Στο «ράλλυ» του εξηλεκτρισμού που ξεκίνησε τα τελευταία, πολύ λίγα, χρόνια, η Mercedes έδειξε σαν εξαιρετικά αντανακλαστικά. Αυτό διότι όχι μόνο «τρέχει» με απίστευτα γρήγορο ρυθμό την ανάπτυξη της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, αλλά διότι φρόντισε να έχει στη φαρέτρα της και μία ευρύτατη παλέτα επιλογών σε plug-in υβριδικά αυτοκίνητα. Και βεβαίως αυτή η διπλή ανάπτυξη προϊόντων κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Ωστόσο όταν είσαι μια αυτοκινητοβιομηχανία όπως η Mercedes, οφείλεις από τη μία να βλέπεις μπροστά, δουλεύοντας για το μέλλον και τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα «ΕQ» τα οποία ωστόσο θέλουν χρόνο και κυρίως υποδομές για μπούνε για τα καλά στις ζωές μας, ενώ από την άλλη είναι απαραίτητο να δίνεις λύσεις και στις σημερινές ανάγκες μετακίνησης.

Και αυτό το κάνει με περισσή επιτυχία μέσα από την πραγματικά μεγάλη γκάμα επιλογών των plug-in υβριδικών μοντέλων της. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σειρά της A Class, όπου το σύνολο των εκδόσεων της είναι διαθέσιμο και σε plug-in υβριδική έκδοση. Εμείς στη διάθεσή μας για δοκιμή, είχαμε την «οικογενειακή» A Class sedan, με την οποία κάναμε περίπου 1500 χιλιόμετρα, προκειμένου να γνωρίσουμε πλήρως τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα της.

Διακριτικά sedan

Mπορεί τα κλασικά sedan αμαξώματα να μην έχουν ιδιαίτερη απήχηση, εξακολουθούν ωστόσο να προσφέρουν λύσεις στους οικογενειάρχες και στις μεταφορικές τους ανάγκες. Η Mercedes φρόντισε η «οικογενειακή» έκδοση της A Class να διαθέτει κάτι από τον σπορτίφ χαρακτήρα της σειράς, ενώ φυσικά για όσους η εμφάνιση είναι το πρώτο και πιο βασικό ζητούμενο, υπάρχει πάντα και η επιλογή της CLA. Bεβαίως η έκδοση AMG Line του αυτοκινήτου της δοκιμής, αλλάζει αρκετά, την εικόνα, εντείνοντας τον νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι όμορφες 18άρες ζάντες και οι εμπρός διάτρητοι δίσκοι των φρένων, δίνουν ένα ευπρόσδεκτο σε κάθε περίπτωση στίγμα.

Από εκεί και πέρα τα διακριτικά EQ power καθώς και η επιπλέον «τάπα» στο δεξί φτερό, για τη φόρτιση, θα υποψιάσουν εκείνους που γνωρίζουν, ότι αυτή εδώ η A Class είναι διαφορετική. Αυτό που θα θέλαμε να σημειώσουμε είναι πως στην sedan έκδοση υπάρχει μία ομοιογένεια στις γραμμές. Το εμπρός τμήμα εξακολουθεί να είναι επιθετικό αλλά όχι έντονο και απότομο, ενώ το σημείο που δίνει την ταυτότητα είναι τα φωτιστικά σώματα. Πίσω το μοτίβο είναι περισσότερο γραμμικό με τον τρίτο όγκο να είναι διακριτικά σχεδιασμένος και να συμπληρώνει την ομοιογένεια του σχήματος.

 

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό

Mπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών, η εικόνα είναι αρχικά είναι γνώριμη από τις άλλες εκδόσεις της A Class που έχουμε οδηγήσει κατά καιρούς. Προφανώς με μία πιο προσεκτική ματιά θα διαπιστώσετε λεπτομέρειες όπως η ένδειξη για το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας στο καντράν, ή το καλοσχεδιασμένο γραφικό για τη ροή της ενέργειας στο infotainment, που κάνουν τη διαφορά.

Ωστόσο συνολικά το infotainment της A Class παραμένει ένα από καλύτερα συστήματα της αγοράς σε δυνατότητες, ευχρηστία και εντυπωσιασμό με τις δύο οθόνες 10,25″ (ως έξτρα εξοπλισμός) να κυριαρχούν. Τα υλικά είναι προσεγμένα, η συναρμογή δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα και οι χώροι είναι όσο καλοί θα περίμενες από ένα σεντάν τέτοιου μεγέθους, χωρίς να έχει χρειαστεί να υπάρξει κάποια μείωση, εξαιτίας του υβριδικού συστήματος κίνησης.

Στην ουσία του αυτοκινήτου

Όπως είναι λογικό, όλη η ουσία στη συγκεκριμένη έκδοση, κρύβεται κάτω από το καπό και στο plug-in υβριδικό σύστημα που διαθέτει. Ξεκινώντας από τον θερμικό κινητήρα, αυτός είναι ο γνωστός 1300άρης που για την περίσταση αποδίδει 160 ίππους και ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων. Η συνδυαστική ισχύς των δύο κινητήρων φτάνει τους 218 ίππους και η ροπή τα 450 Nm.

Η υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, ζυγίζει περίπου 150 κιλά, βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει χωρητικότητα 15,6 kWh. Προκειμένου να μην περιοριστεί ο χώρος για  τους επιβάτες και το πόρτ μπαγκάζ να έχει μία χωρητικότητα της τάξης των 345 λίτρων, το ρεζερβουάρ της βενζίνης έχει περιοριστεί στα 35 λίτρα, ενώ το καζανάκι και ο καταλύτης της εξάτμισης έχουν τοποθετηθεί μέσα στο κεντρικό τούνελ της μετάδοσης.

Η πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο κομμάτι της αεροδυναμικής, με την σεντάν να έχει χαμηλότερο συντελεστή ακόμα και από το 0,22 της CLA και σε συνδυασμό με την μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας, η αυτονομία, σε πραγματική καθημερινή χρήση φτάνει και μπορεί και να ξεπεράσει τα 50 χιλιόμετρα. Η μέση τιμή κατανάλωσης βενζίνης εντός πόλης με φορτισμένη μπαταρία και υβριδική κίνηση ήταν γύρω στα 3,8 λτ./100 χλμ.

Στην εθνική και μέχρι να αποφορτιστεί η μπαταρία ήταν γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ. ενώ όταν αποφορτιστεί θα ανέβει λίγο πάνω από τα 8 λτ./100 χλμ. Η φόρτιση της μπαταρίας υπολογίστε ότι χρειάζεται 5 ώρες και 30 λεπτά σε μία οικιακή πρίζα, 3 ώρες και 25 λεπτά σε wallbox, ενώ με τον έξτρα onboard φορτιστή των 7,4 kW αρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά. Εάν υπάρχει πρόσβαση σε ταχυφορτιστή 24kW, τότε χρειάζεται μόλις 25 λεπτά για να φθάσει η μπαταρία στο 80%.

Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν τα οδηγικά προφίλ eco, comfort, sport, electric, battery level. To τελευταίο διατηρεί την φόρτιση της μπαταρίας για να επιλέξει ο οδηγός πότε θα κινηθεί ηλεκτρικά. Ο οδηγός μπορεί μέσω των paddles για την αλλαγή ταχυτήτων να επιλέξει το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας (τέσσερα επίπεδα + auto) μόνο όμως στο πρόγραμμα Electric. Στο πιο ενεργό επίπεδο ανάκτησης δεν χρειάζεται να φρενάρετε σχεδόν καθόλου.

Εν κινήσει

Στο δρόμο και η plug-in υβριδική έκδοση της A Class sedan είναι σαφώς προσανατολισμένη στις άνετες μετακινήσεις του οδηγού και των επιβατών. Περνά ξεκούραστα και άνετα από τις ανωμαλίες των δρόμων και μόνο το πιο έντονο βουητό σε τραχιά άσφαλτο σου θυμίζει ότι πατά σε ζάντες 18″. Σε υψηλή ταχύτητα το πάτημα είναι όσο σταθερό και κάποιες μικρές πλεύσεις, δεν δημιουργούν το παραμικρό πρόβλημα. Μόνο όταν το παρακάνετε με το γκάζι στη στροφή, το ελαφρύ άνοιγμα της τροχιάς απλώς θα σας θυμίσει πως αυτή εδώ η κατασκευή δεν προορίζεται για το απόλυτο στην οδήγηση.

Τα 44.195 από τα οποία ξεκινάει η τιμή της Α 250 e Sedan είναι απολύτως  λογικά για τα δεδομένα των PHEV, πολύ δε περισσότερο για  ένα πολυτελές και διακριτικό σεντάν, το οποίο είναι ταυτόχρονα καθημερινό όχημα πόλης μηδενικών ρύπων, αλλά και άνετος ταξιδευτής μεγάλων αποστάσεων.

  • Ποιότητα
  • Τεχνολογία
  • Κατανάλωση
  • Άνεση
  • Αίσθηση οδήγηση


  • Χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1300κ.εκ. PHEV
Ίπποι218
0-1006.7″
Τελική ταχύτητα240 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO231 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.