Mini Countryman One D. Aκόμη πιο ευχάριστο

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κάποια δεδομένα, κάποια στερεότυπα στο μυαλό μας και στον τομέα της αυτοκίνησης. Ένα από τα δεδομένα είναι πως όταν αναφέρεσαι σε ένα Mini, το πρώτο πράγμα που περιμένεις να δεις, είναι ένα αυτοκίνητο με συμμαζεμένες διαστάσεις. Ωστόσο στη συνήθη ερώτηση «τι αυτοκίνητο δοκιμάζεις αυτή τη περίοδο» απαντούσαμε «ένα Mini» αποφεύγοντας επίτηδες να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες. Ο λόγος ήταν για να βλέπω την έκφραση έκπληξης και απορίας όταν στη συνέχεια έβλεπαν το Countryman και δεν πίστευαν  ότι επρόκειτο για ένα πραγματικό Mini.

Ωστόσο πλέον οι εκφράσεις έκπληξης δεν ήταν τόσες πολλές, καθώς το Countryman έχει διαγράψει τη δική του, επιτυχημένη, εμπορική πορεία και όλοι, λίγο έως πολύ, γνωρίζουν περι τίνος πρόκειται. Μάλιστα δεν είναι καθόλου λίγες οι περιπτώσεις εκείνες που έχουν πια ταυτίσει το Μini με την έκδοση Countryman, καθώς καταφέρνει να συνδυάζει όλα εκείνα τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά που καθιστούν ένα Mini μοναδικό, με την ευκολία στη χρήση, τους χώρους και φυσικά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που προσφέρει η συγκεκριμένη έκδοση. Και βεβαίως η Mini προκειμένου να κρατήσει ζωηρό το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, προχώρησε σε μία ανανέωση, στα σημεία, καθώς η φιλοσοφία παρέμεινε αναλλοίωτη.

Εστιασμένες παρεμβάσεις

Οι σχεδιαστές του Countryman είχαν φροντίσει εξ’αρχής να δώσουν μία εντυπωσιακή εικόνα στο δημιούργημά τους, μία εικόνα η οποία σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητη. Το εντυπωσιακό εμπρός μέρος με τα μεγάλα φώτα, η αυξημένη κατά 16.5 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, τα προστατευτικά πλαστικά εμπρός πίσω και στα πλαϊνά και κυρίως οι διαστάσεις του, το καθιστούσαν ικανό όχι απλώς να έλκει τα βλέμματα των περαστικών, αλλά να δημιουργεί απορίες και κυρίως να προκαλεί.

Με μήκος 4.299 μέτρα, πλάτος 1.822 μέτρα, ύψος 1.557 και μεταξόνιο 2.670 το Countryman είναι ένα αρκετά ευμέγεθες Mini. Αυτός είναι και ο λόγος που η επανασχεδίαση του είναι σχετικά διακριτική ή τουλάχιστον όχι σε τόσο ευρεία κλίμακα όπως συμβαίνει κάποιες φορές. Στο αμάξωμά του, αυτή εντοπίζεται στους νέους προβολείς LED και ομίχλης στη νέα μάσκα και τους προφυλακτήρες καθώς και στα πίσω φώτα που έχουν λεπτομέρεια από την βρετανική σημαία, ενώ ανασχεδιασμένα είναι και τα σχέδια των ζαντών.

Ακόμη πιο στιλάτο εσωτερικό

Και αν εξωτερικά η ανασχεδίαση είναι τέτοια που κάνει το ανανεωμένο Countryman να μην δείχνει τόσο διαφορετικό, η είσοδος στο εσωτερικό δείχνει πιο διαφορετική σε σχέση με αυτό που περίμενες Μπορεί από τη μία η χαρακτηριστική σχεδίαση του ταμπλό με το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο κέντρο το οποίο φιλοξενεί την οθόνη αφής με τα πολύ καλά γραφικά από όπου μπορείς να ελέγχεις σχεδόν το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου, να έχει παραμείνει, ωστόσο ο πίνακας οργάνων είναι διαφορετικός, καθώς στη θέση του προηγούμενου, υπάρχει πλέον μία έγχρωμη οθόνη πέντε ιντσών, ενώ υπάρχουν νέες επενδύσεις και αναβαθμισμένο επίπεδο εξοπλισμού.

Οι αλουμινένιοι διακόπτες, εξακολουθούν να υπάρχουν και πολύ καλά κάνουν, για κάποιες λειτουργίες, ενώ η υψηλή ποιότητα των υλικών, καθιστούν τη καμπίνα των επιβατών του Countryman ικανή να σε φιλοξενεί για ώρες, δημιουργώντας σου ένα πολύ ευχάριστο συναίσθημα. Σε αυτό βεβαία βοηθάει τα μέγιστα τόσο η άνεση των προσφερόμενων χώρων, καθώς τέσσερα άτομα θα βολευτούν  και θα μετακινηθούν χωρίς κανέναν συμβιβασμό, ενώ και η συνολική εργονομία βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Παραπάνω από ικανός

Ο λόγος φυσικά για το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής που δεν ήταν άλλο από τον πετρελαιοκινητήρα του 1,5 λίτρου με τους 116 ίππους του οποίου οι αλλαγές είναι πολύ περιορισμένες για να αλλάξουν τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, ενώ και η ισχύς του παρέμεινε ίδια. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που κινεί με περισσή αξιοπρέπεια το αυτοκίνητο, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις για να μπορεί κανείς να κινείται με ασφάλεια (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2’’).

Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι συνδυάζεται πλέον με το επτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του γκρουπ BMW, το οποίο είναι γρήγορο και σωστά κλιμακωμένο και αξιοποιεί πολύ καλά τον κινητήρα, επιτρέποντας με το μεγάλο αριθμό σχέσεων που διαθέτει να λειτουργεί αυτός συνεχώς μέσα στην περιοχή της μέγιστης ροπής.

Αυτό που φαίνεται να βελτιώθηκε, εκτός από τις εκπομπές ρύπων, είναι η κατανάλωση, όπου κατά τη διάρκεια των περίπου 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, σε πραγματικά μικτές συνθήκες κίνησης (ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, κίνηση εντός πόλης αλλά και επαρχιακά κομμάτια) βρέθηκε στη περιοχή των 6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Παραμένει απολαυστικό στο δρόμο

Όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός Mini, το ζητούμενο είναι η χαρά και η απόλαυση στην οδήγηση. Δικαίως φυσικά θα αναρωτηθείτε ποια απόλαυση μπορεί να προκύψει από ένα ψηλό Mini με σεβαστές διαστάσεις που κινείται από έναν πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων. Και όμως η απόσταση των 16.5 εκατοστών από το έδαφος, όπως και ο όγκος του, κάθε άλλο παρά τροχοπέδη αποτελούν στο να οδηγηθεί σβέλτα αυτήν εδώ η κατασκευή. Προφανώς ωστόσο δεν πρόκειται για μία δημιουργία με σκοπό έχει το απόλυτο στην οδική του συμπεριφορά. Αντίθετα στοχεύει στις στιλάτες οικογενειακές μετακινήσεις, οι οποίες γίνονται ήσυχα, άνετα και οικονομικά.

Βεβαίως η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων συγκρατεί τις κλίσεις σε πολύ λογικά επίπεδα κι επιτρέπει στο αυτοκίνητο να προσφέρει μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, η οποία είναι ακριβής και απόλυτα προβλέψιμη, με καλό κράτημα, πρόσφυση υψηλού επιπέδου και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις που σημαίνει πως αν ο οδηγός θελήσει, το αυτοκίνητο θα ακολουθήσει και με το παραπάνω. Το καλό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα ολοκληρώνουν την θετική εικόνα του αυτοκινήτου στον δρόμο. Eκτός δρόμου δεν θα πεί όχι σε βατές διαδρομές, αρκεί να μην ξεχάσετε πως η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς.

Στα θετικά οφείλουμε να συμπεριλάβουμε το γεγονός πως η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει υπηρεσίες όπως  έως και δέκα χρόνια «MINI Mobile Care», πέντε χρόνια «MINI Service Deals» και τρία χρόνια δωρεάν ασφάλιση ελαστικών. Τέλος η τιμή των 27520 Ευρώ, δεν είναι μικρή, αλλά σίγουρα είναι αποδεκτή για ένα ολοκληρωμένο, lifestyle, αυτοκίνητο.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση


  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι116
0-10011,2″
Τελική ταχύτητα192 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής5.9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2128 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.