Ferrari 296 GTB. Η “μικρή” των 830 υβριδικών ίππων!

Η πρώτη Ferrari που εξοπλίζεται με 6-κύλινδρο κινητήρα έπειτα από την Dino είναι γεγονός. Ονομάζεται 296 GTB (εκ της χωρητικότητας των 2.9 λίτρων και τον αριθμό των κυλίνδρων) και χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος, είναι δήλωση κήρυξης πολέμου από την Ferrari καθώς τα 830 άλογα που παράγει συνδυαστικά το υβριδικό κινητήριο σύνολο της είναι παραπάνω απ’ όσα θα περίμενε κανείς από την “entry-level” πρόταση της ιταλικής εταιρίας. Εκτός κι αν δεν είναι ακριβώς entry-level… Όχι ότι έχει σημασία άλλωστε, όταν μιλάμε για μία τέτοια δημιουργία.

Στην καρδιά της Ferrari 296 GTB βρίσκεται ένας twin-turbo V6 με χωρητικότητα 2.992 κ.εκ. – ο πρώτος V6 που τοποθετείται σε αυτοκίνητο με το “cavallino rampante” στο σήμα, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρία που δεν χάνει ευκαιρία να μας θυμίζει ότι η Dino δεν ήταν… πραγματική Ferrari. Όπως και να έχει, ο ολοκαίνουριος βενζινοκινητήρας με εσωτερική γωνία 120 μοιρών, που εξελίχθηκε εντελώς in-house είναι ικανός για 663 άλογα που ισοδυναμεί με 221.7 άλογα στο λίτρο ή αν προτιμάς, το νέο ρεκόρ ειδικής απόδοσης για κινητήρα παραγωγής. Η ευρεία εσωτερική γωνία επιλέχθηκε για την μείωση του ύψους του κέντρου βάρους και την μείωση της μάζας ενώ παράλληλα επιτρέπει την τοποθέτηση των νέων turbos της IHI στο εσωτερικό του “V”. Ο κόφτης βρίσκεται ψηλά, στις 8.500 σ.α.λ. και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Ferrari αποφάσισε να συνδυάσει το κτήνος με έναν ηλεκτροκινητήρα 167 ίππων, ο οποίος βρίσκεται (για πρώτη φορά σε υβριδική Ferrari) επίσης στον πίσω άξονα, μπροστά από το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο. Κάπως έτσι, η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τους 830 ίππους και η ροπή τα 740 Nm στις 6.250 σ.α.λ. και η μπαταρία των 7.45 kWh εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 25 χιλιομέτρων.

Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο της Ferrari δημιουργεί σαφείς συνδέσεις με την SF90 Stradale και την Roma ενώ αποστασιοποιείται από την F8 Tributo και τις προηγούμενες προτάσεις της εταιρίας. Σύμφωνα με την Ferrari, ολόκληρο το αεροδυναμικό πακέτο έχει εξελιχθεί σχεδόν από το μηδέν και υιοθετεί την λύση ενεργών βοηθημάτων για την παραγωγή downforce και όχι για την μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων, όπως για παράδειγμα η πίσω αεροτομή που ενεργοποιείται για να παράγει 360 κιλά downforce στα 250 km/h όταν συνδυάζεται με το σκληροπυρηνικό πακέτο “Assetto Fiorano”. Παράλληλα, η Ferrari αναφέρει ότι ορισμένα στοιχεία της 296 GTB είναι φόρος τιμής στο παρελθόν, με πιο χαρακτηριστικά την μεσαία κολώνα, τα πίσω φτερά και την “Kamm” ουρά. Εντυπωσιακή είναι η προσπάθεια για απλοποίηση του design με την ελαχιστοποίηση του μεγέθους των αεραγωγών και των περιττών λεπτομερειών ενώ σημαντική δουλειά έχει γίνει και στην ψύξη των μηχανικών που γίνεται με έξυπνες λύσεις που δεν “φορτώνουν” το μάτι αλλά εξασφαλίζουν την επάρκεια που οφείλει να έχει ένα όχημα αυτού του είδους.

Καινοτομία βρίσκουμε και στον τομέα του πλαισίου και των ηλεκτρονικών, με συστήματα όπως το νέο “Transition Manager Actuator” που φροντίζει την ταχύτατη και ομαλή μετάβαση από την μία κινητήρια δύναμη στην άλλη, το “Dynamic Chassis Sensor” και την “ABS Evo” λειτουργία που μειώνει την διαδρομή του πεντάλ του φρένου και εξασφαλίζει κορυφαία επαναληψιμότητα. Το θετικό είναι ότι παρότι υβριδική και φορτωμένη με τεχνολογία, η Ferrari 296 GTB δεν σπάει την ζυγαριά καθώς το βάρος της, στην ελαφρύτερη διαμόρφωση της με το “Assetto Fiorano” πακέτο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων εκτενέστερη χρήση carbon, πίσω παράθυρο από Lexan, αμορτισέρ Multimatic κ.ά., δεν υπερβαίνει τα 1.470 κιλά. Έτσι, τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 2.9 δευτερόλεπτα, τα 200 km/h σε μόλις 7.3 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα είναι μεγαλύτερη των 330 km/h. Το σύστημα πέδησης δε, που αποτελείται από δίσκους 398 χιλιοστών εμπρός και 360 χιλιοστών πίσω, φροντίζει ώστε να ακινητοποιεί το αμάξωμα από τα 200 km/h σε μόλις 107 μέτρα! Το αρνητικό είναι ότι η τιμή της 296 GTB ξεκινά από τα  €269.000 στην Ιταλία, ή €302.000 αν έχεις ανάγκη το πακέτο Assetto Fiorano. Με λίγα λόγια, η Ferrari είδε την McLaren Artura και είπε “τα βλέπω και αυξάνω”…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.