Η έλλειψη μικροτσίπ μαστίζει την βιομηχανία αυτοκινήτου.

Πες τα όπως θέλεις,  μικροτσίπ ή ημιαγωγούς, η ουσία είναι ότι αυτά τα μικροσκοπικά θαύματα της τεχνολογίας είναι ο εγκέφαλος στην συντριπτική πλειοψηφία των μοντέρνων συσκευών και ανάμεσα τους είναι και τα αυτοκίνητα. Δεν είναι τυχαίο που ο οικονομολόγος Rory Green χαρακτήρισε τους ημιαγωγούς ως “το νέο πετρέλαιο”. Είναι ο θεμέλιος λίθος του ευρύτερου κόσμου των ηλεκτρονικών και αυτή τη στιγμή, υπάρχει μία τεράστια έλλειψη που δεν αφήνει καμία βιομηχανία ανεπηρέαστη. Στα αυτοκίνητα για παράδειγμα, ο ένας μετά τον άλλο οι κατασκευαστές ανακοινώνουν παύση της παραγωγής λόγω έλλειψης μικροτσίπ ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που τα αυτοκίνητα κάθονται ημιτελή στους χώρους στάθμευσης/αποθήκευσης των εργοστασίων μέχρι να έρθει η επόμενη παραγγελία.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η νέα αυτή μάστιγα είναι το αποτέλεσμα μίας τέλειας καταιγίδας κακών αποφάσεων, κακής τύχης και εν συνεχεία, αυξημένης ζήτησης και δεν πρόκειται να την ξεπεράσουμε σύντομα. Όλα ξεκίνησαν με την πανδημία που προκάλεσε σημαντική αύξηση στην ζήτηση για ηλεκτρονικές συσκευές με τα lockdowns να κρατούν τον κόσμο στο σπίτι του και αυτός με τη σειρά του, να ασχολείται περισσότερο με κινητά, laptops, tablets, τηλεοράσεις κλπ. Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ακύρωσαν τις όποιες παραγγελίες για μικροτσίπ είχαν κάνει γιατί πίστευαν ότι το πλήγμα στην οικονομία θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις. Έτσι, οι κατασκευαστές ημιαγωγών, που ούτως ή άλλως δεν είναι πολλοί παγκοσμίως, έστρεψαν την προσοχή τους στις ηλεκτρονικές συσκευές. Στην κατηγορία “ατυχία” συγκαταλέγονται η φωτιά στο εργοστάσιο της Renesas (που κατασκευάζει περίπου το 30% των μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα) στην Ιαπωνία, η έντονη κακοκαιρία στο Texas όπου φιλοξενούνται μερικά από τα ελάχιστα εργοστάσια των Η.Π.Α. και, δεδομένου ότι η παραγωγή των μικροτσίπ απαιτεί πολύ νερό, η ξηρασία στην Ταϊβάν.

Όταν τα προβλήματα στην παραγωγή ξεπεράστηκαν (σε μεγάλο βαθμό τουλάχιστον), οι κατασκευαστές έπρεπε να ξεκινήσουν να καλύπτουν τις παραγγελίες που είχαν συγκεντρωθεί και αυτό απαιτεί χρόνο. Παράλληλα, δημιουργήθηκαν bottlenecks στα λιμάνια, με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της Yantian απ’ όπου περνά το 90% των ηλεκτρονικών όλου του κόσμου, που αρχικά σταμάτησαν να λειτουργούν λόγω COVID και στη συνέχεια είχαν εκατοντάδες containers που έπρεπε να φορτωθούν στα πλοία για τους προορισμούς τους. Όλα αυτά και άλλες πολλές λεπτομέρειες που αφορούν στην αλυσίδα ανεφοδιασμού, τον κακό προγραμματισμό από πλευράς αυτοκινητοβιομηχανιών και τις μεταφορές, μας οδήγησαν στην κρίση. Μία κρίση που σίγουρα θα συνεχιστεί και το 2022 με τις προβλέψεις να “βλέπουν” λήξη του συναγερμού στις αρχές του 2023. Μέχρι τότε, υπομονή. Οι τιμές στα ηλεκτρονικά θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν και οι κατασκευαστές θα αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στην παραγωγή. Δεν υπάρχει παράκαμψη, ούτε κάποια εύκολη λύση.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.