Mercedes και BMW θα διατηρήσουν ψηλά τις τιμές τους.

Από τη μία είχαμε και έχουμε την πανδημία που εξακολουθεί να ταλαιπωρεί ολόκληρο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των κατασκευαστών αυτοκινήτων. Από την άλλη, την συνεχιζόμενη έλλειψη στην αγορά των μικροτσιπς. Η ουσία είναι ότι η βιομηχανία αυτοκινήτου τα τελευταία 2-3 χρόνια αντιμετωπίζει την μία κρίση μετά την άλλη ενώ παράλληλα προσπαθεί να ακολουθήσει το εντατικό πρόγραμμα εξηλεκτρισμού που επιβάλλουν οι υπάρχοντες αλλά και οι μελλοντικοί κανονισμοί εκπομπών ρύπων. Ανάμεσα σε αυτά τα δεινά όμως, οι εταιρίες έχουν βρει το… “αμιγές καλού” – ίσως όχι όλες, αλλά η Mercedes-Benz και η BMW σίγουρα.

Οι premium κατασκευαστές ανακάλυψαν ότι οι πελάτες τους όχι μόνο είναι διατεθειμένοι να περιμένουν αρκετούς μήνες για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους αλλά δεν διστάζουν να πληρώσουν και επιπλέον για να το κάνουν δικό τους! Γι’ αυτό τόσο η Mercedes όσο και η BMW στρέφουν την προσοχή τους σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα τα οποία θα τους επιτρέψουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους και την δυνατότητα να πουλάνε λιγότερα αυτοκίνητα και να επιτυγχάνουν μεγαλύτερα κέρδη. Σε συνέντευξη του στους Financial Times, ο Chief Financial Officer της Daimler, Harald Wilhelm δήλωσε ξεκάθαρα ότι “θα υποτροφοδοτούμε συνειδητά τα επίπεδα ζήτησης και ταυτόχρονα, θα εντείνουμε την προσπάθεια μας στο άνω άκρο της κατηγορίας πολυτελών οχημάτων”. Ακριβώς το ίδιο αλλά με διαφορετική φρασεολογία παραδέχτηκε και ο Nicolas Peter που έχει την ίδια θέση με τον Wilhelm αλλά στην BMW λέγοντας ότι η γερμανική μάρκα έχει “παρατηρήσει μία σημαντική βελτίωση στην τιμολογιακή ισχύ τους τελευταίους 24 μήνες” και πως στόχος είναι “ξεκάθαρα να διατηρήσουμε… τον τρόπο που διαχειριζόμαστε την προσφορά για να διατηρήσουμε την τιμολογιακή ισχύ μας στα σημερινά επίπεδα”.

Με πιο απλά λόγια, οι Mercedes και BMW παραδέχονται ανοιχτά ότι η κρίση στα μικροτσίπς θα λήξει κάποια στιγμή αλλά οι τιμές δεν πρόκειται να μειωθούν. Κι αν στον μέσο αγοραστή αυτοκινήτων στην premium κατηγορία μία αύξηση της τάξης του 1% μπορεί να μην γίνει καν αντιληπτή, για την εταιρία έχει πολύ μεγάλη σημασία. Σύμφωνα με αναλυτές, μία δυνητική μείωση της έκπτωσης κατά 1% σε ολόκληρη την βιομηχανία μπορεί να φέρει αύξηση των κερδών κατά 20 δισεκατομμύρια δολάρια – μοιρασμένα σε όλες τις εταιρίες βεβαίως, αλλά σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για ένα διόλου αμελητέο ποσό! Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εκπτώσεις έχουν μειωθεί κατά 2% στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα, οπότε καταλαβαίνεις για το είδος του παιχνιδιού που παίζεται…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.