Εδώ και μερικά χρόνια, κάθε φορά που έχουμε για δοκιμή ένα μοντέλο της Hyundai, η πρώτη φράση είναι «Η Κορεάτικη μάρκα άλλαξε επίπεδο» και κάθε φορά ισχύει και με το παραπάνω. Με το νέο Tucson ωστόσο, η Hyundai όχι απλώς αλλάζει επίπεδο, αλλά μας αποδεικνύει στη πράξη με τον πλέον σαφή και αδιαμφισβήτητο τρόπο, τις πολύ υψηλές δυνατότητες που έχει ως κατασκευαστής αυτοκινήτων. Οι άνθρωποι της Hyundai, για ακόμη μία φορά, εργάστηκαν σκληρά, θέλοντας να παρουσιάσουν ένα μοντέλο στην πλέον δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς, το οποίο όχι απλώς δεν θα είχε καμία σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά θα έθετε και το όριο προς τα επάνω στον ανταγωνισμό.

Και η αλήθεια είναι πως το κατάφεραν στο σύνολο των τομέων που απαρτίζουν μία σύγχρονη τετράτροχη κατασκευή. Από την αισθητική, μέχρι τους χώρους, τη τεχνολογία, τη ποιότητα και τη πληθώρα των προσφερόμενων επιλογών σε κινητήρα σύνολα, που καθιστούν το νέο Hyundai Tucson τη πιο ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα επιλογή στη κατηγορία του αυτή τη στιγμή. Ας εξετάσουμε όμως αναλυτικά μία προς μία τις πτυχές του.

Εμφάνιση που ξεχωρίζει

Από τη πρώτη κιόλας ματιά, καθίσταται απολύτως σαφές πως οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι εντελώς νέο και ξεχωριστό σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική του εμφάνιση. Έτσι λοιπόν το Νέο Tucson δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου αλλά αντιπροσωπεύει μια σχεδιαστική επανάσταση της Hyundai.

Συνολικά, διαθέτει ένα πιο μεγάλο και πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μυώδης εικόνα του συνδυάζει έντονες ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας μια προηγμένη εμφάνιση χωρίς συμβιβασμούς. Το ολοκαίνουριο Tucson είναι το πρώτο SUV της Hyundai που εξελίχθηκε σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας “Sensuous Sportiness”.

Αποφεύγοντας τις παραδοσιακές σχεδιαστικές μεθόδους, οι σχεδιαστές της Hyundai ανέπτυξαν τα φουτουριστικά στοιχεία σχεδίασης του νέου Tucson μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων που παράγονται με τη χρήση κορυφαίας ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή η διαδικασία, γνωστή ως “parametric dynamics”, χρησιμοποιεί γραμμές, πρόσωπα, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια.

Έτσι εμφανή γεωμετρικά σχέδια γνωστά ως “parametric jewels” («παραμετρικά κοσμήματα») εμφανίζονται σε όλο το σχεδιασμό του SUV, εξασφαλίζοντάς του έναν εξαιρετικά μοντέρνο χαρακτήρα. Η πιο χαρακτηριστική παρουσία αυτών των “parametric jewels” (παραμετρικών κοσμημάτων) είναι στη μάσκα του Tucson, όπου τα Parametric Hidden Lights εξασφαλίζουν μια ισχυρή πρώτη εντύπωση.

Όταν τα φώτα είναι σβηστά, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου φαίνεται να καλύπτεται από σκούρα, γεωμετρικά μοτίβα, χωρίς να διακρίνονται τα χαρακτηριστικά LED φώτα ημέρας που είναι πλήρως ενσωματωμένα στη μάσκα. Χάρη στην κορυφαία τεχνολογία φωτισμού μισού καθρέφτη, όταν τα DLR ενεργοποιούνται, η σκούρα χρωμιωμένη εικόνα της μάσκας αποκτά «κοσμήματα», προσθέτοντας ένα εντυπωσιακό στοιχείο στην έτσι και αλλιώς κομψή εμφάνιση. Τα “parametric jewels” («παραμετρικά κοσμήματα») εμφανίζονται επίσης ως ιδιαίτερο στοιχείο σχεδίασης και στο προφίλ του αυτοκινήτου.

Οι σμιλεμένες επιφάνειές του δημιουργούν εντυπωσιακές αντιθέσεις, υποδηλώνοντας κίνηση προς τα εμπρός ακόμα και όταν το όχημα είναι ακίνητο. Επιπρόσθετα, το Tucson είναι το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει κρυμμένους πίσω υαλοκαθαριστήρες, που βρίσκονται κάτω από την αεροτομή. Τα υψηλής τεχνολογίας σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ολοκληρώνονται με το λογότυπο Hyundai στο πίσω κρύσταλλο, το οποίο φαίνεται μεν τρισδιάστατο, αλλά στην πραγματικότητα δεν εξέχει από την εξωτερική επιφάνεια, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τα κλασικά σήματα των κατασκευαστών αυτοκινήτων.

Σύγχρονο και άνετο εσωτερικά

Μπαίνοντας στο ολοκαίνουριο, εκλεπτυσμένο και ευρύχωρο εσωτερικό του νέου Tucson, που ονομάζεται INTERSPACE, είναι σαν να μπαίνεις σε ένα όμορφα οργανωμένο και με πολύ σύγχρονη αισθητική χώρο. Η νέα οθόνη AVN-T των 10,25 ιντσών προσδιορίζει το κέντρο του ταμπλό. Οι σχεδιαστές της Hyundai δεν επέλεξαν φυσικούς διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής, καθιστώντας το Tucson το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει πλήρη έλεγχο αφής.

Υψηλής ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενισχύοντας την εμφάνιση του μοντέλου, ενώ καινούργιοι έμμεσοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα. Η εξέλιξη του εσωτερικού σχεδιασμού του Νέου Tucson οδήγησε σε μια πιο χαμηλή θέση του πίνακα οργάνων. Το φαρδύ πάνω μέρος του ταμπλό ενώνεται άψογα με τις επενδύσεις στις πόρτες, αγκαλιάζοντας στην ουσία τους εμπρός επιβάτες. Αυτά τα φουτουριστικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν μια ακόμα πιο σύγχρονη αίσθηση καθώς και νέα επίπεδα υψηλής ποιότητας σχεδιασμού.

Το πλήρως ψηφιακό cockpit αποτελείται από ένα νέο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και από μια οθόνη AVNT επίσης 10,25 ιντσών. Έτσι εξασφαλίζεται ένας εξατομικευμένος χώρος που έχει βελτιστοποιηθεί προσφέροντας μια χρηστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, οι χρωματικοί συνδυασμοί του πίνακα οργάνων αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί (Eco, Norma, Sport). Οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικοί, ακόμη και για πέντε ενήλικα άτομα ενώ  το πορτμπαγκάζ των 577 lt είναι όσο πρέπει, παρότι είναι σχετικά ρηχό. Η ύπαρξη της 48βολτης μπαταρίας από κάτω του κλέβει ύψος, αφήνοντας μόνο λίγο χώρο για μικρά αντικείμενα πιο πίσω.

Δυνατός και με λογική κατανάλωση

O λόγος φυσικά για το μηχανικό σύνολο του νέου Tucson που είναι ο turbo 1.600άρης   κινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream, ο οποίος είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) και συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Το μοτέρ είναι πολύ ήσυχο στη λειτουργία του και με γραμμικά απλωμένη ροπή προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις. Σύμμαχος του το πολύ καλό σε κλιμάκωση, μηχανικό κιβώτιο, έξι σχέσεων με τον πολύ καλό επιλογέα σε ακρίβεια. Ωστόσο υπάρχει ένα λεπτό σημείο το οποίο είναι η σύμπλεξη κατά την εκκίνηση, καθώς χρειάζεται κάποια συνήθεια ώστε η διαδικασία να γίνεται στρωτά και χωρίς προβλήματα, κάτι που οφείλεται στον νέο by-wire συμπλέκτη.

Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε πως για την εκκίνηση του κινητήρα πρέπει να πατάς ταυτόχρονα συμπλέκτη και φρένο, αλλά και να έχεις το λεβιέ στη νεκρά, χωρίς να γνωρίζουμε το λόγο για τον οποίο συμβαίνει αυτό. Τα 9.4΄΄ για τα 0-100 χλμ./ώρα όπως και τα 204 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απόλυτα λογικά νούμερα, ενώ τα 8 λτ./100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι πολύ καλά, για ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο με το βάρος και τις διαστάσεις του Tucson.

Σοβαρή δουλειά και στο δρόμο

Βεβαίως καλή η εμφάνιση, αναγκαίος ο σύγχρονος εξοπλισμός, απαραίτητη η ποιότητα κατασκευής και οι χώροι, ωστόσο όταν μιλάμε για αυτοκίνητο, τα πάντα κρίνονται από τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Η πρώτη εντύπωση προέρχεται από την πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και την ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση, καθώς συνδυαστικά τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δημιουργούν μία πολύ ήσυχη και άνετη καμπίνα επιβατών κατά τη διάρκεια της μετακίνησης, ακόμη και αν αυτή είναι μεγάλη και πολύωρη. Επίσης στη κίνηση στην εθνική οδό με υψηλές ταχύτητες, σου προσφέρει απλόχερα το αίσθημα της ασφάλειας και δεν έχει τίποτα απολύτως να ζηλέψει, ακόμη και από πιο πλούσιες κατασκευές.

Στους κακούς ποιοτικά δρόμους της ελληνικής πραγματικότητας,  η ανάρτηση έχει μεγάλη απορροφητικότητα και βάθος, ενώ ταυτόχρονα είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται στις στροφές ώστε το Tucson να περνά από αυτές με μικρές σχετικά κλίσεις και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι έχει επίσης πολύ καλή ακρίβεια και ανάλογα με το πρόγραμμα η αίσθηση που προσφέρει μεταβάλλεται ανάλογα, ενώ πάρα πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα αλλά και αίσθηση είναι τα φρένα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, κάτι το οποίο δεν μας εμπόδισε από το να κινηθούμε σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές.

Εν κατακλείδι θα πρέπει να σημειώσουμε πως το νέο Hyundai Tucson είναι μία από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Όμορφη και ξεχωριστή εμφάνιση, πλούσιοι χώροι, πλήρης εξοπλισμός, προσεγμένη ποιότητα και απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά. Το μόνο που μένει είναι να δοκιμάσουμε και την τετρακίνητη έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, που πραγματικά έχει όλα όσα επιβάλλεται να χαρακτηρίζουν ένα SUV. Τέλος η τιμή των 28590 Ευρώ για την υπερπλούσια εξοπλισμένη έκδοση Distinctive της δοκιμής μας, είναι μία καθόλα λογική τιμή.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις


  • “Απότομος” συμπλέκτης

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1600 κ.εκ. Turbo
Ίπποι180
0-1009,4″
Τελική ταχύτητα204 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2150 γρ/χλμ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. ΔΥΣΤΥΧΏΣ Η HYUNDAI ΥΠΟΤΙΜΗΣΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ,ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΑΛΟΝΙ,ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΠΟΥ ΈΒΓΑΛΕ.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.