Το Morgan Plus 4 CX-T είναι φτιαγμένο για off-road περιπέτειες.

Η Morgan είναι μία από τις τελευταίες εταιρίες που θα σκεφτόταν κάποιος πως θα λάνσαρε ένα εκτός δρόμου όχημα. Όχι ότι δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα της καθώς η Morgan έχει πλούσιο “overlanding” παρελθόν, ιδίως στις αρχές της 112-ετούς ιστορίας της, αλλά επειδή το μέγεθος δεν της επιτρέπει πολλές… περιπέτειες. Η μικρή αγγλική εταιρία βρήκε τον τρόπο όμως και το Plus 4 CX-T, προϊόν μίας απίστευτης συγκυρίας, σοκάρει όχι μόνο τους οπαδούς της Morgan αλλά και ολόκληρο τον κόσμο.

Η ιστορία του “CX-T” ξεκινά ως ένα απλό σκίτσο, από αυτά που φαντάζομαι πως υπάρχουν στις δεκάδες στους τοίχους των σχεδιαστικών studios των εταιριών. Το συγκεκριμένο όμως, ευτύχησε να πέσει στο οπτικό πεδίο του προέδρου της Investidustrial, Andrea Bonomi, ο οποίος αμέσως ρώτησε αν μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Morgan, Jon Wells και ο διευθυντής της, Steve Morris ήταν εξαρχής θετικοί στην ιδέα οπότε γρήγορα δημιουργήθηκε ένα πλάνο για την παραγωγή 8 τέτοιων Plus 4. Ένα πλάνο που περιελάμβανε την συμβολή της Rally Raid UK, της οποίας το αφεντικό, ο Mike Jones, έχει κατασκευάσει 60 διαφορετικά αγωνιστικά για το Dakar τα τελευταία χρόνια και κάθε χρονιά, τουλάχιστον μία από τις δημιουργίες του έβλεπε την σημαία του τερματισμού. Τα υπόλοιπα δεν έχουν σημασία.

Μηχανικά, το CX-T είναι ένα μείγμα του Plus 4 με το Plus 6. Το πλαίσιο και το κινητήριο σύνολο του Plus 4 κρίθηκαν ως επαρκή με μοναδική προσθήκη το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης της BMW, το οποίο διαθέτει ειδικό για την περίσταση λογισμικό. Από εκεί και πέρα, οι μηχανικοί αντικατέστησαν τους βραχίονες της ανάρτησης και τα σινεμπλόκ (αμφότερα τροποποιημένα) με αυτά του Plus 6, τοποθέτησαν αρκετά μεγαλύτερους τροχούς με τα απαραίτητα off-road ελαστικά και την EXE-TC coilover ανάρτηση που έχει αποδείξει την αξία της σε τέτοιου είδους εφαρμογές. Όλα αυτά, αύξησαν την απόσταση από το έδαφος από τα 120 χιλιοστά, στα 230 ενώ για να προστατευτούν τα ζωτικά “όργανα” του αυτοκινήτου, το CX-T εξοπλίζεται με ένα ολοκαίνουριο πάτωμα και για να προστατευτούν οι επιβάτες, με δύο roll-cages – ένα σαν εξωσκελετό και ένα εσωτερικό.

Σχεδιαστικά, το Plus 4 CX-T είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως… Plus 4 με εξαίρεση τη νέα οροφή που έχει σχεδιαστεί ώστε να μεγιστοποιεί τις δυνατότητες φόρτωσης του αυτοκινήτου με αποσκευές και εξοπλισμό. Παρόλα αυτά, η Morgan κατάφερε να διατηρήσει το βάρος του οχήματος σε επίπεδα χαμηλότερα των 1.300 κιλών. Αυτό που δεν διατηρήθηκε πολύ χαμηλά και είναι απολύτως λογικό δεδομένης τόσο της ειδικής κατασκευής όσο και της περιορισμένης παραγωγής, είναι η τιμή που ξεκινά από τις 200.000 λίρες περίπου. Τα περισσότερα από τα 8 Plus 4 CX-T που θα κατασκευαστούν όμως έχουν ήδη βρει σπίτι και κάτι μου λέει πως η Morgan δεν θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να πουλήσει και τα υπόλοιπα.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.