Nm ροπής, συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT οκτώ σχέσεων, που μεταφέρει τη κίνηση στους εμπρός μόνο τροχούς. Οι επιδόσεις είναι η απτή απόδειξη των δυνατοτήτων του καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 5.5’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα. Ως γνήσιο σπόρ αυτοκινήτο, διαθέτει Launch Control, και πέντε προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και Custom), ενώ η ανάρτησή του είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση. Βεβαίως δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως είναι και SUV, οπότε οι μηχανικοί του τμήματος N επέλεξαν να το εξοπλίσουν με ένα σύστημα Traction Control που διαθέτει λειτουργίες για εκτός δρόμου κίνηση (Snow, Deep Snow, Mud, Sand), οι οποίες μπορούν να είναι ενεργές μέχρι τα 60 χλμ./ώρα και ορίζουν αναλόγως το βαθμό σπιναρίσματος των τροχών, ενώ ακόμη εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD).

Και ερχόμαστε στην οδηγική ουσία του θέματος. Το Kona Ν θεωρείται από την Hyundai ένα «hot hatch» με μανδύα SUV. Kαι όντως είναι έτσι. Αποτελεσματικό και με αίσθηση τιμόνι, ανθεκτικά φρένα στη σκληρή χρήση στη πίστα, ωραίος ήχος και δύναμη από τον κινητήρα και μία έντονα σπορ αίσθηση σε κάθε μέτρο. Βεβαίως η απόσταση από το έδαφος δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, για κάποιον που ζητάει την απόλυτη οδηγική αίσθηση, αλλά αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν τα i30 και i20 N. Τέλος να πούμε ότι το Kona Ν είναι διαθέσιμο σε μία και μόνο, πλήρη από κάθε άποψη, έκδοση η οποία τιμάται 42990 Ευρώ.

Hyundai i30 N

Στη συνέχεια σειρά είχε το ανανεωμένο i30 N. Kαι μπορεί εξωτερικά το φρεσκάρισμα να είναι εμφανές, γίνονται αντιληπτές όταν οδηγήσετε το αυτοκίνητο. Εμφανισιακά λοιπόν η διαφορετική μάσκα στο εμπρός μέρος τα νέα φώτα ημέρας και η ανασχεδιασμένη πίσω αεροτομή, δίνουν το στίγμα. Στο, έξτρα,  πακέτο Performance Package των αυτοκινήτων της παρουσίασης οι τροχοί των 19 ιντσών έχουν νέα σχεδίαση και χαμηλότερο βάρος κατά 14,4 κιλά συνολικά  σε σχέση με του απερχόμενου i30 N, ενώ διαφορετικά είναι και τα ειδικής σχεδίασης ελαστικά P-Zero της Pirelli, έναντι των Michelin Pilot Super Sport του βασικού i30 N. Στο εσωτερικό, για πρώτη φορά το i30 N διατίθεται με τα έξτρα καθίσματα τα N Light Seats, τα οποία είναι ελαφρύτερα κατά 2,2 κιλά σε σχέση με τα στάνταρ. Ο κινητήρας στη βασική έκδοση, αποδίδει 250 ίππους και ροπή 353 Nm, ενώ στην έκδοση Performance Package, 280 ίππους και 392 Nm ροπής.

Από πλευράς επιδόσεων και οι δύο εκδόσεις ισχύος προσφέρουν τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα, με το i30 N Performance Package να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,9 δλ. Το πολύ σημαντικό πλέον είναι πως εκτός από το χειροκίνητο κιβώτιο, το i30N μπορεί να συνδυασθεί και με N DCT κιβώτιο 8 σχέσεων, ενώ υπάρχει και λειτουργία overboost με διάρκεια για 20 δευτερολέπτων. Πίσω από το τιμόνι της Performance έκδοσης με το N DCT κιβώτιο, διαπιστώσαμε ότι το σύνολο έχει βελτιωθεί παντού. Από την απόκριση του κινητήρα και τον τρόπο με τον οποίο αυτός συνεργάζεται με το κιβώτιο, μέχρι το πόση δουλειά έχει γίνει στην ακαμψία του πλαισίου και στο στήσιμο της ανάρτησης.

Με όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα απενεργοποιημένα, έρχεσαι με πολλά και διαγράφεις τη τροχιά που έχεις επιλέξει με το γρήγορο και ακριβές τιμόνι και μόνο αν το παρακάνεις, ίσως η μούρη να ανοίξει λίγο την τροχιά της, με το πίσω να ακολουθεί χωρίς σοβαρές μετατοπίσεις.  Σε ότι αφορά στις τιμές για το i30N, αυτές ξεκινούν από τα 30.490 ευρώ για την έκδοση των 250 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο, ανεβαίνουν στα 34.990 ευρώ για την αντίστοιχη Performance Pack και φτάνουμε στα 39.990 ευρώ αν θελήσετε και το αυτόματο N DCT 8άρι κιβώτιο.

Hyundai i20 N

Τελευταίο οδηγικά, αλλά πρώτο τελικά στη προτιμήσεις μας όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια, το ολοκαίνουριο i20N. Ξεκινώντας από τη σχεδίαση το νέο i20 N είναι πραγματικά πανέμορφο και πολύ δυναμικό. Στο εμπρός μέρος του χαμηλότερου κατά 10 χιλιοστά αμαξώματος κυριαρχούν η μεγαλύτερη γρίλια που στόχο έχει την ενίσχυση της ροής αέρα προς τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, καθώς και η πιο επιθετική σχεδίαση του προφυλακτήρα με τις χαρακτηριστικές κόκκινες πινελιές στο  σπόιλερ. Και αν το εμπρός μέρος είναι δυναμικό, το πίσω είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό εξαιτίας της μεγάλης αεροτομής, η οποία είναι εμπνευσμένη, από το αγωνιστικό μοντέλο. Φυσικά ο ενσωματωμένος στον προφυλακτήρα διαχύτης και οι απολήξεις της εξάτμισης, συμπληρώνουν την εικόνα. Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο πατά σε 18άρες ζάντες με νέα σχεδίαση και ελαστικά Pirelli P-Zero  που και αυτά έχουν εξελιχθεί ειδικά για το μοντέλο.

Στο εσωτερικό τα στοιχεία που κάνουν είναι τα σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, τα αλουμινένια ποδοστήρια, το χαρακτηριστικό τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, το μπουτόν στα δεξιά με το γράμμα Ν για την επιλογή ενός εκ των πέντε προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport, N και Custom) και του κόκκινου διακόπτη για την άμεση ενεργοποίηση του συστήματος Rev Matching. Κάτω από το καπό υπάρχει ένας 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων  αποκλειστικά και ο οποίος αποδίδει 204 και  275 Nm ροπής. Το πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως οι μηχανικοί της Hyundai κατάφεραν να διατηρήσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα το βάρος του αυτοκινήτου, καθώς αυτό βρίσκεται στα μόλις 1.190 κιλών. Αυτό βοηθάει και στις επιδόσεις με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 6,7’’ και τελική ταχύτητα  να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Και ερχόμαστε στη μεγάλη έκπληξη που είναι η οδήγησή του. Έχοντας βρεθεί πρίν πίσω από το τιμόνι του Kona N αλλά και του i30N, το i20N ήταν αυτός που εκτόξευσε τον ενθουσιασμός μας. Με ένα απίστευτο μπροστινό μέρος, με ένα ανάλαφρο πάτημα και με το πίσω κομμάτι του να είναι εξαιρετικά ρυθμίσιμο από τον οδηγό, ο τρόπος με τον οποίο βάζει τη δύναμή του, τουλάχιστον στο τερέν της πίστας των Μεγάρων, ήταν ο πλέον απολαυστικός. Βεβαίως στο δρόμο ή σε μία πραγματική πίστα, όπως αυτή των Σερρών, μπορεί κάποιο από τα δύο άλλα μοντέλα να έκλεβε τη καρδιά μας, το i20N ωστόσο θα είναι το πιο απολαυστικό στην οδήγηση σε καθημερινή χρήση. Το άκαμπτο πλαίσιο, τα δυνατά φρένα και το ακριβές τιμόνι, συμπληρώνουν ένα σύνολο, το οποίο δείχνει από τα πρώτα κιόλας μέτρα τη τεχνογνωσία που έχει αντλήσει από το WRC.

Και όλα αυτά με 24.990 ευρώ για την βασική έκδοση, ενώ 26490 ευρώ κοστίζει η έκδοση με το Performance Pack.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.