Hyundai: Αμιγώς ηλεκτρική στην Ευρώπη από το 2035.

Η Hyundai ανακοίνωσε ότι θα διακόψει την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήδη από το 2035 με απώτερο στόχο να πετύχει την πολυπόθητη “carbon neutrality” μέχρι το 2045 σε παγκόσμιο επίπεδο. Ολόκληρη η στρατηγική της κορεατικής φίρμας από τούδε και στο εξής στηρίζεται σε 3 βασικούς πυλώνες.

Ο πρώτος αφορά την λεγόμενη “καθαρή κινητικότητα” με την Hyundai να στοχεύει σε ένα ποσοστό της τάξης του 30% για τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030 και να προβλέπει πως οι πωλήσεις BEV (Battery Electric Vehicle) και υδρογονοκίνητων αυτοκινήτων θα αντιστοιχούν στο 80% επί του συνόλου μέχρι το 2040. Τότε προγραμματίζει να σταματήσει την πώληση των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων εκδόσεων και μοντέλων σε όλες τις αγορές, παγκοσμίως αλλά 5 χρόνια πριν από αυτό, η Hyundai θα κάνει το ίδιο στην Ευρώπη. Προφανώς, ο εμπλουτισμός της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών της θα παίξει καίριο ρόλο στην επίτευξη των στόχων και η αρχή έχει ήδη γίνει με το Ioniq 5 αλλά υλοποίηση του σχεδιασμού θα επιταχυνθεί τα ερχόμενα χρόνια. Παράλληλα, η εταιρία επιβεβαιώνει την δέσμευση της στην τεχνολογία της υδρογονοκίνησης ανακοινώνοντας όχι μόνο την ανανέωση του Nexo αλλά και την παρουσίαση ενός νέου MPV το 2023 και ενός μεγάλου SUV το 2025.

Ο δεύτερος πυλώνας εστιάζει στις πλατφόρμες αλλά όχι με την έννοια των αρχιτεκτονικών. Όταν η Hyundai μιλά για πλατφόρμες εννοεί “επιλογές κινητικότητας”. Η κορεατική εταιρία παρουσίασε στο Μόναχο ένα Ioniq 5 robotaxi που εξοπλίζεται με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης 4ου επιπέδου και στοχεύει σε επαγγελματικού στόλους ενώ το 2028 θέλει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό “urban air mobility” concept που βασίζεται στο S-A1 ιπτάμενο ταξί που παρουσιάστηκε πέρυσι.

Τέλος, ο τρίτος πυλώνας ονομάζεται “πράσινη ενέργεια”. Με πιο απλά λόγια, (θα) είναι η απάντηση στην ερώτηση “πώς μπορούν να τροφοδοτηθούν οι επιχειρήσεις της Hyundai με πιο αποδοτικούς και λιγότερο ρυπογόνους τρόπους”. Το υδρογόνο αποτελεί αναμφίβολα ένα σκέλος της απάντησης όπως και η τεχνολογία “vehicle-to-grid charging” αλλά και η εύρεση μίας βιώσιμης λύσης για τις μπαταρίες οι οποίες θα έχουν εξαντλήσει τις δυνατότητες τους στα αυτοκίνητα. Νομίζω κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το μέγεθος της πρόκλησης που αναλαμβάνει η Hyundai, όπως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι μέλλον προδιαγράφεται συναρπαστικό. Διαφορετικό, αλλά συναρπαστικό.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.