Toyota και ηλεκτρικά. Ρεαλισμός.

Δεν χρειάζεται κάποια μακροσκελή ανάλυση για να αποδείξουμε ότι η Toyota ήταν πρωτοπόρος στα υβριδικά οχήματα. Όταν είχε λανσάρει την πρώτη γενιά του Prius οι υπόλοιποι κοιτούσαν αμήχανα με την πίστη και την αφοσίωση που έδειχνε στην τεχνολογία. Το μέλλον δικαίωσε την ιαπωνική εταιρία αλλά η κοινωνία έχει προχωρήσει και η Toyota μοιάζει να έχει μείνει λίγο πίσω στην κούρσα για τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Την ώρα που ο ανταγωνισμός επενδύει δισεκατομμύρια για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, η Toyota παρουσιάζεται σχεδόν διστακτική.

Τον περασμένο Απρίλιο παρουσίασε το bZ4X concept ως τον προπομπό του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της με μπαταρίες (αφού υπάρχει και το Mirai) – του πρώτου μίας ολόκληρης οικογένειας μοντέλων που θα ενταχθούν στην “bZ” ή “beyond Zero” υπομάρκα της. Το bZ4X είναι ένα compact SUV που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Subaru και βασίζεται στην e-TNGA αρχιτεκτονική αλλά ακόμα και στο επερχόμενο λανσάρισμα του πρώτου EV της, η Toyota είναι πολύ συγκρατημένη.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Toyota Europe, Matthew Harrison, το bZ4X θα είναι ένα μοντέλο με χαμηλούς όγκους παραγωγής επειδή… η εταιρία δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο από αυτό. Τα RAV4 και C-HR με τους σύγχρονους βενζινοκινητήρες και τα υβριδικά κινητήρια σύνολα τους είναι αρκετά ώστε η Toyota να πληροί τις προδιαγραφές ρύπων που ορίζει η Ε.Ε. για τα επόμενα χρόνια. Η αύξηση στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη προβλέπεται για μετά το 2025, οπότε και θα εξεταστεί η προοπτική της παραγωγής του bZ4X σε ευρωπαϊκό έδαφος.

Έχουμε μία στρατηγική που λέει ότι κατασκευάζουμε εκεί όπου πουλάμε και σίγουρα αυτός ο όγκος πωλήσεων (700.000-750.000 αυτοκίνητα ετησίως) θα κάνει απαραίτητη την τοπική παραγωγή. Θα φέρουμε κάποια οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων στην γκάμα πριν το 2025 αλλά όχι στους όγκους πωλήσεων  που θα είχε νόημα να τα παράγουμε τοπικά.

Δήλωσε το αφεντικό της Toyota Europe. Να σημειώσουμε ότι o ιαπωνικός κολοσσός διατηρεί 6 εργοστάσια στην Ευρώπη: στην Τσεχία, την Γαλλία, την Πορτογαλία, την Ρωσία, την Τουρκία και την Αγγλία. Μέχρι να αυξηθούν ουσιαστικά οι πωλήσεις των ηλεκτρικών της όμως, θα τα εισάγει από την Ιαπωνία. Όταν αρχίσουν να πλησιάζουν στον στόχο του 50% επί του συνόλου (τα 700.000-750.000 που ανέφερε ο Harrison), τότε θα αλλάξει η πρακτική. Όπως είπαμε, ρεαλισμός.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.