Οι κατασκευαστές αντιδρούν στην πρόταση της Ε.Ε.

Οι φήμες που κυκλοφόρησαν πριν από μερικές μέρες έγιναν πραγματικότητα με την Ευρωπαϊκή Ένωση να ανακοινώνει επίσημα την πρόταση της για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Μία πρόταση που περιλαμβάνει μία σειρά μέτρων για την στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, την ανακαίνιση κτιρίων με γνώμονα την “περιβαλλοντικότητα” τους και φυσικά, την απαγόρευση της πώλησης οποιουδήποτε νέου αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά. Στόχος είναι η μείωση των εκπομπών ρύπων στην Ευρώπη κατά 55% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990 μέχρι το 2030 αλλά οι κατασκευαστές έχουν διαφορετική άποψη.

Η διαφωνία τους δεν εντοπίζεται τόσο στον στόχο όσο στο γεγονός ότι για να επιτευχθεί, η Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνει το αυστηρότερο των μέτρων: την απαγόρευση μίας ολόκληρης τεχνολογίας!

Παροτρύνουμε όλους τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να εστιάσουν στην καινοτομία αντί να απαιτούν ή επί της ουσίας να απαγορεύουν μία συγκεκριμένη τεχνολογία.

Δήλωσε ο επικεφαλής της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Oliver Zipse, ο οποίος είναι ταυτόχρονα και CEO του BMW Group. Η ACEA συνέχισε λέγοντας ότι αυτή η πρακτική δεν αναπαριστά έναν “λογικό δρόμο προς τα εμπρός”, με τον Zipse να συμπληρώνει πως η πρόταση της Ε.Ε. απαιτεί μία πολύ μεγάλη αύξηση στην ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα σε ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα.

Στο ίδιο μήκος κύματος με την ACEA κινήθηκε και η γερμανική VDA που δήλωσε πως η πρόταση κλείνει υπό μία έννοια την πόρτα στην τεχνολογία και περιορίζει την ελευθερία επιλογής τους αγοραστικού κοινού ενώ τονίζει το γεγονός ότι δεν περιλαμβάνει καμία εκτίμηση για τις κοινωνικές επιπτώσεις που ενδεχομένως να έχει.

Τέλος, σύμπλευση δείχνουν όπως ήταν λογικό και οι δηλώσεις της ένωσης προμηθευτών της Ευρώπης (CLEPA), όπου αναφέρεται πως η απαγόρευση της Μ.Ε.Κ. από όλα τα νέα αυτοκίνητα το 2035 “δεν είναι ο πλέον αποδοτικός ή αποτελεσματικός τρόπος να πετύχεις κλιματικά ουδέτερες μεταφορές”. Χαρακτηριστική είναι η φράση του Γ.Γ. της CLEPA, Sigrid de Vries:

Η προτεραιότητα μας θα έπρεπε να είναι τα ανανεώσιμα καύσιμα και ο ηλεκτρισμός, όχι η απαγόρευση μίας τεχνολογίας.

Από την άλλη, υπάρχουν και κατασκευαστές που δεν μοιράζονται την απαισιοδοξία της ACEA και της CLEPA. Η Volvo για παράδειγμα καλωσόρισε τους στόχους που έχουν τεθεί στην πρόταση της Ε.Ε. αναφέροντας ότι δείχνουν τον δρόμο στις εταιρίες του χώρου ενώ ο επικεφαλής εξέλιξης της Daimler, Markus Schaefer, ανέφερε ότι οι στόχοι είναι “πολύ, πολύ φιλόδοξοι” αλλά αυτό δεν τους κάνει μη-ρεαλιστικούς. Απλά χρειάζεται συλλογική προσπάθεια για να επιτευχθούν – κυβερνητική και ιδιωτική πρωτοβουλία. Αξίζει να σημειώσουμε δε, ότι τα επιβατικά είναι υπεύθυνα για το 12% των εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και το ότι η πρόταση της Κομισιόν απαιτεί έγκριση από τα κράτη μέλη και το Κοινοβούλιο, μία διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει έως και 2 χρόνια.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.