Νέο Subaru WRX. Οικείο αλλά σημαντικά αναβαθμισμένο.

Άργησε λίγο αλλά επιτέλους, είναι εδώ. Η Subaru παρουσιάζει σήμερα την 5η γενιά του εμβληματικού WRX το οποίο έχει πάρει τις αποστάσεις του από το standard Impreza εδώ και κάποια χρόνια. Με πιο απλά λόγια, άλλο WRX και άλλο Impreza και αυτό γίνεται άμεσα εμφανές με τη νέα γενιά του πρώτου που διατηρεί κάποια οικεία χαρακτηριστικά αλλά βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική, κινείται χάρη σε έναν νέο βενζινοκινητήρα και εξακολουθεί να προσφέρει το μηχανικό κιβώτιο δίπλα από το αγαπημένο της Subaru, CVT. Ένα-ένα όμως.

Η σημαντικότερη αλλαγή στο νέο WRX αφορά στην μετάβαση στην σύγχρονη Subaru Global Platform που έχουμε δει να χρησιμοποιείται και σε άλλα νέα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας. Σύμφωνα με αυτήν, η νέα αρχιτεκτονική προσφέρει 28% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία ενώ τα σημεία έδρασης της ανάρτησης είναι 75% πιο άκαμπτα βελτιώνοντας κάθε πτυχή της οδικής συμπεριφοράς του WRX. Η νέα πλατφόρμα επέτρεψε στους μηχανικούς της Subaru να χαμηλώσουν το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, η εμπρός ανάρτηση είναι εντελώς νέα, το σύστημα διεύθυνσης αμεσότερο από ποτέ και για πρώτη φορά, η πίσω αντιστρεπτική τοποθετείται απευθείας στο αμάξωμα και όχι στο υποπλαίσιο. Η Subaru συνοψίζει τις αλλαγές υποσχόμενη “ουσιαστική αναβάθμιση τόσο στην ποιότητα κύλισης όσο και στον οδική συμπεριφορά” .

Νέα είναι και η καρδιά του Subaru WRX. Ανοίγοντας κάποιος το καπό, αντικρίζει έναν υπερτροφοδοτούμενο boxer βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 2.4 λίτρων ο οποίος παράγει σχεδόν αβίαστα 275 ίππους και 350 Nm αλλά περισσότερο από τα απόλυτα νούμερα, σημασία έχει ο τρόπος με τον οποίο γίνονται εφικτά αυτά. Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από τις 2.000 έως τις 5.200 σ.α.λ. ενώ η αυξημένη χωρητικότητα και ο ηλεκτρονικός έλεγχος της πίεσης υπερπλήρωσης εξασφαλίζουν άμεση απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο είτε με το “Subaru Performance Transmission” κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων της εταιρίας που είναι 30% ταχύτερο στο ανέβασμα των ταχυτήτων και 50% στο κατέβασμα σε σύγκριση με το προηγούμενο CVT. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης της εταιρίας.

Όσον αφορά στο design, ακολουθεί το μονοπάτι της εξέλιξης και όχι της… επανεφεύρεσης αλλά η ουσία είναι ότι είναι αρμονικό, επιθετικό και διακριτικό. Στο καπό υπάρχει ο χαρακτηριστικός, μεγάλος αεραγωγός, τα φωτιστικά σώματα είναι νέα εμπρός και πίσω ενώ σε ολόκληρη την περίμετρο του αυτοκινήτου έχουν τοποθετηθεί προστατευτικά που θυμίζουν το αγωνιστικό pedigree του μοντέλου. Υπάρχουν όμως και ενδιαφέροντα λειτουργικά κομμάτια όπως οι αεραγωγοί στο πίσω μέρος των εμπρός τροχών που μειώνουν το lift αποβάλλοντας τον αέρα που “παγιδεύεται” στους θόλους, τα αντίστοιχα στοιχεία στους πίσω τροχούς αλλά και το προστατευτικό κάτω από τον κινητήρα που έχει “αεροδυναμική υφή” η οποία μειώνει τις αντιστάσεις και αυξάνει την downforce στον εμπρός άξονα!

Ανάλογα σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις στην καμπίνα φέρνοντας το Subaru WRX στο 2021 και στην ίδια γραμμή με τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Συνεχίζει να έχει σπορ αίσθηση με το flat-bottom πολυλειτουργικό τιμόνι, τις κόκκινες λεπτομέρειες και τα ανθρακονημάτινα διακοσμητικά αλλά τώρα είναι και premium χάρη στην τελευταία εκδοχή του Starlink συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που συνδυάζεται με μία μεγάλη οθόνη 11.6 ιντσών, στην ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης EyeSight και σε προαιρετικά στοιχεία όπως το κορυφαίο ηχοσύστημα της Harman Kardon. Το κακό στην όλη υπόθεση είναι ότι μάλλον δεν θα γίνει διαθέσιμο στην χώρα μας, ακριβώς όπως το BRZ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.