Volkswagen ID.2. Οι νέες τεχνολογίες κλειδί για την χαμηλή τιμή.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές ενώ κάνουν την στροφή πως την εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας, είναι η παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τα οποία είναι ταυτόχρονα προσιτά στον μέσο καταναλωτή και προσοδοφόρα για την εταιρία. Είναι εύκολο να κάνεις ένα μεγάλο, πολυτελές EV με τιμή που πλησιάζει 6-ψήφια νούμερα και να βγάλεις κέρδος αλλά μπορείς να κάνεις κάτι ανάλογο με ένα μικρό μοντέλο; Αυτό θέλει να κάνει η Volkswagen με το entry-level ηλεκτρικό της αλλά για να είναι εφικτό, πρέπει να πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις.

Καταρχάς, το ID.2 όπως θα ονομάζεται το μοντέλο της γερμανικής φίρμας, θα είναι ένα από τα πρώτα, αν όχι το πρώτο που θα χρησιμοποιεί την MEB Entry αρχιτεκτονική του Volkswagen Group. Αυτό θα παίξει σημαντικό ρόλο για την επίτευξη των οικονομιών κλίμακας που είναι απαραίτητες ώστε να προκύπτει κέρδος για τον κατασκευαστή, ακόμα και στην εξαιρετικά χαμηλή αρχική των €20.000. Έπειτα, η Volkswagen επενδύει σημαντικά ποσά στην αναβάθμιση του λογισμικού των αυτοκινήτων της και έχει ήδη ξεκινήσει να προσφέρει over-the-air updates για τα ID.3 και ID.4. Στο προσεχές μέλλον η τεχνολογία θα επιτρέπει στην Volkswagen να προσφέρει “αναβαθμίσιμες” λειτουργίες που σημαίνει ότι ο πελάτης θα μπορεί να αποκτήσει το ID.2 για παράδειγμα, σε τιμή κοντά στην αρχική και να προσθέτει κάποιες λειτουργίες, για όσες είναι εφικτό αυτό, σε μεταγενέστερο χρόνο μέσω over-the-air αναβαθμίσεων.

Καίριο ρόλο στο πλάνο της Volkswagen θα παίξει και το γεγονός ότι τα μοντέλα που θα βασίζονται στην MEB Entry πλατφόρμα, θα εξοπλίζονται με μπαταρίες lithium-iron-phosphate που σύμφωνα με την εταιρία, θα είναι περίπου 50% φθηνότερες στην παραγωγή τους. Η συγκεκριμένη τεχνολογία παρουσιάζει κάποιους περιορισμούς όσον αφορά στην ωφέλιμη εμβέλεια και τους χρόνους φόρτισης αλλά τα μεγάλα κεφάλια του Volkswagen Group πιστεύουν ότι αυτοί δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας που ως συνήθως, η ρουτίνα τους περιλαμβάνει λιγότερα χιλιόμετρα. Η MEB Entry θα μπορεί να εφοδιαστεί με διάφορα μεγέθη μπαταριών, από 30 έως 45 kWh όπως ακούγεται, που θα χαρίζουν αυτονομία στην περιοχή των 190-290 χιλιομέτρων με την τιμή των €20.000 στην οποία στοχεύει η Volkswagen να αντιστοιχεί όπως είναι λογικό, στην μικρότερη επιλογή.

Ένας τελευταίος παράγοντας που επηρεάζει τις οικονομίες κλίμακας είναι και η παραγωγή. Γι’ αυτό η γερμανική μάρκα θέλει να κατασκευάζει όλα τα μοντέλα με την MEB Entry πλατφόρμα στο εργοστάσιο της Seat/Cupra κοντά στην Βαρκελώνη της Ισπανίας, αν και η τελική απόφαση θα εξαρτηθεί από την στήριξη της κυβέρνησης για την δημιουργία ενός εργοστασίου κατασκευής μπαταριών δυνατότητας 40 GWh. Όλα αυτά έχουν προκαλέσει μία καθυστέρηση στην υλοποίηση του σχεδίου της Volkswagen καθώς το ID.2 ήταν προγραμματισμένο αρχικά για το 2023 αλλά μάλλον έχει μετατεθεί για το 2025. Σχεδόν ταυτόχρονα ή ελάχιστα αργότερα θα δούμε και το πρώτο Seat με την MEB Entry αρχιτεκτονική.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.