Αυτή θα είναι η Formula 1 το 2022!

Η Formula 1, η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού πατάει το “reset” και ξεκινά από την αρχή τουλάχιστον όσον αφορά στο αεροδυναμικό πακέτο και το design των μονοθεσίων. Το 2022, τα μονοθέσια αλλάζουν δραστικά ώστε να ελαχιστοποιηθεί η επίδραση του μπροστά σε αυτό που ακολουθεί και κατά συνέπεια, να γίνουν οι αγώνες πιο συναρπαστικοί, με περισσότερες μάχες και περισσότερο θέαμα – τόσο από το design των μονοθεσίων, όσο και από την δράση στην πίστα. Έχουν περάσει δύο χρόνια από τότε που είδαμε τις πρώτες εικόνες του νέου μονοθεσίου όμως και έκτοτε, έχουν αλλάξει πολλά. Γι’ αυτό, λίγο πριν ξεκινήσει το 3ήμερο στο Silverstone της Αγγλίας, η F1 αποφάσισε να μας δώσει μία πρόγευση σε κλίμακα 1:1.

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη παρατηρητικότητα για να δει κάποιος ότι μιλάμε για ένα εντελώς διαφορετικό μονοθέσιο σε σύγκριση με ότι έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, αλλά ας δούμε κάποια από τα πιο σημαντικά σημεία του πακέτου που ονομάζεται “F1 2022”. Καταρχάς, η εμπρός αεροτομή αλλάζει σχήμα, γίνεται πιο “ουδέτερη” και απλή συγκριτικά με τα πολύπλοκα σχέδια της τρέχουσας γενιάς των αγωνιστικών και έτσι, γίνεται και λιγότερο ευαίσθητη αεροδυναμικά. Το ρύγχος είναι πιο πλατύ και οι πτέρυγες ξεκινούν από το κέντρο του μονοθεσίου για να καταλήξουν στα σημαντικά ψηλότερα endplates. Αντίστοιχα, υπάρχουν ελάχιστες ομοιότητες και της πίσω αεροτομής με τα σημερινά πακέτα. Το Drag Reduction System (DRS) διατηρείται αλλά το σχήμα είναι εντελώς διαφορετικό ώστε να κατευθύνει τα… απόνερα της ροής του αέρα πάνω από το μονοθέσιο που ακολουθεί και όχι ακριβώς σε αυτό!

Σημαντικές είναι οι τροποποιήσεις και στο πάτωμα των αγωνιστικών καθώς επιστρέφει το περιβόητο ground effect για να αναπληρώσει μεγάλο μέρος από την μείωση της παραγόμενης downforce ενώ στόχος των νέων κανονισμών είναι και η απλούστευση του αμαξώματος, κυρίως στις περιοχές γύρω από το πιλοτήριο. Επιστρέφουν πάντως οι αεραγωγοί που επιτρέπουν την αποβολή του θερμού αέρα από τα μηχανικά μέρη που είχαν απαγορευτεί μετά το 2008 αλλά θα είναι ένας από τους τομείς που θα έχουν ελευθερία για να εκμεταλλευτούν οι σχεδιαστές. Για το 2022 αυξάνεται και το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων (κατά 5%, στα 790 κιλά) κυρίως εξαιτίας της άλλης μεγάλης αλλαγής που δεν σχετίζεται με την αεροδυναμική: τους μεγαλύτερους τροχούς. Η διάμετρος των ζαντών αυξάνεται από τις 13 ίντσες που είναι σήμερα, στις 18 ίντσες ενώ επιτρέπονται και τα καλύμματα που επίσης είχαν απαγορευτεί στο παρελθόν. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, δεν βλέπουμε την ώρα να ολοκληρωθεί η φετινή σεζόν για να ανακατευτεί η τράπουλα, ασχέτως που διατηρούνται τα υβριδικά κινητήρια σύνολα που χρησιμοποιούνται και σήμερα και να δούμε ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα – όχι το φετινό απογοητεύει πάντως.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.