Παραμένει πρόβλημα η φόρτιση

Η φόρτιση ήταν από τις πρώτες παραμέτρους που καθόριζαν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, σύμφωνα με έρευνες στις χώρες της Ε.Ε. Πολλές χώρες πήραν το μήνυμα και ξεκίνησαν την διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών στους αυτοκινητόδρομους και στο επαρχιακό τους δίκτυο αλλά και πάλι (όπως όλα δείχνουν) γίνεται με αργούς ρυθμούς ενώ υπάρχουν τεράστιες διαφορές και αποκλίσεις μεταξύ των κρατών. Υπάρχει βέβαια και η  λύση «φόρτιση στο σπίτι» αλλά και εκεί προκύπτουν άλλα ζητήματα όπως το κόστος του φορτιστή, η τιμή φόρτισης (την οποία ακόμη δεν γνωρίζουμε για μία φόρτιση στο δρόμο) ενώ παραμένει το θέμα που σχετίζεται με την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην περίπτωση ενός ταξιδιού πολλών χιλιομέτρων.

Κάθε 100 χιλιόμετρα

Ορίστηκε λοιπόν (ατύπως) η ύπαρξη σημείων φόρτισης ανα 100 χιλιόμετρα στους αυτοκινητόδρομους και όχι μόνο για να δημοσιευτούν τώρα νέα στοιχεία από την Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών (ACEA) που δείχνουν σοβαρή έλλειψη σημείων φόρτισης στα περισσότερα κράτη-μέλη της Ε.Ε. Τα ευρήματα δείχνουν ότι 10 χώρες δεν διαθέτουν ούτε έναν φορτιστή για κάθε 100 χιλιόμετρα βασικών δρόμων και όλες αυτές οι χώρες έχουν μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μικρότερο από 3% (εκτός από την Ουγγαρία). Στον αντίποδα,18 κράτη μέλη της ΕΕ διαθέτουν κάτω από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου ενώ μόνο τέσσερα  διαθέτουν περισσότερους από 10 φορτιστές για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμων.

Στο πλαίσιο του πακέτου για το κλίμα Fit for 55 που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε έως το 2030 οι εκπομπές CO2 από τα νέα αυτοκίνητα να είναι 55% μικρότερες από τα επίπεδα του 2021 – από τον στόχο 37,5% για το 2030 που είχε τεθεί μόλις πριν από τρία χρόνια!. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να φέρουν εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά τα επόμενα χρόνια για να επιτύχουν αυτόν τον δύσκολο στόχο για να επανέλθουμε στον φαύλο κύκλο της πραγματικότητας. Εχουν ιδιαίτερη σημασία οι δηλώσεις-προειδοποιήσεις του γενικού διευθυντή της ACEA ότι «Οι καταναλωτές δεν θα είναι σε θέση να στραφούν σε οχήματα μηδενικών εκπομπών αν δεν υπάρχουν αρκετοί σταθμοί φόρτισης και ανεφοδιασμού κατά μήκος των δρόμων όπου οδηγούν. Για παράδειγμα, εάν οι πολίτες της Ελλάδας, της Λιθουανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας πρέπει να διανύσουν 200 χιλιόμετρα και άνω για να βρουν φορτιστή, δεν μπορούμε να περιμένουμε από αυτούς να είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!. Θα πρέπει να σημειωθεί τεράστια πρόοδος στην ανάπτυξη υποδομών σε όλη την ΕΕ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Οι πρόοδοι που σημειώθηκαν σε μερικές χώρες της Δυτικής Ευρώπης είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν πρέπει να μας αποσπούν από την άθλια κατάσταση του δικτύου φόρτισης σε άλλες χώρες της ΕΕ ».

Πράγματι, η αντίθεση μεταξύ των Κάτω Χωρών – της χώρας με τους περισσότερους φορτιστές (47,5 για κάθε 100 χιλιόμετρα δρόμου) – και μιας απέραντης χώρας όπως η Πολωνία (οκτώ φορές μεγαλύτερη, αλλά μόνο ένα σημείο φόρτισης για κάθε 250 χιλιόμετρα) είναι εντυπωσιακή. Ως απόδειξη παραθέτουμε δύο πίνακες. Οι πέντε χώρες με τους περισσότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα

  1. Ολλανδία (47,5)
  2. Λουξεμβούργο (34,5)
  3. Γερμανία (19,4)
  4. Πορτογαλία (14,9)
  5. Αυστρία (6,1)

Οι πέντε χώρες με τους λιγότερους φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα

  1. Λιθουανία (0,2)
  2. Ελλάδα (0,2)
  3. Πολωνία (0,4)
  4. Λετονία (0,5)
  5. Ρουμανία (0,5)

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.