Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8. Με κροσσόβερ χαρακτήρα

Το έχουμε γράψει πολλές φορές και όπως φαίνεται θα το γράψουμε άλλες τόσες, πως η επέλαση των SUV και των κροσσόβερ δείχνει να είναι ασταμάτητη. Σε αυτό το πλαίσιο πολλά «παραδοσιακά» σεντάν ή χάτσμπακ μοντέλα, αναγκάζονται να αλλάξουν φιλοσοφία προκειμένου να συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικά.

Και ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι και το ολοκαίνουριο Citroen C4 C-Cross. Όπως δηλώνει σαφώς και η πλήρης ονομασία του, πρόκειται για τον αντικαταστάτη του C4 το οποίο βεβαίως απέκτησε και κροσσόβερ χαρακτηριστικά και έγινε C-Cross. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με το 1.5 BlueHdi μηχανικό σύνολο με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Εντελώς διαφορετικό αισθητικά

Σχεδιαστικά το μαύρο πλαστικό προστατευτικό περιμετρικά του αμαξώματος, τα Airbumps, αλλά και η  κεκλιμένη προς τα πίσω γραμμή της οροφής, δείχνουν πως θέλει εκτός από κροσσόβερ, να έχει και κουπέ στοιχεία. Τα  εμπρός φωτιστικά σώματα σχήματος “V” είναι δυο επιπέδων, με τα κάτω να έχουν παραλληλόγραμμο σχήμα και τα επάνω να είναι στενόμακρα, ενώ αμφότερα επικοινωνούν με τη διπλή επιχρωμιωμένη γρίλια της μάσκας που καταλήγει στο έμβλημα της Citroen.

Τα τεχνολογίας Led πίσω φωτιστικά σώματα είναι κάθετα τοποθετημένα με μια ελαφριά κλίση προς τα επάνω. Σημειώστε ακόμα ότι στην παλέτα του νέου C4 C-Crosss υπάρχουν συνολικά 7 αποχρώσεις και 5 χρωματικά πακέτα, καθώς η Citroen έχει παράδοση στην εξατομίκευση. Μιλώντας με αριθμούς να πούμε ότι το αμάξωμα του έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ. και ύψος 1.525 χλστ., ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 156 χλστ.

Σύγχρονο και εσωτερικά

Στο εσωτερικό υπάρχει ο  ψηφιακός πίνακας οργάνων χωρίς πλαίσιο με TFT οθόνη 5,5 ιντσών, η κεντρική λεπτή οθόνη αφής 10 ιντσών και το  head-up display. Επίσης υπάρχει δυνατότητα για ασύρματη φόρτιση του smartphone και  συνδεσιμότητα μέσω της λειτουργίας Mirror Screen που είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Πρακτικότητα εξασφαλίζουν στο εσωτερικό οι 16 αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα με συνολική χωρητικότητα 39 λίτρα. Με μεταξόνιο που φτάνει τα 2.670 χλστ. το νέο C4 C-Cross  υπόσχεται ένα ευρύχωρο εσωτερικό για τέσσερα ενήλικα άτομα, ενώ το πορτμπαγκάζ, προσφέρει από 380 έως 1.250 λίτρα.

Ως γνήσιο Citroen που είναι, προτεραιότητα δόθηκε στην άνεση των επιβατών με το επόμενο στάδιο του προγράμματος Citroen Advanced Comfort, με τα καθίσματα Advanced Comfort να αποτελούν ότι πιο άνετο υπάρχει στη κατηγορία, για να μην πούμε στην αυτοκίνηση συνολικά και ακουστούμε υπερβολικοί. Ωστόσο αν είχαν και λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη, θα προσέγγιζαν το ιδανικό.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά στο πάνω μέρος του ταμπλό, όχι όμως και στο κάτω, ενώ πολύ μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών, προκειμένου με τον τρόπο αυτό να αναδειχθεί ακόμη περισσότερο η άνεση που είναι σε θέση να προσφέρει το αυτοκίνητο. Αυτό που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω μέσα από τον εσωτερικό καθρέφτη.

Μας αρέσει το diesel

Mπορεί να βρισκόμαστε στην εποχή του εξηλεκτρισμού και όλες, σχεδόν, οι αυτοκινητικές συζητήσεις να περιστρέφονται γύρω από τα υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εμάς ωστόσο εξακολουθεί να μας αρέσει η πετρελαιοκίνηση. Έτσι λοιπόν κάθε φορά που έρχεται για δοκιμή ένα diesel μοντέλο, πραγματικά το απολαμβάνουμε κάνοντας πολλά χιλιόμετρα μαζί του.

Πολύ δε περισσότερο όταν έχει έναν αποδεδειγμένα ικανό, δυνατό και οικονομικό κινητήρα όπως είναι ο 1.5 BlueHdi με τους 130 ίππους, τα 300 Nm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, EAT8. Ταιριάζει απόλυτα στον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Γαλλικού μοντέλου, χαρίζοντάς του άκρως ικανοποιητικές επιδόσεις και κυρίως με τη κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ακόμη και με σβέλτους ρυθμούς κίνησης.

Με έμφαση στην άνεση

Για ακόμη μία φορά οι Γάλλοι αποδεικνύουν πως έχουν τη μυστική συνταγή της άνεσης. Ποιότητα κύλισης μοναδική για την κατηγορία, με την ανάρτηση να ισοπεδώνει κυριολεκτικά κάθε ανωμαλία των ελληνικών δρόμων και να δίνει μία μοναδική αίσθηση οδήγησης για την κατηγορία.

Ο οδηγός, με αρωγό του τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα και το άκρως ικανοποιητικό οκτάρι αυτόματο κιβώτιο, μπορεί να οδηγεί για ώρες, χωρίς να κουράζεται και χωρίς να ακούει την παραμικρή γκρίνια από τους συνεπιβάτες του. Βεβαίως στην διάθεσή του έχει και τρία οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport) προκειμένου να επιλέξει ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις του.

Τα φρένα αποτελούνται από τέσσερα δισκόφρενα που ακινητοποιούν άμεσα το αυτοκίνητο και αντέχουν στη σκληρή χρήση. Η πολύ πλούσια εξοπλιστικά έκδοση Shine Pack της δοκιμής μας, διέθετε ζάντες 18” με αεροδυναμική σχεδίαση και λάστιχα διάστασης 195/60. Η τιμή του Citroen C4 C Cross με τον 1.5 BlueHdi κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων  ξεκινά από τα 25200 Ευρώ και στη πλούσια έκδοση της δοκιμής μας φτάνει τα 28350 Ευρώ.

  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση


  • Ορατότητα πρός τα πίσω

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι130
0-1009.5″
Τελική ταχύτητα205 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2119 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.