Audi RS Q E-Tron. Ένα ηλεκτρικό “όπλο” 680 ίππων για το Dakar!

Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος να εξελίξεις και να δοκιμάσεις νέες τεχνολογίες από τον ευρύτερο χώρο των motorsports. Εντός αυτού του χώρου, δεν γνωρίζω αν υπάρχει κάτι καλύτερο για μία τεχνολογία που αναζητά την απόδειξη τόσο των δυνατοτήτων όσο και της αντοχής της, από τον δυσκολότερο αγώνα στον κόσμο: το θρυλικό Rally Dakar. Γι’ αυτό η Audi επέλεξε να λάβει μέρος στο Dakar του 2022 με ένα κινητό εργαστήριο που ονομάζεται RS Q E-Tron. Αυτό θα κληθεί να αντιμετωπίσει αντίξοες καιρικές συνθήκες σε ειδικές διαδρομές που μπορούν να αγγίξουν σε μήκος τα 800 χιλιόμετρα ημερησίως και θα το κάνει με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο.

Για την δημιουργία του RS Q E-Tron, η Audi Sport συνδύασε τεχνολογίες που έχει ήδη εξελίξει σε άλλες μορφές motorsport. Το αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα φυσικά) οι οποίοι προέρχονται από το τρέχον αγωνιστικό της γερμανικής εταιρίας στην Formula E. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία 50 kWh η οποία ζυγίζει 370 κιλά και αν αναρωτιέσαι τι είδους μαγεία χρησιμοποιεί το αγωνιστικό για να διανύει 800 χιλιόμετρα με μία μπαταρία 50 kWh, να σε ενημερώσω ότι αυτή θα φορτίζεται εν κινήσει από έναν βενζινοκινητήρα. Όχι όποιον κι όποιος όμως. Για την συγκεκριμένη δουλειά, η ομάδα επέλεξε το δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο του “συνταξιοδοτημένου” RS5 DTM, που θα λειτουργεί ανάμεσα στις 4.500 και τις 6.000 σ.α.λ. εκπέμποντας λιγότερα από 200 γραμμάρια CO2 για κάθε kWh ενέργειας που παράγει. Φυσικά, ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση αυξάνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα του συνόλου.

Η συνολική ιπποδύναμη του RS Q E-Tron αγγίζει τα 680 άλογα ενώ το βάρος του, σύμφωνα τους κανονισμούς δεν ζυγίζει λιγότερο από 2.000 κιλά. Με αυτόν τον συνδυασμό λοιπόν, η Audi θέλει να γίνει “ο πρώτος κατασκευαστής που θα χρησιμοποιήσει ένα εξηλεκτρισμένο κινητήριο σύνολο σε συνδυασμό με έναν αποδοτικό μετατροπέα ενέργειας ώστε να διεκδικήσει τη νίκη απέναντι σε ανταγωνιστές με συμβατικούς κινητήρες στο σκληρότερο ράλι του κόσμου”. Να θυμίσουμε ότι το Rally Dakar ξεκινά επίσημα την 1η του Ιανουαρίου του 2022 και διεξάγεται στην Σαουδική Αραβία με αφετηρία την Ha’il και τερματισμό στην Jedah σχεδόν 2 εβδομάδες αργότερα.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.