Αυτό είναι το “ευρωπαϊκό” Kia Sportage.

Το Kia Sportage καλύπτει τον χώρο ανάμεσα στο μικρό Stonic και το μεγάλο Sorento και μάλιστα ιδιαίτερα επιτυχημένα καθώς είναι ένα από τα best-sellers της κορεατικής εταιρίας. Τα 28 χρόνια που κυκλοφορεί στην αγορά όμως, πωλούνταν στις παγκόσμιες αγορές μία έκδοση. Η 5η γενιά του χρησιμοποιεί την N3 αρχιτεκτονική του Hyundai Motor Group και αυτό έχει επιτρέψει στην Kia για πρώτη φορά να παραμετροποιήσει το Sportage ώστε να καλύπτει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο της ανάγκες του αγοραστικού κοινού στην εκάστοτε αγορά. Με πιο απλά λόγια, αυτή είναι η πρώτη φορά που υπάρχει μία πραγματικά “ευρωπαϊκή” έκδοση του Kia Sportage και η εταιρία την παρουσίασε λίγο πριν πραγματοποιήσει το ντεμπούτο της στην έκθεση του Μονάχου.

Η πιο σημαντική διαφορά ανάμεσα στο Sportage που παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό στις Η.Π.Α. και στο Sportage που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη εντοπίζεται στο μήκος του αυτοκινήτου. Η ευρωπαϊκή έκδοση έχει μήκος 4.515 χιλιοστά που σημαίνει ότι είναι 30 χιλιοστά μεγαλύτερο από την προηγούμενη αλλά 85 χιλιοστά μικρότερο από την αμερικανική. Αντίστοιχα, το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.680 μέτρα στην ευρωπαϊκή έκδοση που είναι 10 χιλιοστά μεγαλύτερο από την απερχόμενη γενιά αλλά 75 χιλιοστά μικρότερο από την παγκόσμια έκδοση. Ακόμα κι έτσι, η Kia υπόσχεται ότι το νέο Sportage είναι πιο ευρύχωρο από το μοντέλο που αντικαθιστά, με τον χώρο των αποσκευών να κυμαίνεται στην περιοχή των 500 λίτρων (ανάλογα με την έκδοση) και τους χώρους για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών μεγαλύτερους από ποτέ.

Το νέο, ευρωπαϊκό Kia Sportage όμως είναι κάτι παραπάνω από μία κοντύτερη εκδοχή του παγκόσμιου. Ενώ και οι δύο εκδόσεις έχουν το ίδιο, τολμηρό εμπρός μέρος με την χαρακτηριστική “tiger nose” γρίλια και τα μεγάλα LED φώτα ημέρας, τα πλαϊνά έχουν ανασχεδιαστεί με βάση το μικρότερο μήκος και μεταξόνιο ενώ υπάρχει επίσης και ένας νέος πίσω προφυλακτήρας. Οι καθρέφτες δε, έχουν μετατοπιστεί από τις εμπρός κολώνες, στις πόρτες ενώ στην GT-Line έκδοση υπάρχει μεταξύ άλλων και μία διακριτική αεροτομή μαύρου χρώματος στο τελείωμα της οροφής. Όσον αφορά στην καμπίνα, την παράσταση κλέβει το μεγάλο, κυρτό πάνελ που φιλοξενεί δύο οθόνες 12.3 ιντσών ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι πολλές από τις λειτουργίες των υποσυστημάτων ρυθμίζονται μέσω “πολυλειτουργικών”, φυσικών χειριστηρίων – για παράδειγμα, ένας περιστροφικός διακόπτης μπορεί να χρησιμοποιείται τόσο για την ένταση του ηχοσυστήματος όσο και για την ρύθμιση της θερμοκρασίας, ανάλογα με το mode που έχει επιλεχθεί.

Στον τομέα των κινητήρων, το νέο Kia Sportage προσφέρει μία ευρεία γκάμα εξηλεκτρισμένων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου: ένας ήπια υβριδικός βενζινοκινητήρας 1.6 λίτρων που είναι διαθέσιμος είτε με 150, είτε με 180 ίππους, ένας ήπια υβριδικός turbodiesel με 115 ή 135 ίππους, ένας υβριδικός, 1600άρης βενζινοκινητήρας με 230 άλογα και ένας plug-in υβριδικός βενζινοκινητήρας με 265 ίππους και μία μπαταρία 13.8 kWh που χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 50 χιλιομέτρων. Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι τόσο το σύστημα διεύθυνσης όσο και η ανάρτηση έχουν αποκτήσει νέες ρυθμίσεις για την ευρωπαϊκή έκδοση ώστε να παρέχουν χαρακτηριστικά που ταιριάζουν περισσότερο στις απαιτήσεις του κοινού στην αγορά μας. Η τιμή του νέου Kia Sportage θα ανακοινωθεί σε μεταγενέστερο χρόνο (αν και αναμένεται ελαφρώς αυξημένη σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά) και οι πρώτες παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το τέλος του έτους.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.