Mercedes-Benz EQE. Η ηλεκτρική E-Class…

Η έκθεση του Μονάχου ανοίγει τις πύλες της και η Mercedes-Benz ανοίγει τα χαρτιά της παρουσιάζοντας το νεότερο μέλος της “EQ” οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της: την EQE. Ένα ηλεκτρικό sedan που αντικατοπτρίζει την σχέση που έχει η E-Class με την S-Class δανειζόμενο στοιχεία από την κορυφαία EQS αλλά έχοντας ταυτόχρονα τον δικό του χαρακτήρα. Η EQE γίνεται το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην EVA2 αρχιτεκτονική της Daimler (μετά την EQS) και έχει μήκος 4.946 χιλιοστών και μεταξόνιο που αγγίζει τα 3,12 μέτρα. Συγκριτικά με την EQS λοιπόν, είναι 27 εκατοστά μικρότερη με 9 εκατοστά μικρότερο μεταξόνιο αλλά αυτό που έχει περισσότερο ενδιαφέρον είναι ότι ενώ το μήκος της σχεδόν ταυτίζεται με αυτό της E-Class, το μεταξόνιο της είναι 8 εκατοστά μεγαλύτερο!

Εμφανισιακά, όπως είπαμε δανείζεται αρκετά στοιχεία από την μεγαλύτερη αδερφή της αλλά σημαντικότερα, υιοθετεί την ίδια φιλοσοφία “αισθησιακής αγνότητας” που σημαίνει ότι τα κενά ανάμεσα στα πάνελ, οι γραμμές και οι μεταβάσεις έχουν διατηρηθεί στο ελάχιστο δημιουργώντας ένα λιτό και συνάμα… σικάτο αποτέλεσμα. Προφανώς, αρκετές λεπτομέρειες προέρχονται από την EQS με μικρές ή μεγάλες τροποποιήσεις (βλ. φανάρια εμπρός και πίσω, φτερά, γρίλια κλπ) ενώ η γερμανική φίρμα κάνει λόγο για “πολύ καλό” Cd συντελεστή οπισθέλκουσας χάρη στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα, τα μικρά διάκενα ανάμεσα στα πάνελ για την κλειστή μάσκα. Οι περιορισμοί στην EQE δεν της επιτρέπουν να επιτύχει την αεροδυναμική βελτιστοποίηση της EQS αλλά η Mercedes έκανε το καλύτερο δυνατό ενώ προσφέρει και ειδικά σχεδιασμένες “aero” ζάντες ελαφρού κράματος 19 και 20 ιντσών για την περαιτέρω μείωση των αντιστάσεων.

Η καμπίνα θα είναι γνώριμη σε όποιον έχει δει την EQS, που σημαίνει ότι διαφοροποιείται από την βενζινοκίνητη/πετρελαιοκίνητη E-Class με το highlight να μην μπορεί να είναι οτιδήποτε άλλο πέραν της φανταστικής “Hyperscreen” των 1.41 μέτρων. Αυτή καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό φιλοξενώντας σε ένα ενιαίο πάνελ 3 οθόνες: μία 12.3 ιντσών ως ψηφιακό πίνακα οργάνων, μία 17.7 ιντσών για το MBUX σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και μία ακόμα 12.3 ιντσών για τον συνοδηγό η οποία στην Ευρώπη θα χαμηλώνει αυτόματα την φωτεινότητα της όταν δείχνει “δυναμικό περιεχόμενο” ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού. Εννοείται πως η Mercedes θα προσφέρει over-the-air αναβαθμίσεις ήδη από το λανσάρισμα του μοντέλου στην αγορά ενώ όσον αφορά πιο… πεζά στοιχεία όπως η ηχομόνωση, η γερμανική μάρκα καυχιέται πως η EQE είναι “ένα από τα καλύτερα μοντέλα στην κατηγορία”.

Αρχικά, η EQE θα είναι διαθέσιμη στην “350” έκδοση η οποία εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος παράγει 292 ίππους και 530 Nm ροπής και συνδυάζεται με μία μπαταρία 90 kWh. Η Mercedes δεν δημοσιεύει σε αυτό το σημείο λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά αλλά αναφέρει ότι η φόρτιση με έναν συμβατικό φορτιστή 11 kW απαιτεί κάτι παραπάνω από 8 ώρες ενώ σε έναν ταχυφορτιστή 170 kW, δεν χρειάζονται περισσότερα από 32 λεπτά. Αργότερα, είναι βέβαιο ότι θα προστεθούν επιπλέον εκδόσεις με την πρώτη, για την οποία δεν έχουμε απολύτως καμία πληροφορία, να έρχεται άμεσα, κατά το λανσάρισμα στην αγορά. Όσο για την τιμή; Θα ανακοινωθεί αργότερα αλλά περιμένουμε πως θα είναι κάπου στην περιοχή ανάμεσα στην E-Class και την EQS…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.