Έρευνα: Η τιμή του μέσου hatchback αυξήθηκε κατά 63% από το 2002.

Όποιος έχει βγει στην αγορά για να αποκτήσει ένα νέο μεσαίο hatchback μπορεί να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Αυτή την αίσθηση ή αν προτιμάς, υποψία, επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία καθώς μία έρευνα που έγινε και αφορά μοντέλα του C-segment στην Ευρώπη αναφέρει πως η τιμή του μέσου αυτοκινήτου της συγκεκριμένης κατηγορίας έχει αυξηθεί κατά 63% από το 2002 έως το 2020 ενώ και τα μοντέλα του B-segment δεν υπολείπονται σημαντικά καθώς η τιμή τους παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 59%.

Σύμφωνα με στοιχεία από την Jato Dynamics, η μέση τιμή ενός hatchback του C-segment (βλ. Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Toyota Corolla, Volkswagen Golf κ.ά.) αυξήθηκε από τα €18.400 το 2002, σε σχεδόν €30.000 το 2020 που αναπαριστά αύξηση της τάξης του 63%. Ακόμα και αν αφαιρέσουμε από την εξίσωση τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα που είναι εξ ορισμού ακριβότερα, η τιμή των βενζινοκίνητων/πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην κατηγορία αυξήθηκε κατά ένα πολύ σημαντικό 53%. Σε αυτό βέβαια, θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τον πληθωρισμό. Χρησιμοποιώντας ένα από τα online εργαλεία γι’ αυτό, υπολογίζεται ότι τα €18.400 του 2002 μεταφράζονται σε περίπου €24.750 σε… λεφτά του 2020 αλλά ακόμα κι έτσι, η αύξηση στην τιμή του μέσου hatchback αγγίζει  το 21%!

Οι λόγοι γι’ αυτό είναι προφανείς. Οι κατασκευαστές έχουν να αντιμετωπίσουν τους ολοένα και αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών ρύπων ενώ το μέσο hatchback του 2020 διαθέτει πολύ περισσότερη τεχνολογία σε σύγκριση με το αντίστοιχο μοντέλο του 2002. Περισσότερο λογισμικό, προηγμένα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, κάμερες και αισθητήρες, όλα συνεισφέρουν στην αύξηση του κόστους και κατά συνέπεια, της τιμής πώλησης του αυτοκινήτου και όλα αυτά, χωρίς να υπολογίσουμε το αυξημένο κόστος εξέλιξης των αυτοκινήτων. Υπάρχει βέβαια και ο αντίλογος που λέει ότι ο εξορθολογισμός στις γκάμες των κατασκευαστών, οι συμμαχίες και η χρήση ευέλικτων αρχιτεκτονικών αντισταθμίζουν έως έναν βαθμό το αυξημένο κόστος. Στο κάτω-κάτω, οι κατασκευαστές παρουσιάζουν κερδοφορία, οπότε δεν θα τους λυπηθούμε κιόλας. Ένας ακόμα παράγοντας που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι ότι το αγοραστικό κοινό εμφανίζει μία τάση προς τις ακριβότερες εκδόσεις του εκάστοτε μοντέλου.

Το θέμα είναι ότι περιμένουμε την αύξηση στην μέση τιμή των αυτοκινήτων να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια με την σταδιακή “περιθωριοποίηση” των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν Μ.Ε.Κ. και την στροφή στην τεχνολογία του εξηλεκτρισμού. Η επικρατούσα πρόβλεψη αυτή τη στιγμή λέει ότι η τιμή των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα είναι χαμηλότερη των αντίστοιχων βενζινοκίνητων/πετρελαιοκίνητων περί το 2027 χάρη στην δημιουργία οικονομιών κλίμακας και την μείωση στο κόστος των μπαταριών αλλά θα πρέπει να περιμένουμε για να το δούμε αυτό και ενδεχομένως πιο σημαντικά, να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα κίνητρα για την απόκτηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Αν καταργηθούν αυτά, η όποια μείωση στην τιμή θα αντισταθμιστεί από την αφαίρεση των οικονομικών κινήτρων.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.