Ford Mustang Mach-E. Η επανάσταση στην αυτοκίνηση

Η αλήθεια είναι πως όταν ακούσαμε για πρώτη φορά την απόφαση της Ford να βγάλει στη παραγωγή μία ηλεκτρική Mustang, όχι μόνο δεν μας άρεσε αλλά μας προκάλεσε και πολλά αρνητικά συναισθήματα και σχόλια. Με τη πάροδο του χρόνου, αφενός η δημοσίευση των φωτογραφιών της Mustang Mach-E, όπως είναι το πλήρες όνομά της, αφετέρου μία πιο ψύχραιμη αντιμετώπιση του θέματος μας έφεραν στο σημείο να λέμε, ας την δούμε από κοντά, ας την οδηγήσουμε και βλέπουμε!!! Και αυτή η ημέρα έφτασε και μετά από την, σύντομη μεν περιεκτικότατη δε, συνύπαρξη μαζί της, φτάσαμε στον τίτλο του θέματος «Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ».

Ναι δεν θα διαφωνήσουμε μαζί σας, πως ο τίτλος είναι βαρύγδουπος, ωστόσο αυτό εδώ το αυτοκίνητο δεν είναι ένα ακόμη ηλεκτρικό. Η Ford φρόντισε αφενός να σεβαστεί και με το παραπάνω το όνομα “Mustang” αφετέρου να μπεί στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με τρόπο εντυπωσιακό, που όχι μόνο δεν θα αφήνει περιθώρια για αρνητική κριτική, αλλά αντίθετα θα λειτουργήσει ως πόλος έλξης στο καινούριο αυτό κεφάλαιο της αυτοκίνησης. Σε ένα κεφάλαιο που χωρίς καμία αμφιβολία, αποτελεί τη πρώτη επανάσταση της αυτοκίνησης, μετά τη δημιουργία της.

Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και τα όσα βιώσαμε κατά τη διάρκεια της Πανελλήνιας παρουσίασης της Ford Mustang Mach-E. Ξεκινώντας από την εμφάνιση, οι σχεδιαστές της φρόντισαν να εμπνευστούν από τις γραμμές της κλασσικής Mustang και να τις προσαρμόσουν στις σύγχρονες ανάγκες. Και φυσικά αυτό κάθε άλλο παρά εύκολο είναι, καθώς από ένα γνήσιο κουπέ να δημιουργήσεις ένα πεντάθυρο κροσσόβερ, με σαφείς παραπομπές στη καταγωγή του, εκτός από φαντασία, θέλει γνώση και επιδεξιότητα.  Αυτό που κατάφεραν είναι ένα εντυπωσιακό αμάξωμα με μήκος 4.71 μέτρων, το οποίο παντρεύει την κουπέ αισθητική, με την πεντάθυρη χρηστικότητα, έχοντας 14,5 εκατοστά απόσταση από το έδαφος.

Μεγάλο μπροστινό μέρος όπως αρμόζει στην σχεδιαστική ιστορία του, φουσκωτά φτερά, και τα χαρακτηριστικά πίσω τριπλά κάθετα φώτα, έρχονται να δώσουν κύρος και εντυπωσιακές λεπτομέρειες στο σύνολο. Χειρολαβές δεν υπάρχουν, καθώς οι πόρτες ανοίγουν από ένα κουμπί στις κολόνες. Χάρη στο Phone As A Key ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το smartphone του για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες ή να εκκινήσει το σύστημα πρόωσης δίχως την χρήση κλειδιού ή να βγει το κινητό από την τσέπη. Και τι γίνεται αν το κινητό μείνει από μπαταρία; Για αυτό υπάρχει ένα έξυπνο PIN στην μεσαία κολόνα για να ανοίξουν οι πόρτες και η εισαγωγή του στην οθόνη αφής.

Και αν εξωτερικά εντυπωσιάζει, στο εσωτερικό ο σύγχρονος μινιμαλισμός με την υψηλή τεχνολογία και τους άκρως ικανοποιητικούς χώρους, κλέβουν τη παράσταση. Προφανώς η τεράστια κάθετη οθόνη των 15.5 ιντσών είναι πρωτόγνωρη, όχι μόνο για την Ford αλλά γενικώς, με εξαίρεση φυσικά τα μοντέλα της Tesla, και η οποία διαθέτει έναν και μοναδικό φυσικό περιστροφικό διακόπτη για τη ρύθμιση της έντασης στο ηχοσύστημα. Το SYNC 4 φιλοξενείται στο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford και εκτός από εύχρηστο αποδείχθηκε και πάρα πολύ γρήγορο.

Από εκεί και πέρα υπάρχει  ο  πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων  των 10,2’’ με νέες γραφικές απεικονίσεις, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει επίσης δοθεί στο ηχοσύστημα Bang&Olufsen απόδοσης 560 Watt, το οποίο έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά και μόνο για την καμπίνα της νέας Mustang Mach-E ενσωματώνοντας έξυπνα και διακριτικά τα ηχεία πάνω στην κεντρική κονσόλα προσφέροντας με αυτόν τον τρόπο κορυφαία ποιότητα ήχου.

Σε ότι έχει να κάνει με την ποιότητα κατασκευής, αυτή είναι ακόμη πιο αναβαθμισμένη σε σχέση με τα ήδη υψηλά δεδομένα της Ford, ενώ ικανοποιητικοί είναι και οι χώροι για τέσσερα ενήλικα άτομα. Παρά την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, ο χώρος για τα κεφάλια των επιβατών είναι αρκετός και μόνο στο μπες βγες θα χρειαστεί λίγη προσοχή. Πολύ έξυπνο είναι και το σύστημα «Frunk» καθώς εκμεταλλευόμενοι την έλλειψη κινητήρα εσωτερικής καύσης στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, οι σχεδιαστές, προσλεφεραν επιπλέον 81 λίτρα χώρου αποσκευών. Εμπνευσμένος από το επιτυχημένο Megabox του Puma, ο χώρος αυτός είναι πλήρως αδιάβροχος, διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης, ενώ είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένου/λασπωμένου σπορ εξοπλισμού ή αντικειμένων που χρησιμοποιεί κανείς στην παραλία.

Ερχόμενοι τώρα στις διαθέσιμες εκδόσεις θα πρέπει να σημειώσουμε πως υπάρχει τόσο σε πισωκίνητη όσο και σε τετρακίνητη εκδοχή (με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα). Σε ότι αφορά στις διαθέσιμες μπαταρίες υπάρχει μία 75 KWh και μία 98 KWh με τις ιπποδυνάμεις να κυμαίνονται από 269 έως 351 ίππους.

ΈκδοσηΑυτονομία (Μικτός κύκλος)Ανώτατη Λιανική Τιμή με ΦΠA

 

RWD, 75kWh, 269PS, 430Νm470 km57.587€ (51.587€ με επιδότηση)
RWD, 98kWh, 294PS, 430Nm610 km62.959 €
AWD, 75kWh, 269PS, 580Nm410 km63.474 €
AWD, 98kWh, 351PS, 580Nm540 km68.712 €

Και ερχόμαστε στην ουσία της επανάστασης, που δεν είναι άλλη από την οδηγική αίσθηση που μας άφησε. Στη διάθεσή μας είχαμε την τετρακίνηση έκδοση με τους 351 ίππους και η εμπειρία οδήγησης της ήταν πραγματικά εξαιρετική. Πέρα από τη δύναμη, η οποία είναι πολύ εύκολα διαθέσιμη ανα πάσα ώρα και στιγμή, η οδική συμπεριφορά παραμένει γνήσια Ford, παρά το γεγονός πως μιλάμε για ένα μεγάλο και βαρύ κροσσόβερ.

Βυθίζοντας το πεντάλ του γκαζιού κολλάς στο κάθισμα και αφήνοντας το, το αυτοκίνητο φρενάρει και μαζεύει ασταμάτητα ενέργεια. Τα 2.100 κιλά πραγματικά δεν φαίνονται στιγμή, καθώς το τιμόνι ακούει άψογα και το σύνολο στρίβει πολύ καλύτερα από όσο περιμένει κανείς. Με τρία προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης έχει πάντα αυτό που θες, αλλά και τον ανάλογο τεχνητό ήχο που δεν είναι καθόλου άσχημος. Πάτημα γερό, αναρτήσεις τόσο σφικτές όσο χρειάζεται, ενώ το πίσω μέρος είναι πρόθυμο να γράψει την δική του γραμμή εάν ο οδηγός έχει όρεξη. Όταν το μάθεις, κυριολεκτικά θα οδηγείς “one pedal” καθώς το φρένο μόνο σε έκτακτες καταστάσεις θα το χρειαστείς, κάνοντας παράλληλα συνεχώς ανάκτηση ενέργειας και αυξάνοντας διαρκώς την αυτονομία.

Για το τέλος αφήσαμε το θέμα της φόρτισης. Προφανώς όποιος αγοράσει μια Mach-E δεν θα την φορτίζει σε οικιακή πρίζα όπου χρειάζεται πάνω από 26 ώρα για μία πλήρη φόρτιση. Η εγκατάσταση ενός wallbox  είναι αναγκαία και μάλιστα ένα τριφασικό 11,0 kW καθώς ο on-board φορτιστής του αυτοκινήτου είναι και αυτός 11άρης. Σε αυτή την περίπτωση χρειάζονται περίπου 9 ώρες (6-7 για την μικρότερη μπαταρία) για φόρτιση στο 10%-80% της μπαταρίας και μια αυτονομία 490 χλμ. Όσον αφορά την ταχυφόρτιση DC, η  Mach-E υποστηρίζει έως 150 kW, αρκεί φυσικά να βρείτε έναν τέτοιον…

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Βίντεο: Γιώργος Κωστούρος

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.