Aston Martin Valhalla. Το υβριδικό supercar των 950 ίππων!

Η Aston Martin είδε τις υβριδικές προτάσεις των Ferrari (296 GTB) και McLaren (Artura) και αποφάσισε ότι θέλει να πάρει μέρος και η ίδια σε αυτόν τον χορό. Το… διαμάντι που ονομάζεται Valhalla όμως, δεν εντάσσεται στην ίδια κατηγορία με τα προαναφερθέντα μοντέλα. Αντιθέτως, η αγγλική μάρκα στοχεύει κάποια σκαλοπάτια παραπάνω καθώς τα πλάνα όσον αφορά στο νέο supercar της άλλαξαν και δεν περιλαμβάνουν πλέον έναν twin-turbo V6 αλλά έναν μεγαλύτερο σε χωρητικότητα αλλά και πάλι υβριδικό, twin-turbo V8 ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro 7 σε αντίθεση με τον 3-λιτρο V6.

Ο κυλινδρισμός του αγγίζει τα 4.0 λίτρα και σε περίπτωση που δεν το έχεις καταλάβει ακόμα, προέρχεται από την Mercedes-AMG. Ο νέος (για την Valhalla) κινητήρας, στροφάρει μέχρι τις 7.200 σ.α.λ., παράγει 750 άλογα και συνεργάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για να στείλει την δύναμη στους τροχούς του πίσω άξονα. Όπως και στην GT Black Series, ο V8 υιοθετεί την λύση ενός flat-plane στροφαλοφόρου ενώ εκπνέει μέσω ενός ελαφριού συστήματος εξάτμισης που καταλήγει στο κάλυμμα του κινητήρα και χαρίζει “έναν αυθεντικό Aston Martin ηχητικό χαρακτήρα”.

Ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω που αυξάνουν την ιπποδύναμη στα 950 άλογα – μόλις 50 λιγότερα από την Ferrari SF90 Stradale και την ροπή στα 1.000 Nm! Έτσι, σύμφωνα με την Aston Martin, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα, η τελική αγγίζει τα 330 km/h και πιο σημαντικά, ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός γύρου στη Nordschleife του Nurburgring, υπολογίζεται στα 6 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα – ένας χρόνος που αν επιτευχθεί, θα χαρίσει στο βρετανικό super car τον τίτλο του ταχύτερου μοντέλου παραγωγής! Κι όλα αυτά, είναι εφικτά με τις εκπομπές ρύπων να μην υπερβαίνουν τα 200 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και την αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που χαρίζει η μικρή μπαταρία φτάνει τα 15 χιλιόμετρα.

Ιδιαίτερες προσπάθειες έχουν καταβληθεί επίσης ώστε το βάρος να μην ξεπεράσει τα 1.550 κιλά. Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι το 8-τάχυτο κιβώτιο δεν διαθέτει όπισθεν και η Valhalla κινείται προς τα πίσω με την βοήθεια των ηλεκτροκινητήρων. Όσον αφορά στην αεροδυναμική, η Valhalla καταφέρνει να παράγει 600 κιλά downforce στα 240 km/h χωρίς την χρήση κάποιου ακραίου bodykit. Επίσης, να σημειώσουμε ότι η ανάρτηση αποτελείται από μία pushrod διάταξη εμπρός και μία πολλαπλών συνδέσμων πίσω με τα αμορτισέρ και τα ελατήρια να έχουν τοποθετηθεί εσωτερικά για την μείωση της μη-αναρτώμενης μάζας. Κάθε τι πάνω στην Valhalla είναι μελετημένο και το ίδιο ισχύει και στο design, για το οποίο όμως δεν θα σε κουράσω αφού οι φωτογραφίες λένε καλύτερα την ιστορία, είτε μιλάμε για το αμάξωμα είτε για την καμπίνα. Το μόνο που απομένει τώρα, είναι να μάθουμε την τιμή, αν και αυτή η πληροφορία ενδέχεται να αργήσει καθώς η Aston Martin Valhalla θα λανσαριστεί στην αγορά κατά το δεύτερο μισό του 2023 και αφού πούνε τη γνώμη τους σχετικά οι πιλότοι της αγγλικής ομάδας στην F1, Sebastian Vettel και Lance Stroll. Κρατάμε πάντως την ατάκα του Chief Creative Officer της εταιρίας, Marek Reichman, που δήλωσε όταν αποκαλύφθηκε το concept στην έκθεση της Γενεύης ότι “αν η Valkyrie είναι η καλύτερη των καλύτερων, τότε η Valhalla είναι η καλύτερη στο 1 εκατομμύριο δολάρια”…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.